کسب مهارت‌های متعدد لازمه تحصیل در مقطع دکتری/ دانشجویان دکتری در مقاله‌نویسی چالش دارند

دانشجوی مقطع دکتری با بیان اینکه اغلب دانشجویان در مقطع دکتری برای مقاله نویسی چالش دارند، گفت: دانشجویان قبل از تحصیل در مقطع دکتری باید مهارت‌های متعدد را بیاموزد و اختصاص زمان برای انجام پژوهش از اهمیت برخوردار است، در غیر این صورت کیفیت آموزش تنزل یافته و مساله خرید و فروش پایان نامه بروز می‌کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، شاید بسیاری از افراد سودای تحصیل در مقطع دکتری را در سر داشته باشند، اما باید دانست که فقط شرکت در آزمون و قبولی در آن کافی نیست و باید برای تحصیل در مقطع دکتری یادگیری مهارت‌های متعدد مورد توجه قرار بگیرد، چون فقط به صرف گذراندن واحدها نمی‌توان فعالیت کرد، بلکه برای گذراندن دوره‌های عملی انجام مقالات و تحقیقات شرایط اخذ مدرک دکتری است.

تدوین ۴۰۰ رساله دکتری با موضوع مکتب مقاومت در دانشگاه آزاد اسلامی

مقاله نویسی چالش جدید برای دانشجویان دکتری

فرشته محمودی، دانشجوی مقطع دکتری رشته جامعه شناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: با توجه به اینکه تمامی واحدهای دانشگاهی را گذرانده است، اما هنوز هیچ کار برای مقاله نویسی و اقدامات برای نگارش رساله را نمی‌دانم. البته این مشکل فقط برای من نیست، تمامی دانشجویان این مشکل را دارند و باید برای حل این ناآگاهی برای دانشجویان دو واحد در قالب آشنایی با مقاله نویسی و انجام فعالیت‌ها برای رساله نویسی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: اینکه برخی از اساتید یا اعضای هیات علمی به دانشجو پاسخگو باشند به شانس دانشجو بستگی دارد. در حالی که بسیاری از اساتید چندان پاسخگو نیستند و این عدم همکاری با دانشجویان مشکلات متعدد را به دنبال دارد و همین مساله تنش‌های ناشی از تحصیل در مقطع دکتری را چند برابر می‌کند.  بسیاری از دانشجویان به دلیل فشردگی و اهمیت مقطع تحصیلی دکتری از فشارهای روانی و مشغله‌های فراوان برخوردار هستند و همین عدم اطلاع رسانی نامناسب و نبود اطلاعات از اقدامات مشکلات متعدد را برای دانشجویان به دنبال دارد.

مهارت آموزی دوره‌های متعدد مورد توجه دانشجویان قرار بگیرد

فاطمه امیری، دانشجوی رشته زبان خارجه مقطع دکتری در دانشگاه  آزاد اسلامی واحد میبد است. وی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: برای پذیرش دانشجو در مقطع دکتری فقط گذراندن چند واحد پیش نیاز کافی نیست، بلکه باید قبل از تحصیل در مقطع دکتری دانشجوی به مقاله نویسی نرم افزار اس پی اس اس، پاورپوینت و دیگر مهارت‌ها  تسلط داشته باشند، در غیر این صورت روند اقداماتش دشوار می‌شود.

وی افزود: اغلب دانشجویان از برگزاری دوره‌های مهارت افزایی و کارهایی از این قبیل بی‌توجه هستند. برخی از اساتید هم حتی در صورت تماس دانشجو پاسخگو نیستند.

تحصیل در مقطع دکتری نباید به کابوس تبدیل شود

 حمید. م، دانشجوی مقطع دکتری رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه به رغم بروز شور و شوق در جامعه برای تحصیل در مقطع دکتری همگان باید بدانند که تحصیل در مقطع دکتری نیازمند فراگیری تخصص‌های متعدد، تمکن مالی مناسب و اختصاص وقت کافی است، گفت: بسیاری از افراد بر این باورند که فقط به صرف تحصیل در مقطع دکتری می‌توانند جایگاه اجتماعی و شغلی خود را ارتقا دهند. در حالی که این چنین نیست و باید شرایط آن فراهم شود، در غیر این صورت تحصیل در مقطع دکتری به کابوس تبدیل می شود.

وی افزود: وقتی دانشجویی در طول روز در اداره مشغول به کار است و مهارت خاصی هم در زمینه مقاله نویسی و نگارش پژوهش نیاموخته، در این شرایط کیفیت آموزش کاهش یافته و مسایلی همچون خرید و فروش پایان نامه بروز می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1166237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =