مقاوم‌سازی ۲.۷ میلیون واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کم جمعیت

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم‌سازی ۲.۷ میلیون واحد مسکونی در روستاها و شهرهای کم جمعیت در سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۵۰ درصد واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کوچک نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانبور، حجت‌الاسلام حسین روحانی‌نژاد در گفت‌وگویی در بوشهر، به بازسازی مناطق آسیب‌دیده از بلایای طبیعی پرداخت و اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی آسیب‌دیده از بلایای طبیعی توسط بنیاد مسکن در سراسر کشور بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه بخش از این واحدهای مسکونی تعمیراتی و بخشی هم احداثی بوده است تصریح کرد: اکنون در ۲۰ نقطه کشور ستادهای بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فعال است و واحدهای مسکونی مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده تحت پوشش بازسازی و نوسازی قرار دارند.

کنش و واکنش‌ها در بازار مسکن سرعت گرفته است

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: در حال حاضر ۶۰ هزار واحد مسکونی در حال بازسازی و تعمیرات هستند.

روحانی‌نژاد از طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک و روستاها خبر داد و بیان کرد: بیش از ۲.۷ میلیون واحد مسکونی در شهرها و روستاهای سراسر کشور بهسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد واحدهای مسکونی  در روستاها و شهرهای کوچک نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

وی یکی از عوامل جلوگیری از تلفات در زمان وقوع زلزله را مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی دانست و  گفت: از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در سراسر کشور  طرح مطالعاتی آن انجام و در بیش از ۲۱ هزار روستا طرح هادی اجرایی شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخت مسکن محرومین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن آغاز شده که نیمی از آنها در روستاها، ۱۱۰ هزار واحد مربوط به نهضت ملی مسکن و مابقی مربوط به تفاهم‌نامه‌ها، نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1172060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =