توضیحات وزیر بهداشت درباره افزایش قیمت دارو در سال آینده

وزیر بهداشت با اشاره به نیمایی شدن ارز دارو و افزایش قیمتی که به این دلیل برای داروها اعمال شده، گفت: برای سال آینده فکر نمی‌کنم چندان افزایش قیمتی در حوزه دارو داشته باشیم.

 به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت قیمت دارو در سال آینده، گفت: با توجه به اینکه مجلس اجازه داد تا بتوانیم ارز دارو را از ارز ترجیحی به ارز نیمایی تبدیل کنیم؛ بنابراین افزایش قیمتی به دلیل تغییر ارز ترجیحی به نیمایی وجود داشت. منتها با اجرای طرح دارویاری، داروهایی که ارزشان به نیمایی بدل شد، یارانه سلامت به آن‌ها تعلق گرفت.

بیشتر بخوانید:

قیمت دارو به شهریور ۱۴۰۰ بازنمی‌گردد

وی افزود: توصیه‌ ما این است که مردم حتما برای تامین دارو از طریق مراجعه به پزشک و نسخه الکترونیک اقدام کنند. زیرا در این صورت در داروخانه و در قالب طرح دارویاری، هزینه دارویشان کم می‌شود. همچنین تا دو نوبت هم دیگر احتیاج به مراجعه به پزشک ندارند.

عین‌اللهی ادامه داد: برای سال آینده، پیشنهادمان این است که بخشی در حوزه سلامت به عنوان ارز ترجیحی حفظ شود و بر این اساس بتوانیم ارز ترجیحی بخشی از حوزه تجهیزات گران‌قیمت را حفظ کنیم.

وزیر بهداشت درباره افزایش قیمت دارو در سال آینده نیز گفت: ارز دارو نیمایی شده و بر این اساس افزایش قیمت دارو انجام شده است. برای سال آینده فکر نمی‌کنم چندان افزایشی داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بی اعتماد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
      0 0
      البته خیلی قولها دادید - بازگشت قیمتهای دارو به قیمت شهریور 1400 - بالا بردن ارزش پول ملی - تولید شغل تولیدی با یک میلیون تومان - کاهش تورم - تولید 4 میلیون مسکن - تبدیل پول ملی به قویترین پول منطقه باقیش هم بماند و اکنون قول عدم افزایش قیمت دارو در سال آینده ( نظر من اینه که شما توی پارسال و امسال گیر کردید و نتوانستید قول و شعارهایتان را عملی کنید و همزمان قول بهبود در سال آینده را می دهید، این را فرار رو به جلو می نامند، یعنی محول کردن حل تمام مشکلات، ضعفها، نابرابریها به آینده)