آیین‌نامه‌های مرتبط با پذیرش دانشجویان بین‌الملل تدوین می‌شود/  اعزام مبلغ برای جذب

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشجویان بین‌الملل با همکاری نهاد رهبری خبر داد.

مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که شورای سیاستگذاری کلان دانشجویان بین‌الملل، مجموعه اصلی مدیریت امور دانشجویان بین‌المللی در شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اظهار کرد: دبیرخانه این شورای در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قرار دارد. دستگاه‌های آموزش عالی مانند وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی در کنار هم در این مجموعه برای تسهیل پذیرش و ارتقای کیفیت ورودی و خروجی دانشجویان بین‌المللی تلاش می‌کنند.

ارسال مقاله توسط ۵۰ دانشگاه به همایش «معارف نبوی و چالش‌های جهان امروز» 

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به این که ماموریت محوری این شورا این است که دانشجویان بین‌المللی سفرای فرهنگی ایرانی و انقلاب اسلامی در کشورهای خودشان خواهند بود، افزود: افزایش ظرفیت دانشجویان خارجی هم از جمله ماموریت‌های این شوراست.

وی با تصریح بر این که دانشگاه‌ها باید بالاترین میزان پذیرش دانشجوی بین‌الملل و با بهترین کیفیت برسند، گفت: مامورت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این فضا، علاوه بر کار دبیرخانه‌ای و راهبری، این است که برنامه‌های ویژه‌ای برای دانشجویان بین‌الملل داشته باشد.

اعزام مبلغ به دانشگاه‌ها برای دانشجویان بین‌الملل

رستمی با تاکید بر این که نهاد برای دانشگاه‌هایی که آمار قابل توجهی از دانشجویان بین‌الملل را دارند،متناسب با دانشجویان بین‌المللی دفتری طراحی کرده است، یادآور شد: همچنین مبلغی برای آشنایی بهتر دانشجویان بین‌الملل به برخی دانشگاه‌ها اعزام شده است.

رئیس نهاد ننمایندگی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: تدوین آیین‌نامه‌های مرتبط با پذیرش دانشجویان بین‌الملل یکی دیگر از اقدامات نهاد است. این آیین‌نامه‌ها شامل ضوابط دانشگاه‌هایی که صلاحیت پذیرش دانشجوی بین‌الملل دارند، نظارت بر پذیرش دانشجویان و کانون‌های فارغ‌التحصیلی هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1184968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =