سونی استفاده از سوخت‌های فسیلی را کنار می گذارد

سونی با کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی، استفاده صد درصدی از منابع برقی تجدید پذیر را در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز‏، غول ژاپنی صنایع الکترونیک سونی روز چهارشنبه اعلام کرد اهداف زیست‌محیطی خود را برای ده سال به خوبی پیش برده است و اکنون در نظر دارد تا سال ۲۰۴۰ برای فعالیت‌های خود استفاده از سوخت‌های فسیلی را کنار گذارد.

سونی با کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی، استفاده صد درصدی از منابع برقی تجدید پذیر را در دستور کار قرار دارد.

پیشتر سونی قصد داشت تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه ای را به طور کامل به صفر برساند اکنون نیل به این هدف را تسریع کرده است.

سونی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد به علت خطرات ناشی از تغییرات آب و هوایی و در تلاش برای کاستن از تاثیرات این تغییرات بر محیط زیست، کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی را تسریع می‌کند.

سونی یکی از ستون‌های صنعت بازی‌های ویدیویی، موسیقی و فیلم، همچنین تولید کننده لوازم خانگی و قطعات الکترونیکی است.

سونی همچنین قصد دارد برای رسیدن به استفاده صد در صدی از انرژی‌های تجدیدپذیر تا سال ۲۰۳۰ میزان استفاده از این انرژی‌ها را که اکنون ۱۵ درصد است به ۳۵ درصد برساند.

شرکت سونی برای دستیابی به این هدف، قصد دارد از طریق صرفه جویی در انرژی و نصب تجهیزات تولید انرژی خورشیدی، اثرات زیست محیطی تأسیسات خود را به تدریج کاهش دهد و شرکای تجاری خود را به انجام همین کار تشویق کند.

در ابتدای سال ۲۰۲۱، بیش از ۹۰ شرکت خصوصی بزرگ ژاپنی، از جمله سونی، از دولت ژاپن خواسته بودند که تلاش خود را برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۲۰۳۰ در مقایسه با هدف فعلی خود دو برابر کند.

ژاپن در سال ۲۰۲۰، برای خود هدفی مبنی بر کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ تعیین کرده بود. این در حالی است که در راستای تسریع نیل به این هدف اکنون ژاپن قصد دارد استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را تا سال ۲۰۳۰ با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تسریع کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کد خبر: 1141016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =