دانشجویان کم برخوردار مورد حمایت خیرین قرار می‌گیرند/ ارائه رشته‌های تحصیلی متناسب با آمایش سرزمین

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه امکان تحصیل دانشجویان کم برخوردار در دانشگاه آزاد اسلامی فراهم شده است، گفت: بر اساس آمایش سرزمینی، رشته‌های تحصیلی در موضوعات کشاورزی، صنایع دستی و دیگر رشته‌های متناسب با وضعیت اقتصادی و اجتماعی منطقه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

رحیم اکرامی، رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد یاسوج در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اقدامات برای اشتغال دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی جدید گفت: برای توسعه اشتغال دانشجویان با چندین سازمان فعال در استان چهارمحال بختیاری تفاهم‌نامه‌های متعدد منعقد شد تا این افراد در قالب طرح پویش در کنار تحصیل در صنعت مشغول بکار شوند.

وی افزود: برای دانشجویان تحصیل و اشتغال همزمان از اهمیت برخوردار است و در سال تحصیلی جدید اشتغال دانشجویان به‌ویژه دانشجویان جدید الورود در کنار یادگیری مهارت‌های تخصصی در دستور کار قرار گرفته است.

اکرامی ادامه داد: از مهر سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اقدامات در فاز اجرایی همچون معرفی دانشجویان فعال به صنعت در دستور کار قرار گرفته است. از مهر سالجاری اقدامات عملیاتی به دلیل انجام موافقت نامه‌ها انجام شده و یکی از مزایای اشتغال در کنار تحصیل برای دانشجویان جدید الورود از اهمیت برخوردار است.

رئیس دانشگاه  آزاد اسلامی واحد یاسوج درباره رشته‌های جدید و مهارتی که به تازگی در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شده است، تاکید کرد: در سال تحصیلی قبل رشته‌های متعدد و متنوع برای دانشگاه لحاظ و تبلیغات متعدد انجام شد و اغلب رشته‌ها متناسب با طرح آمایش و بوم منطقه در دستور کار قرار گرفت و تاکنون رشته‌های مورد نظر ارائه شده و بر اساس تبلیغات به دنبال جذب دانشجو هستیم.

وی درباره رشته‌های تحصیلی ارائه شده تاکید کرد: بر اساس نیاز منطقه رشته‌های کشاورزی، صنایع دستی و دیگر رشته‌های متناسب با شرایط منطقه وضعیت اقتصادی و اجتماعی از اهمیت برخوردار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون برای ثبت نام دانشجویان کم برخودار چه نوع تسهیلات و تخفیفات شهریه‌ لحاظ شده است، افزود: بر اساس دستورالعمل‌های موجود اختیار برای ارائه تخفیف به دانشجویان از سوی دانشگاه ارائه نشده است، اما در دانشگاه طرحی در قالب همکاری با موسسات خیریه استان و نهادهای حمایتی دانشجویان بی‌بضاعت به غیر از دانشجویان تحت حمایت نهادهای حمایتگر  شناسایی و به موسسات و  خیرین معرفی شده تا هزینه تحصیل این افراد را برعهده بگیرند. البته در سال گذشته حمایت از دانشجویان کم برخوردار به شکل محدود اجرا شد و به دنبال گسترش این طرح هستیم.

اقدامات تشویقی برای افزایش پذیرش در رشته‌های تحصیلی کم‌متقاضی

اکرامی درباره برنامه‌ها برای احیای رشته‌های کم متقاضی تاکید کرد: برای رشته‌های کم متقاضی ابزارهای تشویق برای تبلیغات اعلام شده است. به عنوان مثال دانشجویان خواستار تحصیل در یک رشته کم متقاضی در یک واحد دانشگاهی تجمع شده و به تحصیل می‌پردازند و به این شکل از تمامی رشته‌های تحصیلی حمایت می‌شود.

به گفته وی ارائه واحدهای درسی به شکل آنلاین از دیگر اقدامات تاثیرگذار برای افزایش متقاضیان تحصیل در رشته‌های کم متقاضی است. همچنین افزایش تخفیف شهریه هم برای رشته‌های کم متقاضی برای ایجاد انگیزه از اهمیت برخوردار است. در طرح پویش هم برای رشته‌های کم متقاضی زمینه تحصیل فراهم شده تا به شکل همزمان امکان تحصیل و اشتغال دانشجو فراهم شود و همین اقدام در اغلب مواقع باعث اشتغال افراد در صنعت را به دنبال دارد.

 انتهای پیام/

کد خبر: 1153300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =