ژاپن در پی تولید موشکی با بُرد سه هزار کیلومتر

خبرگزاری ژاپنی به نقل از یک منبع آگاه خبر داد، وزارت دفاع این کشور در تدارک برای تولید موشک فراصوت با برد سه هزار کیلومتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، در ادامه انتشار خبرها درباره تلاش ژاپن برای تقویت توان نظامی خود، خبرگزاری ژاپنی «کیودو» از تدارک توکیو برای تولید موشک‌های دوربرد خبر داد.

توفان زمستانی در ژاپن جان ۱۳ تن را گرفت

منابع رسانه‎‌ای در توکیو خبر دادند، وزارت دفاع ژاپن در حال برنامه ریزی به منظور تولید چندین موشک‌ با بُرد سه هزار کیلومتر است و در نظر دارد از سال ۲۰۳۰ به بعد آنها را عملیاتی کند.

خبرگزاری ژاپنی «کیودو» روز شنبه (امروز) به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد که دولت ژاپن به دنبال آن است که تا اوایل سال ۲۰۳۰ موشک با برد دو هزار کیلومتر عملیاتی کند و همچنین موشک با برد سه هزار کیلومتر را تا سال ۲۰۳۵ عملیاتی کند.

خبرگزاری رویترز با بازنشر گزارش خبرگزاری کیودو درباره تدارک ژاپن برای موشک‌های دارای برد دو هزار و سه هزار کیلومتر نوشت که این موشک‌ها می‌تواند به همه نقاط کره شمالی و برخی مناطق چین برسد.

این رسانه غربی افزود: «ژاپن اوایل ماه جاری میلادی با طرح ۳۲۰ میلیارد دلاری از بزرگ‌ترین تقویت ساز و برگ نظامی خود از زمان جنگ جهانی دوم رونمایی کرد که طبق این طرح موشک‌هایی را خواهد خرید که قادر به حمله به چین و آماده‌سازی آن برای درگیری پایدار باشد در حالی که تنش‌های منطقه‌ای و تهاجم روسیه به اوکراین ترس از جنگ را برانگیخته است».

کابینه ژاپن پیشتر قوانینی را تصویب کرد که تغییرات گسترده و مهمی را در راهبرد نظامی این کشور ایجاد کرد. در سند سیاست دفاعی جدید ژاپن، افزایش شدید بودجه نظامی آمده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1165633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =