تهران- ایسکانیوز،پلاس+/ با آمدن فصل سرما مجبوریم لباس روی لباس بپوشیم و خودمان را از سرما محفوظ نگه داریم، بخصوص دست ها که گاهی با آمدن برف و باران از شدت سرما بی حس و رنگشان قرمز می شود. با این وجود باید مراقب دست ها در فصل پاییز و زمستان بود و دستکش های مناسبی را برای آنها تهیه کرد. دستکش هایی با جنس های گوناگون مثل پشمی و چرمی در بازار وجود دارد که هر دو برای زمستان مناسب هستند.


بهترین دستکش را انتخاب کنید


در انتخاب طرح دستکش دقت داشته باشید،‌انتخاب دستکش های ساده بهترین گزینه است چرا که چندین سال بدون توجه به طرح آن می توانید استفاده کنید. دستکش هایی با طرح های مختلف، خیلی زود قدیمی و کهنه می شوند، همچنین در هنگام خرید به دوخت مناسب و سالم بودن دستکش دقت کنید. هر گونه پارگی و یا دوخت نامناسب باعث زود خراب شدن دستکش می شود. دقت داشته باشید تا دستکشی که انتخاب کرده اید تا بالای مچ شما را بپوشاند. همچنین به این نکته توجه کنید که دستکش هایی که یک قسمت کشی در انتهای آن ها وجود دارد بهترین گزینه هستند چرا که کمتر به هوای سرد اجازه ورود می دهند. دستکش ها انواع گوناگونی دارند از جمله، دستکش های بدون انگشت که طرفدارانش دانش آموزان و دانشجویان هستند. این نوع دستکش برای فصل پاییز مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر دستکش های بلند هم میان جوانان مرسوم است، اروپایی‌ها به پوشیدن دستکش‌های بلند عادت دارند اما دستکش‌های متوسط و کوتاه در کشورهای آسیایی، طرفداران بیشتری دارد با این وجود امسال زمستان، دستکش چرم کوتاه و قرمز مد است.


شیک ترین دستکش چرم است


بهترین دستکش میان آقایان و بانوان ، دستکش چرم است چرا که نه تنها دست را گرم می کند بلکه زیبا و مجلسی هم هستند. در انتخاب دستکش های چرمی حتما به اندازه آن ها دقت داشته باشید تا کاملا مناسب دست شما باشند. البته اگر مقداری دستکش را تنگ تر انتخاب کنید بهتر است چرا که پس از دو یا سه بار استفاده مقداری آزاد می شوند. صنعت چرم در ایران دارای برندهای گوناگونی است مانند نوین چرم و چرم مشهد که میان برندهای این صنعت بسیار پرطرفدار هستند. با این حال قیمت هر برند با دیگری تفاوت دارد اما به طور کل قیمت ها از 60 تا 300 هزار تومان است، البته در فصل بهار دارای تخفیف های مناسبی هستند.


دستکش های پشمی و پارچه ای


دستکش های پشمی بیشتر میان نوجوانان و دانشجویان رواج دارند. این دستکش ها حالتی فانتزی دارند و بیشتر از ظاهری هنری و رنگی برخوردار هستند. گرم هستند اما زمان باریدن باران و برف به آب به انگشتان نفوذ می کند. دستکش های پارچه ای و پشمی قیمت های گونانی دارند، برند تی تی از پر مخاطب ترین برندها میان چنین دست کش هایی است که قیمت آنها از 40 هزار تا 130 هزار تومان است.


از دستکش های خود مراقبت کنیم


دشمن شماره یک دستکش‌ها تعریق دست‌هاست پس اجازه بدهید هرازچند گاهی داخل دستکش هوا بخورد. می‌توانید آن را برعکس کنید و در هوای آزاد قرار دهید. برای شستن دستکش‌ها کافی است آنها را دست کنید و با آب و صابون مانند اینکه دارید دست‌هایتان را می‌شویید آنها را بشویید بعد با حوله خشک کنید و به دور از منبع گرمایشی قرار دهید تا کاملا خشک شوند. برای شستن دستکش‌ها می‌توانید از مقداری شیرخشک حل‌شده در آب هم استفاده کنید به این ترتیب دستکش شما به خصوص اگر چرم باشد نو و براق می‌شود.


 


 

کد خبر: 113690

وب گردی

وب گردی