آماده باش مدیریت بحران و اورژانس برای آلودگی هوا

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به وضعیت آلودگی هوای تهران از تداوم آماده باش مدیریت بحران خبر داد و از مردم خواست که از ترددهای غیرضروری پرهیز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حامد یزدی مهر با اشاره به وضعیت آلودگی هوای شهر تهران گفت: طبق گزارش سازمان هواشناسی از امروز دوشنبه ۱۲ دی ماه تا چهارشنبه، وضعیت آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها ادامه خواهد داشت و در صورت عدم مهار منابع آلاینده ثابت و متحرک شاخص آلودگی تا حد بسیار ناسالم را خواهیم داشت.

معرفی انواع ماسک آلودگی هوا و کاربرد هریک

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ادامه داد: در همین راستا توصیه اکید مدیریت بحران به همه مردم و شهروندان عدم فعالیت در فضای باز و تردد غیرضروری است.

یزدی مهر گفت: هم اکنون نیروهای اورژانس در میادین پرتردد پایتخت مستقر هستند و شهروندان در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه، تهوع می‌توانند به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آنها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران همچنین به مدیریت منابع آلاینده تاکید کرد و افزود: در ایام آلودگی هوا در سطح صدور هشدار نارنجی بهترین راهکار برای همه گروه‌های حساس، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و کودکان و بانوان باردار ماندن در منزل است چرا که طبق توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی غلظت ذرات معلق در هوای پایتخت در شرایط کنونی با استاندارد فاصله دارد و به هیچ عنوان مناسب این افراد نیست.

یزدی مهر اظهارکرد: با توجه به اعلام گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت مهم‌ترین آلاینده در هوای کلانشهر تهران ذرات معلق PM۲.۵ است و این ذرات اثرات زیادی بر سلامت انسان دارد و مهم‌ترین عامل خطرناک در هوا برای انسان‌ها به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1165962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =