همکاری دانشگاه آزاد اردبیل و نیروی انتظامی برای شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم

جلسه مشترک حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و نیروی انتظامی اردبیل با هدف توسعه کمی و کیفی سطح تعاملات و بستر سازی تحقق اهداف تحقیقاتی فی مابین برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرشید سلیمی سرپرست این دانشگاه در جلسه با فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به رتبه 11 پژوهشی واحد اردبیل در بین 300 واحد دانشگاه آزاد گفت: سال گذشته بیش از 190 مقاله توسط پژوهشگران دانشگاه آزاداسلامی اردبیل منتشر شده است .

سلیمی افزود: تجهیزات پژوهشی قابل قبولی برای رشته های مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل وجود دارد که می تواند در پیشگری و شناسایی جرم برای نیروی انتظامی مفید باشد.

وی با تاکید بر اینکه تامین امنیت، سلامتی روح و روان مردم هدف مشترک نیروی انتظامی و دانشگاه است خاطر نشان کرد: در صورت ارائه اولویتهای پژوهشی،  پژوهشگران این دانشگاه می توانند در حیطه نیروی انتظامی با این ارگان همکاری داشته باشند.

سردار جواد تقوی فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: پشتیبانی علمی ماموریتهای فراجا با بهره گیری از ظرفیت اساتید و نخبگان دانشگاهی میسر است. لذا نقش این افراد در همیاری و تعامل با نیروی انتظامی در این ماموریتها کاملا برجسته و مشهود است.

تقوی افزود: پلیس هرگز خود را بی نیاز از دانشگاه و توان علمی اساتید و نخبگان دانشگاهی نمی داند و مساله شناسی و حل مساله در موضوعات پلیسی دغدغه فراجا است. لذا ما به دنبال این هستیم که دانش ضمنی را به سمت دانش آشکار سوق دهیم و برای دستیابی به این منظور نیاز به توان علمی اساتید و نخبگان داریم.

محمد ضعیفی زاده، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز با بیان اینکه این دانشگاه با پژوهش‌های خود به داروهایی دست یافته است که می تواند برای این ارگان مفید باشد گفت: همکاری و ارتباط بین دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی با نیروی انتظامی به عنوان یک دستگاه اجرایی قطعا منجر به پیشگیری جرم خواهد شد و این دانشگاه  می تواند در زمینه های پزشکی، غذایی و روانشناسی در کنار نیروی انتظامی باشد.

ضعیفی زاده به وجود افراد مجرب در حوزه روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اشاره کرد و گفت: گروه روانشناسی واحد اردبیل می تواند با ارائه انواع مشاوره و همچنین انجام پژوهش‌ها و پایان نامه ها در بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز در خدمت نیروی انتظامی باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1188831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =