قالیباف: روز قدس روزی مهم و تأثیرگذار برای امت اسلامی است

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی روز قدس اظهار داشت: روز قدس بسیار روز مهم و تأثیرگذار برای امت اسلامی و کشورهای اسلامی است و روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز جمعه، (۲۵ فروردین) به مناسبت روز جهانی قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران / برافراشته شدن پرچم گروه‌های مقاومت


محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در این مراسم اظهار داشت: روز قدس بسیار روز مهم و تأثیرگذار برای امت اسلامی و کشورهای اسلامی است و روز قدس به ما نشان داد که موفقیت و پیروزی تنها از راه مقاومت می‌گذرد.

وی با بیان اینکه تکیه بر ابرقدرتها جز ذلت به همراه نخواهد داشت، ادامه داد: جبهه استکبار از جمله آمریکایی ها و صهیونیستی ها قصد داشتند با کمک داعشی ها مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما با تدبیر مقام معظم رهبری و سیدالشهدای مقاومت نه تنها مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شد بلکه برای دفاع از سرزمین های اسلامی و برادران اهل سنت تمام جبهه مقاومت به میدان آمد و فتنه داعش را خاموش کرد.

رئیس مجلس گفت: امروز جبهه مقاومت دست برتر را در مقابل رژیم صهیونسیتی دارد اسرائیل قصد داشت که مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود اما همچنان مسئله فلسطین زنده است و حتی در مسابقات ورزشی مانند جام جهانی فوتبال هم شاهد حمایت از فلسطین و آرمان فلسطین بودیم و این حمایت نه تنها بین مسلمانان بلکه مورد حمایت همه انسانهای آزادی بخش در سراسر دنیاست.

قالیباف تصریح کرد: اگر یک زمانی فلسطینی ها با سنگ مبارزه می‌کردند اما امروز در حال مبارزه با موشک هستند و این قدرت بلامنازعه مقاومت در قبال رژیم صهیونیستی است و اکنون جبهه فلسطین و گروه های فلسطینی متحدتر از گذشته هستند تا بتوانند قدس را آزاد کنند.

وی با اشاره به تاریخچه اشغال سرزمین فلسطین، بیان داشت: همه می‌دانیم که ریشه این رژیم جعلی صهیونیستی در بعد از فروپاشی دوران عثمانی در جنگ جهانی اول است. انگلیسی‌ها پیشتاز و پایه گذار این بحث بودند که در نهایت در سال ۱۹۴۸ و بعد از جنگ جهانی دوم انگلیس و آمریکا توانستند این دستگاه استکباری و رژیم جعلی را با خیانت شورای امنیت در سازمان ملل به رسمیت درآورند.

رئیس مجلس افزود: در همان سال، بخشی از کشورهای اسلامی در یک جنگ مفصل شرکت کردند اما با خیانت شورای امنیت و آتش بس که دادند، زمینه تثبیت این رژیم منحوس فراهم شد.

قالیباف تاکید کرد: بعد از آن هم در سال‌های متعدد یعنی در سال ۱۹۵۶ و سال ۱۹۶۷ و در سال ۱۹۷۳ کشورهای اسلامی در این مقاطع جنگ‌های متعددی را شروع کردند اما در هیچکدام از این جنگ‌ها چون حمایت دستگاه استکباری و در رأس آن انگلیس و آمریکا از صهیونیست‌ها بود، موفق نشدند و چندین میلیون از مسلمانان را آواره کردند و آنان را به شهادت رساندند. نهایتاً در سال ۱۹۷۹ اولین بحث سازش که یک تصمیم ننگین بود با قرارداد کمپ دیوید در زمان انور سادات در مصر رقم خورد.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۳ پیمان اسلو بین رژیم صهیونیستی و سازمان آزادی بخش فلسطین رقم خورد و در سال ۱۹۹۴ باز بین اردن و اسرائیل این قرارداد مجدداً بسته شد. یعنی ما یک دوره جنگ را سپری کردیم و یک دوره تسلیم کشورهای اسلامی با فشار دستگاه استکباری پیش آمد اما درست در سال ۱۹۷۹ که قرارداد کمپ دیوید بسته شد که مصادف با انقلاب اسلامی شد.

قالیباف بیان داشت: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ بعد از سی و اندی سال از این فراز و نشیب‌ها مسیر فلسطین و جهان اسلام را با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس در جهان اسلام و عرصه بین المللی متفاوت کردند.

وی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با ابتکار خودشان مردمی سازی و جهانی‌سازی فلسطین را در دستور کار قرار دادند و این را تبدیل به یک سنت سیاسی کارآمد و یک مناسک سیاسی قوی کردند و با روز قدس و به صحنه درآمدن امت اسلامی و با رویکرد انقلاب اسلامی اینگونه شد که نقاب از چهره جنایتکار و رژیم صهیونیستی و این رژیم کودک کش، جانی و نامشروع برداشته شد. تروریست در ذات این رژیم است.

کد خبر: 1177565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =