دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گینه راه‌اندازی می‌شود

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: کشور گینه در ازای خدمات دانشگاه آزاد، امکانات خودش را در اختیار ما قرار خواهد داد و ما با استفاده از این امکانات می‌توانیم به نوعی تولیدات فراسرزمینی در کشور گینه داشته باشیم.  

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید محمد بطحایی با اشاره به تفاهم نامه اخیر دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با هیأتی عالی رتبه از گینه که یکی از بخش‌های این تفاهم نامه گسترش آموزش‌های مهارتی در گینه کوناکری است، اظهار کرد: امکانات خوبی در کشور گینه وجود دارد که اعلام آمادگی کرده‌اند تا این امکانات را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار بدهند. 

آموزش‌های مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در گینه آغاز می‌شود/ واحدهای یادگار امام خمینی(ره) و کرج متولی آموزش مکانیک‌خودرو و تخصص‌های کشاورزی 

 وی ادامه داد: در واقع ما با استفاده از این امکانات می‌توانیم به نوعی تولیدات فراسرزمینی در کشور گینه داشته باشیم که قطعا می‌توان بخشی را صادر و بخشی دیگر را در کشور خودمان مورد استفاده قرار داد.

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با مأموریت دکتر طهرانچی به کشور گینه سفر کردم و در آنجا با تعدادی از مقامات مذاکراتی انجام دادیم و امکان سنجی اولیه از همکاری دانشگاه آزاد در آنجا به عمل آمد و سپس هیأت گینه‌ای به تهران آمدند و تفاهم‌نامه منعقد شد.

 وی تصریح کرد: اخیرا هم میزبان تعدادی از مدیران مهارتی گینه بودیم تا زمینه‌های گسترش همکاری‌های مهارت‌آموزی جمهوری اسلامی در کشور گینه را مورد بررسی قرار دهیم.

 بطحایی افزود: همکاری‌ها در زمینه‌های مختلفی خواهد بود البته بخشی که به ما مربوط می‌شود بخش مهارتی است اما به طور کلی در زمینه دانشکده‌های دانشی به ویژه دانشکده‌های کشاورزی همچنین برخی فعالیت‌های کاربنیان که امکان تاسیس آن در گینه وجود دارد؛ در تفاهم نامه ای که به آن اشاره شد توافقاتی بین ریاست دانشگاه و هیات عالی رتبه گینه صورت گرفت.

  ظرفیت‌های قابل توجه حوزه بهداشت و درمان در کشور گینه

 وی اضافه کرد: در حوزه پزشکی، آموزش های بهداشت و درمان و پرستاری هم زمینه های بسیار قابل توجهی در کشور گینه وجود دارد که حوزه معاونت علوم پزشکی ما هم میتواند از این ظرفیت ها استفاده کند و با اعزام اساتید و تجهیز کلینیک‌های گینه زمینه مناسبی را برای فعالیت فراسرزمینی دانشگاه آزاد در گینه فراهم کند. 

معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: کشور گینه در ازای خدمات دانشگاه آزاد امکانات خودش را در اختیار ما قرار خواهد داد به طور مثال اگر دانشگاه آزاد دانشکده کشاورزی را در آنجا راه انداری کند در جوار این دانشکده زمین‌های وسیعی در اختیار دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت که می‌تواند کشت محصولات مورد نیاز خود را انجام دهد و از صادرات آن محصولات بخشی از هزینه های خود را تامین کند.

  وی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و ساز به ویژه ساختمان‌های مسکونی ظرفیت فراوانی در گینه وجود دارد که دولت گینه این آمادگی را دارد که در ازای خدمات و هزینه های دانشگاه آزاد بخشی از تولیدات در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.

 اقدامات اجرایی دانشگاه آزاد در گینه پس از انعقاد قرارداد آغاز می‌شود

بطحایی با اشاره به روند کند مذاکرات با گینه ادامه داد: امروز یکی از گام های عملیاتی مهم در این زمینه برداشته شد تا در نهایت مذاکرات منجر به قرارداد شود و کارهای اجرایی آغاز شود.   

وی افزود: بعد از امضای قرارداد واحدهای یادگار امام(ره) و کرج به عنوان پیمانکاران دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و پروژه‌های مختلف ما در کشور گینه را اجرایی خواهند کرد.

 معاون آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: گسترش مهارت به عنوان یک ضرورت اجتماعی از سوی واحدهای دانشگاهی باید با جدیت بیشتری دنبال شود و پرداختن به برخی امور جاری دانشگاه‌ها غفلتی را در این زمینه ایجاد کرده که باید فکر اساسی برای آن کرد اما روند روبه جلو است و ما امیدواریم بتوانیم عرصه های جدیدی را در حوزه مهارت در دانشگاه آزاد اسلامی باز کنیم.

انتهای پیام/     

کد خبر: 1188659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۷
      0 0
      تبدیل سیب زمینی به غذای دام و طیور میتواند جهش تولید و قطع و یا کاهس واردات ذرت و سویارا به دنبال داشته باشد