تدوین طرح سفیران فناوری برای دانشجویان بین‌الملل

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم از تدوین طرح سفیران فناوری برای همکاری دانشجویان بین‌الملل با شرکت‌های فناور ایرانی خبر داد.

امید رضایی فر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که طرح سفیران فناوری برای دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران در حال تدوین است، اظهار کرد: در این طرح، دانشجویان با شرکت‌های فناور در قالب کارگزار صادراتی همکاری خواهند کرد. این طرح در حال تدوین است و بدون شک مزایایی برای افرادی که در این طرح شرکت می‌کنند، دیده می‌شود. چرا که ماهیت توسعه کسب و کار این موضوع را می‌طلبد.

دوره دوم طرح دستیار فناوری به‌زودی آغاز می‌شود

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم با اشاره به این که رصد فناوری هم موضوع دیگریست که مبتنی بر رصد دانشجویان ایرانی خارج از کشور است، افزود: این ۲ برنامه، طرح‌های اصلی وزارت علوم در رابطه با دانشجویان بین‌الملل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم که با این دو طرح بتوانیم در این زمینه شبکه‌سازی مکملی برای زیست بوم فناوری و نوآوری داشته باشیم. هم در زمینه رصد فناوری و هم در زمینه صادرات فناوری.

رضایی فر درباره تدابیر امنیتی برای حضور و تحصیل دانشجویان بین‌الملل در ایران، گفت: سعی ما این است که مسیر همکاری با دانشجویان بین‌الملل از طریق دستگاه‌های متولی این حوزه مانند مرکز همکاری بین‌الملل وزارت علوم طی شود تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1186183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =