مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و ویژه‌برنامه روز ملی جمعیت برگزار شد

مراسم جشن ولادت حضرت معصومه (س) و ویژه‌برنامه روز ملی جمعیت با حضور دکتر طهرانچی و خانواده کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم جشن ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و روز دختر و ویژه‌برنامه روز ملی جمعیت با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عاصمه قاسمی مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان و خانواده و جمعی از خانواده های کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن شهید مطهری برگزار شد.

دکتر طهرانچی فرارسیدن سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت

دکتر طهرانچی در این مراسم با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر، به آیاتی از سوره الرحمن اشاره کرد و گفت: زندگی قواعد خود را دارد و اگر در این قواعد و آنچه خالق هستی آفریده، حرکت نکنیم و از تعادل خارج شویم، زندگی قوام پیدا نمی‌کند. خداوند متعال برای اینکه انسان راحت‌تر این قواعد را درک کند، به بیان مثال‌های طبیعی در قرآن کریم پرداخته که یکی از زیباترین این تمثیل‌ها، رسیدن دو دریای مختلف شور و شیرین به یکدیگر است. در آیه 19 تا 22 سوره الرّحمن می خوانیم «مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ ـ بَیْنَهُما بَرزَخٌ لایَبْغیانِ ـ فَبِاَیّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ ـ یَخْرُجُ مِنْهُما اللّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: مثال این دو دریا می‌تواند دو انسان - زن و شوهر- باشد که هرکدام ویژگی و جوشش و خروش خود را داشته و دنیایی را در خود جای داده‌اند، اما زمانی‌که این دو دریا به ‌هم می‌رسند، هیچ کدام حقوق دیگری را تضییع نمی‌کند و در کنار هم آرام می‌گیرند. از دل این دو دریا مروارید و مرجان به وجود می‌آید مانند فرزندان دختر و پسر یک خانواده. این قواعدی است که خداوند رحمان تعیین کرده است.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: در سوره الرحمن حرف‌های زیادی وجود دارد و اگر طبق آن حرکت کنیم، هیچ‌گاه زن و شوهر به حقوق هم تعدی نمی‌کنند و با آرامش کامل زندگی خواهند کرد. مرحوم حاج آقامجتبی تهرانی می‌فرمودند که این آیات در وصف حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) است و منظور از لؤلؤ و مرجان هم امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان از دفتر امور زنان و خانواده دانشگاه برای برگزاری این مراسم و تکریم خانواده‌های کارکنان سازمان مرکزی تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر شریفانی به انواع خانواده از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم از چهار خانواده سخن به میان آمده که یک خانواده زن و مرد هر دو رحمانی و بهشتی هستند مانند حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که سوره کوثر نماد آن‌هاست. خانواده دیگر هم زن و هم مرد شیطانی هستند که در سوره مبارکه المسد به ابولهب و همسرش به عنوان نماد این خانواده اشاره شده است. یکی از دیگر انواع خانواده‌ها که در قرآن کریم به آن اشاره شده، خانواده‌ای است که مرد رحمانی و زن شیطانی است مانند حضرت لوح و لوط، در خانواده دیگر نیز مرد شیطانی و زن رحمانی است مانند فرعون.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی به آیه 74 سوره فرقان اشاره کرد و گفت: میوه درختی که زن و مرد آن رحمانی باشد، به حکم قرآن کریم «نور چشم» است و اگر بخواهیم به کسی اشاره که دعای «رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً» در حق ایشان مستجاب شده است، حضرت معصومه (س) است که در نزد خدا مقام و منزلت والایی دارند و با شفاعت ایشان همه شیعیان بهشتی می‌شوند.

در ادامه، عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده با خیرمقدم به خانواده کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه، گفت: دفتر امور زنان و خانواده، برنامه‌های متنوعی برای تحکیم و تقویت بنیان خانواده کارکنان محترم دانشگاه در دستورکار دارد و برگزاری این مراسم در راستای این برنامه‌هاست. امیدواریم بتوانیم پیوندهای بین خانواده و کار را مستحکم کنیم.

لازم به ذکر است این مراسم به مناسبت ولادت باسعادت حضرت معصومه (س)، روز دختر و روز ملی جمعیت و با حضور کارکنان سازمان مرکزی که از سال 1400 ادواج کرده و یا صاحب فرزند شده‌اند، به همت دفتر امور زنان و خانواده و با حمایت معاونت توسعه منابع و مدیریت دانشگاه و مرکز اداری و مالی سازمان مرکزی برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1182388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =