تهران- ایسکانیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به راه اندازی سند طرح جامع حمل و نقل استان تهران گفت: تاکنون 135 هکتار از اراضی دولتی به ارزش 1500 میلیارد تومان از دست زمین‌ خواران آزاد شده است.

 

به گزارش ایسکانیوز فریبرز واحدی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در همایش ارتقای ایمنی راه‌های استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 50 نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان می‌بازند، اظهار داشت:‌ با تلاش همه سازمان‌های دست اندرکار جاده‌ای، تعداد تلفات سوانح رانندگی سال گذشته به 17 هزار و 997 نفر کاهش یافت.

 

وی با اشاره به اینکه شاخص کشته به 10 هزار وسیله نقلیه در سال 84 عدد 22.6 بود، گفت: اما در سال 88 با وجود افزایش تعداد خودرو این رقم به 11.8 و در انتهای 92 به 6.7 رسید که به استاندارد جهانی نزدیک است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران جایگاه ایران در شاخص کشته به 100 هزار نفر جمعیت را مطلوب ندانست و گفت : در حال حاضر در این شاخص به عدد 23 رسیده‌ایم که این رقم در میانگین دنیا 15 است.

 

واحدی با اشاره به اینکه یک سوم تخت بیمارستان‌ها را قربانیان سوانح رانندگی اشغال کرده‌اند، بیان کرد:سوانح رانندگی 25 درصد بودجه سرانه کشور را به خود اختصاص داده و سالانه 19 هزار میلیارد تومان صرف هزینه تصادفات رانندگی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در سوانح رانندگی سالانه 700 هزار نفر مجروح می‌شوند که یک سوم آنها معلول دائم می‌شوند که اغلب قشر مولد و کار جامعه هستند، اظهار داشت: سهم راه‌های استان تهران در حمل و نقل بار و مسافر کشور، حدود 20 درصد است و برخی از راه‌های استان از ترافیک اشباع شده‌اند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به راه اندازی سند طرح جامع حمل و نقل استان تهران، اظهار داشت: نقشه راه را تا سال 1410 در انواع مدل‌های حمل و نقلی تعیین کرده است.

 

واحدی تصریح کرد: سوانح رانندگی استان تهران در سال 92، 15 درصد کاهش داشته است و سال گذشته 353 نفر در سوانح رانندگی استان تهران جان باختند که این رقم پیش از این 1400 کشته بود و هدف‌گذاری کرده‌ایم که تعداد تلفات سوانح رانندگی استان تهران به 250 نفر کاهش یابد.

 

وی همچنین با اشاره به تلاش های چنددستگاه متولی برای مبارزه با زمین خواری، اظهار داشت: به منظور مبارزه با زمین‌خواران و آزادسازی اراضی ملی از غرب تهران و منطقه کن و سولقان شروع کرده‌ایم و رفع آثار تجاوز به اراضی ملی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: در گام بعد شهرستان‌های دماوند و شمیرانات همین اقدامات انجام می‌شود. ضمن آنکه تاکنون 135 هکتار از اراضی دولتی به ارزش 1500 میلیارد تومان از دست زمین‌خواران آزاد شده است.
کد خبر: 116271

وب گردی

وب گردی