جای خالی نظم در محیط اداری دانشگاه و خوابگاه‌های کشور/ فرهنگ غنی ایران برای دانشجویان بین‌الملل یک فرصت است

دانشجوی بین‌الملل دانشگاه تهران معتقد است که نبود نظم و مدیریت اولیه و ساده در محیط‌های اداری دانشگاه و خارج از دانشگاه در ایران احساس می‌شود.

آرتور عسی‌بکو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره سابقه تحصیلی خود و تجربه تحصیل در ایران، اظهار کرد: من اهل روسیه هستم و رشته‌ام‌ در کشور خودم حقوق بوده و از همان دوره تقریبا با ادبیات فارسی آشنا شدم.

ورود دانشجویان بین‌الملل به دانشگاه‌های کشور، بی‌ضابطه است

این دانشجوی ادبیات و زبان فارسی دانشگاه تهران با اشاره به این که زمانی که در روسیه بودم، شعر و غزل فارسی به زبان روسی می‌خواندم، افزود: از همان‌ دوره هم به آشنایی بیشتر با زبان اصلی این متون و فرهنگ کشور ایران علاقمند شدم. 

وی با بیان این که مطالعات کمی راجع به فرهنگ ایرانی داشتم و علاقه داشتم از نزدیک با ایران آشنا شوم، گفت: تحصیل در ایران، تجربه خوشایندی است. هم به این دلیل که زبان و ادبیات فارسی رشته مورد علاقه من است و هم به دلیل این که دوست داشتم زبان فارسی را یاد بگیرم. 

این دانشجوی کارشناسی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرد: آشنایی بیشتر با فرهنگ ایران و استفاده کردن از استادانی مانند شفیعی کدکنی و مهدی قوام از مزیت‌های تحصیل در ایران است. 

عسی‌بکو درباره مشکلاتی که برای تحصیل در ایران با آن‌ها مواجه بوده، تصریح کرد: مشکلات چندانی نداشتم؛ اما یک مشکل عمده وجود دارد که از سال‌های اول تحصیلی در ایران با آن مواجه بودم و آن هم ضعف در نظم و مدیریت بود. این ضعف چه در دانشگاه، چه در خوابگاه و چه در ادارات بیرون از دانشگاه دیده می‌شود.

 این دانشجوی بین‌الملل دانشگاه تهران تاکید کرد: نبود نظم و مدیریت اولیه و ساده در محیط‌های اداری دانشگاه و خارج از دانشگاه احساس می‌شود. مثلا افراد در ساعت کاری در محل کارشان حاضر نیستند، دیر به محل کار می‌آیند یا زودتر محل کار را ترک می‌کنند. به عبارتی، در بیشتر اوقات برنامه‌ها طبق موارد گفته شده پیش نمی‌رود.

وی با بیان این که در برخی موارد، محدودیت‌های بی‌مورد برای دانشجویان ایجاد می‌شود، افزود: برای مثال، کارمند موظف می‌تواند مدارک را در ابتدا امضا کند؛ اما برای بررسی بیشتر به اتاق دیگر می‌فرستد و این فرایند ادامه دارد. این ارجاع دادن‌ها، لزومی ندارند و از همان ابتدا، مشکل قابل حل است.

عسی‌بکو با اشاره به این که تحصیل در ایران را توصیه می‌کنم، اظهار کرد: ایران دارای فرهنگ و ادبیات غنی‌ است. به همین دلیل، زمینه مطالعات خوبی برای دانشجویان بین‌الملل بوده و یک فرصت است. همچنین دانشجویان در کشورهای خودشان هم می‌توانند در زمینه آثار ادبی ایران کار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1185799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =