دانشجوی رشته پزشکی: دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران خوابگاه ندارد/ رییس دانشگاه: دانشجویان از خوابگاه‌های خودگردان استقبال نکردند

بر اساس اظهارات دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عدم اختصاص خوابگاه، دانشجویان را با مشکلات متعدد مواجه کرده است. هرچند رییس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران ارائه خوابگاه‌ خودگردان و عدم استقبال دانشجویان را مطرح کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، برای اغلب دانشجویان به ویژه افراد غیر بومی و غیر ایرانی ارائه خوابگاه از سوی دانشگاه یک اولویت مهم محسوب شده تا بتوانند با خیال آسوده و به دور از صرف هزینه‌های کلان و مسائل حاشیه ای به مطالعه پرداخته و دغدغه‌های خود را دنبال کنند. هرچند هنوز برخی از دانشگاه‌ها با وجود ارائه رشته‌های حساس و کارآمد، نتوانسته‌اند این امکانات را در اختیار دانشجویان خود قرار دهند همین امر افراد را با مشکلات متعدد مواجه کرده است.

اختصاص خوابگاه به دانشجویان علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد

محمدعلی گیلان، نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  درباره روند اختصاص خوابگاه به این دانشجویان گفت: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی از قدمت ۳۰ ساله برخوردار است و همین قدمت نشان دهنده نیاز  دانشگاه به خوابگاه است. این در حالی است که قبل از شیوع کرونا پیگیری‌‍ ها برای اختصاص خوابگاه به خواهران انجام شد، اما نتیجه بخش نبود.

نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی افزود: البته پیگیری‌ها برای تشکیل و اختصاص خوابگاه به خواهران دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به اختصاص محلی در مرکز شهر با وجود فاصله طولانی با دانشگاه منجر شد. هرچند این مقوله هم به دلیل شیوع پاندمی کرونا لغو شد.

وی ادامه داد: برای دانشجویان پزشکی به ویژه ورودی‌های جدید عدم موجود خوابگاه از مشکلات شایع محسوب می‌شود. در این شرایط دانشجویان متقاضی می‌توانند از ظرفیت خوابگاه‌های خصوصی استفاده کنند. البته باید دانست که خوابگاه‌های خصوصی دانشجویی نیست و هر فرد با پرداخت هزینه می‌تواند از امکانات موجود بهره‌مند شود.

به گفته نماینده دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی از تمامی اقشار در این خوابگاه‌ها حضور دارند. دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی به شکل اختصاصی از خوابگاه برخوردار نیست و این مقوله دانشجویان را با مشکلات متعدد همراه کرده است.

گیلان اظهار کرد: تاکنون درخواست‌ها و پیگیری‌های فراوان برای اختصاص خوابگاه انجام شده است و قبل از شیوع پاندمی کرونا هم بسیج برای اخذ خوابگاه خواهران موافقت کرد، اما بعد از شیوع کرونا و تعطیلی خوابگاه‌ها این درخواست هم به فراموشی سپرده شد. در  وضعیت کنونی به دلیل فروکش کردن کرونا و آغاز بکار خوابگاه‌ها انتظار می‌رود تا اختصاص خوابگاه به دانشجویان علوم پزشکی مورد توجه قرار بگیرد.

اقامت در پانسیون و بروز اختلافات متعدد

مریم- م  دانشجوی رشته دندانپزشکی از ایلام به تهران آمده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف اسکانش گفت: به دلیل نبود خوابگاه مناسب از سوی دانشگاه در پانسیونی واقع در ستارخان ساکن شدم.

وی افزود: هزینه پانسیون چندان گران نیست اما حضور افراد  با دیدگاه ها و سلیقه های مختلف باعث بروز مشکلات دیگر می‌شوند. برای مثال هر لحظه بر سر یک مساله جر و بحث شده و عدم رعایت حقوق فردی و اجتماعی در این اماکن مشکلات را صد چندان کرده است. برای مثال برخی از افراد ساعت ۱۲ شب به شنیدن موزیک با صدا بلند تمایل داشته و برخی دیگر هم تمایل به استراحت دارند  که همین امر مشکلات و اختلافات متعدد را برای افراد به دنبال دارد.

خوابگاه‌ مورد استقبال دانشجویان پزشکی قرار نگرفت

در همین رابطه علیرضا خوشدل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه  دانشگاه ایسکانیوز درباره روند ارائه خوابگاه به دانشجویان گفت: خوابگاه‌هایی برای دانشجویان استان تهران تهیه شد که متاسفانه ترم گذشته مورد استقبال قرار نگرفته است. این خوابگاه‌ها از طریق معاونت‌های دانشجویی همچنان در دسترس است و  اغلب خوابگاه‌ها خودگردان و توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در واکنش به اعتراض قیمت گران خوابگاه‌های اختصاصی به دانشجویان پزشکی افزود: شاید مبالغ این خوابگاه‌ها برای دانشجویان گران تلقی شود، اما قیمت‌ها مناسب و عملا بهای تمام شده محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1150846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =