تهران- ایسکانیوز: براساس گزارش مرکز آمار ایران، در میان 26 گروه شغلی عمرانی- ساختمانی بیشترین افزایش دستمزد برای کارگران ساده بوده است که نسبت به گذشته 25.2 درصد افزایش دستمزد داشتند.

مرکز آمار ایران، گزارشی از وضعیت  دستمزد نیروی انسانی شاغل در طرح های عمرانی- نیمه اول 1393منتشر کرد.

براساس این گزارش بیشترین افزایش دستمزد متعلق به نیروی کار ساده است که 25.2 درصد نسبت به گذشته افزایش داشته است. همچنین متوسط دستمزد نیروی کار نیز افزایش اندکی داشته است.

گروه رانندگان ماشین آلات حمل و نقل

این گروه شامل 9 گروه است. . بیشترین افزایش دستمزد متعلق به رانندگان دامپر است که 27.2 درصد افزایش داشت.

گروه رانندگان ماشین های سنگین

این گروه شامل 11 گروه رانندگان و کمک رانندگان ماشین سنگین است. بیشترین افزایش دستمزد در این گروه هم رانندگان غلتک هستند که 26.3 درصد افزایش نرخ داشتند. لازم به ذکر است که مقایسه این آمار با سال گذشته نشان می دهد که در این گروه تمام دستمزدها افزایش داشته است.

گروه کارهای بنایی ابنیه ساختمان

این گروه شامل 5 قلم از دستمزد نیروی انسانی شاغل در این بخش است. بر همین اساس بیشترین افزایش دستمزد متعلق به بنای نماچین درجه دو است. دستمزد این قشر 25.8 درصد افزایش داشته است.

گروه قالب بند چوبی

در این گروه 4 قلم از انواع مزدبگیران وجود دارد. بیشترین افزایش دستمزد ساعتی در این گروه به نجار قالب بند درجه دو تعلق گرفته است. 25.4 درصد نرخ دستمزد نجران قالب بند درجه دو افزایش داشته است.

گروه قالب بند فلزی

در این گروه هم چهار قلم از انواع کارگران وجود دارد. بیشترین افزایش دستمزد با 23.8 درصد افزایش متعلق به قالب ساز فلزی درجه دو می باشد.

گروه آرماتوربند

این گروه نیز شامل 4 قلم از انواع مزدبگیران این شاخه است. بیشترین افزایش دستمزد در این گروه متعلق به کمک آرماتور بند است که 25.1 افزایش دستمزد شدند.

گروه کارهای بتنی

این گروه 3 قلم از انواع دستمزدهای نیروی کار این گروه را در خود دارد. بیشترین افزایش دستمزد با 24.1 درصد متعلق به کمک بنا بتن کار است.

گروه اسکلت ساز ساختمانی

این گروه شامل 6 زیر گروه است. بیشترین افزایش دستمزد متعلق به کمک اسکلت ساز با 25.3 درصد افزایش دستمرد است.

گروه آهنگر و در و پنجره ساز

این گروه از دو قلم دستمزد در و پنجره سازان ساختمانی تشکیل شده و بیشترین افزایش دستمزد متعلق به هر دوی این ها است. در و پنجره ساز دجه یک و دو هرکدام 22.1 درصد افزایش نرخ دستمزد داشته اند.

گروه عایق کار و آسفالت کار ابنیه ساختمان

در این گروه سه قلم از کارگران بخش عایق و آسفالت ساختمانی وجود دارد و بر این اساس بیشترین افزایش نرخ دستمزد با عایق کار و آسفالت کار درجه یک و کمک عایق کار با 22.8 درصد افزایش است.

گروه سیمان کار

در میان چهار قلم از انواع مشاغل این گروه بیشترین افزایش را کمک بندکش با 24.4 درصد افزایش داشته است.

گروه سنگ کار

این گروه شامل سه قلم از انواع دستمزد سنگ کاران است. بیشترین افزایش نرخ دستمزد هم متعلق به  سنگ کار درجه یک با 24.2 افزایش است.

گروه کاشی کار

در این گروه دو قلم از مزد بگیران هستند که  کاشی کار در جه یک و درجه دو هر دو به میزان 24.3 افزایش نرخ داشتند.

گروه گچ کار

در این گروه هم دو قلم نرخ دستمزد وجود دارد که گچ کار درجه دو با اندکی تفاوت بیشتر از گچ کار درجه یک افزایش دستمزد داشته است. گچ کار در جه دو افزایش 23.6 درصدی دستمزد را تجربه کرد.

گروه بنا و سنگ ابنیه تراش راه

این گروه با پنج قلم مشاغل مختلف، بیشترین دستمزد خود را به بند کش کارهای سنگی با 23.1 درصد پرداخت کرده است.

گروه آسفالت کار راه و محوطه

در میان سه قلم از مشغال این گروه بیشترین افزایش دستمزد متعلق به کارگر آسفالت است که 23.1 درصد افزایش نرخ دستمزد را داشته است.

گروه لوله کش تاسیات ابنیه

این گروه از نظر تعداد قلم مزدبگیران بزرگترین گروه است. در این گروه 14 قلم از لوله کشان تاسیسات هستند. افزایش دستمزد چدن کار درجه دو با 25.1 درصد در این گروه سرآمد است.

گروه عایق کار تاسیساتی

در این گروه عایق کار درجه دو تاسیساتی به نسبت عایق کار درجه یک افزایش بیشتری در دستمزد خود داشتند. عایق کار درجه 24.2 افزایش نرخ دستمزد را تجربه کرد.

گروه کانال ساز

در این گروه نیز دو قلم از مشاغل مربوطه وجود دارد و کانال ساز درجه یک با افزایش 24.7 درصدی حقوق خود بیش از کانال ساز درجه دو درآمد داشته است.

گروه سیم کش ساختمانی

این گروه شامل سه قلم از مزدبگیران سیم کش ساختمانی است. در این گروه، استاد سیم کش ساختمان 26.2 ردصد افزایش دستمزد داشته است.

گروه کابل کشی و مفصل بندی فشار ضعیف و حفاظت کاتودیک

این گروه شامل پنج قلم از دستمزد انواع کابل کش و مفصل بندی فشار ضعیف و حفاظت کاتودیک است. مقایسه دستمزد این گروه در این دوره نسبت به دوره قبل نشاندهنده افزایش دستمزد تمام شاغلان این گروه است. در این میان بیشترین افزایش دستمزد متعلق به کابل کش درجه دو فشار ضعیف است که 25.6 درصد افزایش نرخ دستمزد داشتند.

گروه کابل کشی و مفصل بندی فشار قوی

این گروه شامل چهار قلم از دستمزد انواع کابل کش و مفصل بند فشار قوی است. در این گروه بیشترین افزایش دستمزد به استاد کار کابل کشی فشار قوی است که دستمزد آن به میزان 25.6 درصد افزایش داشته است.

گروه کارگری

این گروه شامل دو قلم است. بیشترین افزایش دستمزد را کارگر ساده با 25.2 افزایش نرخ دستمزد داشته است.

گروه شیشه بر

در این گروه سه قلم از دستمزد انواع شیشه بران وجود دارد که بیشترین افزایش دستمزد با 24.1 درصد رضد متعلق به کمک شیشه بر است.

گروه نقاش ساختمان

در این گروه دو قلم دستمزد وجود دارد که نقاش درجه یک ساختمان با 25.3 درصد افزایش دستمزد ار نقاش درجه دو ساختمانی پیشی گرفته است.

گروه آلومینیوم کار

این گروه نیز شامل دو قلم است. هر دو قلم نسبت به دوره های قبل افزایش دستمزد داشته اند که آلومینیوم کار درجه یک 25.1 درصد افزایش نرخ دستمزد را داشته و به همین منظور از آلومینیوم کار درجه دو جلوتر است.
کد خبر: 114714

وب گردی

وب گردی