کمبود نیروی متخصص بزرگ‌ترین مانع برای توسعه معادن است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی گفت: بزرگ‌ترین مانع ما برای توسعه معادن، کمبود نیروهای تخصصی و نخبه است که امیدواریم با راه اندازی مرکز نوآوری بافقی‌نو این مشکل مرتفع شود.

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز گفت: ما معتقدیم مجموعه‌های صنعتی و معدنی علاوه بر ماموریتی که در فضای اقتصاد به عهده دارند نقش مهمی هم در توسعه فعالیت‌های کارآفرینی دارند که باید به آن توجه کنند.

حمیدیان خبر داد؛ راه‌اندازی ۱۰ مگاوات برق خورشیدی در شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

وی با بیان اینکه امروزه توجه به توسعه فعالیت‌های کارآفرینی جزو وظایف اصلی مجموعه‌های بزرگ است افزود: اگر بخواهیم با سرمایه گذاری‌های لوتک ادامه دهیم وضعیت اقتصادی بنگاه‌ها از دست خواهد رفت.

حمیدیان تصریح کرد: شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ باید صنایع هایتک را به طور جدی پیگیری کنند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی در ادامه به کمبود نیروهای متخصص و نخبه در مجموعه اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین مانع ما برای توسعه معادن، کمبود نیروهای تخصصی و نخبه است که امیدواریم با راه اندازی مرکز نوآوری بافقی‌نو این مشکل مرتفع شود.

به گزارش ایسکانیوز، مرکز نوآوری و کارآفرینی بافقی نو با حمایت شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق، با اهدافی چون «توسعه فرهنگ کارآفرینی»، «ایجاد یک مرکز یکپارچه برای کارآفرینی با استفاده از ظرفیت شهروندان»، «تسهیل امر اشتغال و رفع موانع جذب‌ ایده‌ها و حمایت از صاحبان آن‌ها»، «ایجاد فضای استقرار»، «افزایش سرانه درآمدی جامعه» و ایجاد شبکه‌ای گسترده میان کارآفرینی، کارآفرینان فعال استان و فعالان زیست بوم کارآفرینی در سراسر کشور» راه‌اندازی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

خانه نخبگان، خانه استارتاپ‌ها، خانه خلاق، خانه رسانه، کافه بازی و سرگرمی و محیطی برای گردهمایی استارتاپ‌ها از بخش‌های اصلی مرکز نوآوری بافقی‌نو به شمار می‌رود.

مرکز نوآوری و کارآفرینی در راستای پاسخگویی به یکی از خواسته‌های این شهرستان، در فضای 900 متر مربع در 3 ماه به بهره‌برداری رسیده است و حمایت، هدایت و آموزش کارآفرینان و نوآوران را در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1187317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =