ناشناخته ماندن پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران / مسئولان به‌دنبال تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور باشند

کارشناس گردشگری و میراث فرهنگی گفت: عوامل زیادی وجود دارد که پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور ما ناشناخته مانده و یکی از دلایل آن این است کشور ما به درستی به مردم کشورهای خارجی معرفی نشده است‌.

مریم رنجبری کارشناس گردشگری و میراث فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اوضاع میراث فرهنگی و گردشگری در ایران اظهار کرد: تاریخ و فرهنگ هر مملکتی تحت عنوان ثروت و ذخیره‌های آن مملکت به‌شمار می‌رود و خوشبختانه کشور ما در این زمینه غنی است، اما زمانی می‌توانیم از این ثروت بهره‌برداری کنیم که بتوانیم آن را به خوبی به دنیا عرضه و معرفی کنیم.

کلیبر؛ شهر قلعه‌های سرفراز / جاذبه‌های گردشگری سرزمین صخره‌ها

وی ادامه داد: متاسفانه دلایل زیادی وجود دارد که پتانسیل‌های گردشگری و میراث فرهنگی کشور ما ناشناخته مانده است. یکی اینکه کشور ما به درستی به مردم کشورهای خارجی معرفی نشده، که دلیل آن می‌تواند تبلیغات نادرست باشد.

رنجبری با بیان اینکه ما باید به دنبال راهکارهایی برای معرفی فرهنگ و تمدن کشورمان به دنیا باشیم، گفت: یکی از این راهکارها تبلیغات درست و به‌جا و تسهیل ورود گردشگران خارجی به کشور است تا بتوانیم پذیرای آنها باشیم و مسئولان باید به دنبال راهکارهای درست برای این قضیه باشند.

کارشناس گردشگری و میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: فقط حفظ بناها و میراث فرهنگی کافی نیست و باید از آنها بهره‌برداری درست شود چراکه این یک نقطه‌نظر جهانی است یعنی برای دنیا هم یک تمدن بشری تلقی می‌شود. و باید برای جذب عوامل فرهنگی خارج از کشور تلاش کنیم و به موازات این تلاش‌ها باید سازمان‌های مردم نهاد را ترغیب کنیم تا در این زمینه کمک‌رسان باشند.

رنجبری در پایان تاکید کرد: همچنین لازم است که به مردم آموزش دهیم تا چگونه از میراث فرهنگی محافظت کنند و این امر باید در بین آنها به‌خوبی جا بیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =