برخورد با بانک‌هایی که در اعطای تسهیلات اشتغالزایی همکاری نمی‌کنند/ عرضه کالاهای ته لنجی ممنوع نیست

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم حل مشکلات کارآفرینان گفت: با بانک‌هایی که از اعطای تسهیلات اشتغالزایی همکاری نمی‌کنند برخورد خواهیم کرد.

محمد راضی جلالی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان اظهار کرد: از بازارچه مرزی آبادان متاسفانه استفاده و بهره‌وری خوبی به عمل نیامده. در این سال‌ها متولیان امر می توانستند از ظرفیت خوب این بازارچه جهت اشتغال زایی و ایجاد فضای کسب و کار استفاده کنند کمااینکه تا این لحظه می‌توان از این محیط جهت اشتغال زایی استفاده خوبی کرد.

کدام استان‌ها رکورددار اشتغالزایی در ایران هستند؟

راضی جلالی با بیان اینکه عرضه و فروش کالاهای ته لنجی ممنوع نخواهد بود، افزود: عرضه کالاهای ته لنجی به هیچ عنوان ممنوع نیست بلکه مبادله این کالاها به چرخه خرید و فروش در سطح این شهر مرزی کمک می‌کند. در همین راستا صدور کارت‌های پیله‌وری و بوجود آمدن ظرفیت یک میلیون دلاری واردات می‌تواند کمک شایانی به توسعه اشتغال در اروندکنار کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان تصریح کرد: امروز در جلسه‌ای که با اعضای شورای اشتغال و برخی از کارآفرینان، تجار و بازرگانان در این شهرستان داشتیم مشکلات و دغدغه‌شان را شنیدیم؛ مطمئن باشند که به تک تک دغدغه‌های این عزیزان رسیدگی خواهد شد و تا حصول نتیجه مثبت پیش خواهیم رفت. ضمن اینکه در این راستا  قدردان بانک‌هایی هستیم که با مجموعه استان همکاری داشتند و مطمئنا با بانک‌هایی که از اعطای تسهیلات اشتغالزایی همکاری نمی‌کنند برخورد خواهیم کرد.

راضی جلالی تصریح کرد: برای ایجاد اقتصادی پایدار در استان باید از همه ظرفیت‌های موجود که امکان توسعه آن فراهم است استفاده و مشکلاتشان را برطرف کرد؛ بانک‌ها هم جزئی از چرخه و اکوسیستم هستند که باید برای افزایش و جذب منابع پیگیری کنند و کمک حال صنایع ما در استان باشند. مجموعه استانداری هم در صورت نیاز کمک حال آنان و تسهیل کننده امور خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی مثل بازارچه مرزی اروندکنار که در همسایگی کشور عراق و بندر اقتصادی فاو قرار دارد یک ظرفیت بسیار خوب و استراتژیک است که رویکرد ما برای حل مشکلات آن برگزاری شورای اشتغال و ستادهای تسهیل در شهرستان و رفع حداکثری موانع در مناطق هدف می باشد.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1189180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =