ژاپن به دنبال خرید موشک‌های آمریکا

وزیر دفاع ژاپن امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد، دولت توکیو قصد دارد تا موشک‌های کروز تاماهاوک را از آمریکا تا مارس سال آتی میلادی خریداری کند چون در حال سرعت بخشیدن به احیای ارتش خود است.

به گزارش گروه یین‌الملل ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن در یک نشست خبری گفت، دولت توکیو به دنبال نهایی کردن قرارداد در سال مالی آتی است که از اول آوریل آغاز می‌شود و این قرارداد با کمپانی فناوری ریتون آمریکاست.

ژاپن با صادرات لبنیات ایران به این کشور موافقت کرد

جدیدترین بودجه دفاعی ژاپن که از سال گذشته میلادی یک چهارم افزایش داشته شامل ۱.۶ میلیارد دلار برای خرید این موشک‌های کروز است که بخشی از بزرگترین توسعه نظامی ژاپن از پایان جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود.

دولت توکیو هنوز نگفته که چه تعداد از این موشک‌ها را می‌خرید ما رسانه‌های محلی گزارش کردند که ۵۰۰ موشک کروز در برنامه خرید قرار دارد.

ژاپن می‌خواهد که این موشک کروز به ارتش این کشور توانایی حمله به اهداف دور از ژاپن را بدهد تا از حمله "دشمنان" احتمالی از جمله چین جلوگیری کند. مدل قابل پرتاب این موشک‌ها از روی کشتی‌ها، می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کند و برد کافی برای هدف قرار دادن اهدافی در داخل چین را دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1171334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =