بی‌تدبیری دانشگاه‌های کانادا در پذیرش دانشجویان بین‌الملل/ جذب دانشجو بدون افزایش تعداد خوابگاه‌ها

دانشجویان بین‌الملل در کانادا با کمبود خوابگاه و مسکن روبرو هستند. کارشناسان معتقدند که دولت کانادا بدون برنامه‌ریزی برای افزایش خوابگاه، تعداد دانشجویان بین‌الملل را از ۲۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ به ۹۹ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشجویان کانادایی از جمله دانشجویان بین‌الملل در زمینه تامین خوابگاه و مسکن با مشکل مواجه هستند. دانشگاه‌ها و دولت مقصران اصلی این کمبود خوابگاه شناخته می‌شوند. 

اعتصاب دانشجویان کانادایی در اعتراض به بازگشایی دانشگاه‌ها

کارشناسان معتقدند که یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن، حضور ده‌ها هزار دانشجوی بین‌الملل در کاناداست. البته این نکته، استدلالی بر ضد دانشجویان بین‌الملل نیست. بلکه انتقادات متوجه کالج‌ها و دولت کاناداست که بدون برنامه‌ریزی برای افزایش خوابگاه؛ تعداد دانشجویان بین‌الملل را از ۲۶ هزار نفر در سال ۲۰۱۵ به ۹۹ هزار نفر در سال ۲۰۲۲ افزایش داده است.

آمارها نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌الملل حدود ۳۰ درصد از دانشجویان در ۲۴ کالج محلی استان انتاریو تحصیل می‌کنند. مشکلی که امروز انتاریو با آن مواجه است این است که با وجود افزایش قابل توجه دانشجویان بین‌الملل، تعداد کافی خوابگاه برای آن‌ها ساخته نشده است. کمبود خوابگاه به افزایش اجاره بهای مسکن در این استان منجر شده است.

دانشجویان بین‌الملل بزرگترین قربانیان ناتوانی دولت کانادا در تامین خوابگاه هستند نه عامل ایجاد مشکل. این مشکل باعث شده که مالکان اجاره خانه را تا چند برابر قیمت واقعی افزایش دهند. برای مثال اجاره یک خانه سه خوابه برای یک خانواده در آلبرتای کانادا ۱۳۸۹ دلار کانادا در ماه است؛ اما اجاره همین خانه بع دانشجویان ۳۰ درصد بالاتر و حدود ۱۸۰۰ دلار کاناداست. یا در تورنتو اجاره یک خانه سه خوابه برای یک خانواده ۱۷۴۱ دلار کاناداست؛ اما برای دانشجویان ۵۵ درصد بالاتر است.

درخواست دولت کانادا از کالج‌ها برای درآمدزایی 

استان انتاریو در سال ۲۰۱۹ میزبان ۳۰۰ هزار دانشجوی بین‌الملل بود که این تعداد ۴۸ درصد از کل دانشجویان سراسر کشور را تشکیل می‌دادند. افزایش تعداد دانشجویان بین‌الملل در کانادا از اواسط دهه ۲۰۱۰ آغاز شد. وقتی که دولت اعلام کرد که کالج‌ها خودشان باید به فکر درآمدزایی باشند.

دانشجویان بین‌الملل نسبت به ساکنان انتاریو هزینه‌های بالاتری را برای شهریه کالج و مسکن پرداخت می‌کنند. برای مثال شهریه دانشجویان بین‌الملل ۱۱ هزار دلار بیشتر از شهریه‌ای است که ساکنان انتاریو پرداخت می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌الملل در سال ۲۰۲۱ بیش از نیمی از کل شهریه پرداختی به کالج‌های انتاریو را تامین کردند. ۷۰ درصد از درآمد شهریه‌ای، ۱۱ کالج کانادایی را دانشجویان بین‌الملل تامین می‌کنند. البته کالج‌هایی هستند که ۹۰ درصد درآمد شهریه‌ای خود را از دانشجویان بین‌الملل به دست می‌آورند.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس اعلام دولت کانادا در سال ۲۰۱۸، دانشجویان بین‌الملل بین ۱۸.۴ تا ۲۲.۴ میلیارد دلار کانادا به فعالیت‌های اقتصادی در کانادا کمک کرده‌اند که ۲۱۸ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1186854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =