نگاه نژادپرستانه مسئولان مهاجرت در کانادا/ ۶۰ درصد درخواست ویزای دانشجویان آفریقایی‌ رد می‌شود

نگاه نژادپرستانه مسئولان مهاجرت در کانادا نشان‌دهنده ناعادلانه بودن شرایط پذیرش در دانشگاه‌های این کشور برای دانشجویان آفریقایی است. این نگاه باعث شده حدود ۶۰ درصد از درخواست ویزای متقاضیان آفریقایی برای تحصیل در کانادا رد شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره مهاجرت کانادا در فاصله سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳، ۵۹ درصد درخواست‌های ویزای آفریقایی‌های انگلیسی‌زبان و ۷۴ درصد درخواست‌های آفریقایی‌های فرانسوی‌زبان که به دنبال تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های این کشور بودند را رد کرد.

رواج بی‌عدالتی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان

همچنین حدود ۶۵ درصد درخواست‌های ویزای متقاضیان آفریقایی انگلیسی‌زبان و فرانسوی‌زبان در سال ۲۰۲۲ رد شد. در حالی که نرخ پذیرش داوطلبان کشورهای غربی بسیار بالاتر از متقاضیان آفریقایی است. به این معنا که درخواست ویزای فقط ۱۳ درصد از متقاضیان انگلیسی، ۱۳ درصد از استرالیایی‌ها، ۱۱ درصد از آمریکایی‌ها ‌و ۶ درصد از فرانسوی‌ها رد شده است.

کارشناسان معتقدند که این اختلاف آمار نشان‌دهنده غلبه نگاه نژادپرستانه در مسئولان مهاجرت در کانادا است. نتایج نظرسنجی‌ که از سوی کمیته شهروندی و مهاجرت کانادا (SCCI) انجام شد، نیز نشان می‌دهد که آفریقایی‌ها، برخورد افسران مهاجرت در کانادا را نژادپرستانه می‌دانند. برای مثال، بسیاری از کارکنان اداره مهاجرت، دانشجویان نیجریه‌ای را غیرقابل اعتماد معرفی می‌کنند.

در نظرگرفتن گزارش گردش مالی سنگین برای متقاضیان نیجریه‌ای

این قضاوت باعث شده است که دانشجویان نیجریه‌ای مجبور باشند گردش مالی سنگین‌تری به ارزش  ۳۰ هزار دلار کانادا (۲۲ هزار و ۶۰۰ دلار آمریکا) از حساب بانکی خود برای ۶ ماه گذشته ارائه دهند. در حالی که دانشجویان کشورهایی مانند چین، ویتنام، سنگال، برزیل و کلمبیا این اجبار را ندارند.

شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا معتقد است که این رقم منصفانه است؛ چرا که شامل هزینه‌های زندگی نمی‌شود. با این حال، کانادا قصد دارد برنامه‌هایی برای مبارزه با نژادپرستی در مورد مهاجران آفریقایی اجرا کند. در این راستا، از اداره مهاجرت کانادا خواسته شده است تا الزامات گزارشگری مالی تحمیل شده بر نیجریه‌ها را مورد بازنگری قرار دهد و همچنین شرط تسلط بر زبان انگلیسی را برای دانشجویان نیجریه‌ای حذف کند.

سازمان ها و افراد درگیر در جذب نیرو در آفریقا نگران هستند که نرخ بالای رد درخواست‌های ویزا از سوی کانادا از متقاضیان ویزای تحصیلی به اعتبار این کشور در آفریقا لطمه می‌زند. برخی متقاضیان گفته‌اند که ماه‌ها منتظر تصمیم‌گیری بوده‌اند و در نهایت هم مجوز تحصیل آنها «اغلب به دلایل نامشخص و بی‌اساس» رد شده است.

گفتنی است، دانشجویان بین‌المللی ۲۲ میلیارد دلار کانادا (۱۶.۶ میلیارد دلار آمریکا) به اقتصاد کانادا کمک کرده و از بیش از ۲۱۸ هزار شغل در این کشور حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1188195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران اسلامی IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      کانادا خودش نوکر انگلیس هست انتطاری ازش نمیره