کمبود نیروی مشاور در مدارس/ ۶۵ درصد افزایش متقاضی برای ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی

عاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۶۵ درصدی متقاضیان ثبت‌نام در مدارس نمونه دولتی در سراسر کشور نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: این حاکی از اقبال عموم جامعه نسبت به مدارس دولتی است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، کاظمی اظهار کرد: فرآیند ثبت نام دانش آموزان پایه اول از اردیبهشت ماه در مدارس آغاز شده و سنجش سلامت بدو ورود دانش آموزان به مدارس نیز برای اولین بار از زمستان ۱۴۰۱ کلید خورد.

وجود ۲۳ نوع مدرسه در کشور خلاف عدالت آموزشی است / تکلیف استعدادهایی که در مدارس دولتی و بدون امکانات هستند چیست؟

وی از آغاز ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم متوسطه اول از ابتدای تیرماه خبرداد و افزود: دانش آموزان پایه دهم نیز بر اساس نتیجه عملکرد و کارنامه و نهایی شدن برگه‌های هدایت تحصیلی خود می‌توانند از تیرماه در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه طبق قوانین بر اساس عملکرد آنها و در صورت کسب حد نصاب قبولی به صورت سیستمی انجام می‌شود تا اقدام لازم از سوی اولیای دانش آموزان و ثبت حضوری صورت گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: پیش ثبت نام دانش آموزان مدارس شاهد در پایه هفتم از ۲۱ خردادماه آغاز شده و تا ۱۰ تیرماه ادامه دارد و دانش آموزان پایه دهم مدارس شاهد نیز برای پیش ثبت نام و دریافت کد رهگیری می‌توانند از ۱ تا ۱۰ تیرماه اقدام کنند.

کاظمی درباره نقش مشاوره‌های تحصیلی در انتخاب رشته نسبت به سال‌های گذشته گفت: ما با کمبود نیروی مشاور در مدارس مواجه هستیم البته پیگیری‌هایی از سوی وزارت آموزش و پرورش و همراهی‌هایی از سازمان اداره استخدامی انجام شده تا مجوزهایی را برای جذب نیروی مشاوره و تربیتی دریافت کنیم.

وی در گفت‌وگو با برنامه‌ای رادیویی عنوان کرد: با برنامه ریزی معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش قرار است دوره‌های حضوری و غیرحضوری برای توانمندسازی مشاوران در تابستان امسال برگزار شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از افزایش ۶۵ درصدی متقاضیان ثبت نام در مدارس نمونه دولتی در سراسر کشور نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: این حاکی از اقبال عموم جامعه نسبت به مدارس دولتی است و ظرفیت‌های ما در مدارس دولتی اعم از عادی دولتی و نمونه دولتی و شاهد تقریباً تکمیل است و بعضاً در برخی مناطق با افزایش تراکم نیز مواجه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =