مجوزساخت موکب‌های جدید اربعین ۱۴۰۲ صادر می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: امسال با هماهنگی و وفاقی که فی مابین ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند و ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد شده، مواکب جدید توسعه پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان پیش از ظهر امروز اولین گردهمایی بین المللی مردمی مواکب داران شهرستان های آبادان، خرمشهر و استان بصره کشور عراق با حضور مسئولین نظامی، انتظامی، ائمه جمعه، مهمان هایی از کشور عراق و خدمتگزاران امام حسین (ع) در سالن همایش های این منطقه برگزار شد.

علی زارعی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از آبادان با تشکر از خادمین ابا عبدالله الحسین (ع) و موکب داران ایران و کشور عراق به پاس زحماتشان جهت آسایش هر چه بیشتر زوار، اظهار کرد: این توفیق بزرگی است که بعنوان خادمین اهل بیت(ع) نصیب همه ما شده که می بایست آن را غنیمت بشماریم.

ارز اربعین به زائران تعلق می‌گیرد؟

 وی با تأکید براینکه راهپیمایی اربعین تجمع عظیمی است که نماد قدرت شیعه و نماد استمرار قیام امام حسین(ع) است، افزود: راهپیمایی
اربعین یک حرکت خودجوشی است که هر سال پرشورتر اتفاق می افتد و چشم همه دنیا را به خود معطوف کرده.

رئیس هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: در جهانی که جبهه استکبار ودین ستیز سعی در حذف نمادهای اسلامی و تشیع دارد؛ این حرکت بزرگ یک تبلیغ وسیع برای ایستادگی در برابر ظلم و حاکمیت کفار است که به فضل الهی هر سال پرشکوه تر برگزار خواهد شد.

زارعی با اشاره به اینکه وظیفه همه ما است که در راستای گسترش فرهنگ حسینی وعاشورا تلاش نمائیم، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد اروند در حد توان خود هر ساله تلاش های بسیار خوبی را در این ایام انجام می دهد؛ امسال نیز وظیفه خود می دانیم همانند سال های قبل  بتوانیم خدمتگزار زوار امام حسین(ع)  باشیم و از تمامی امکانات و توانمندی های موجودمان  برای برگزاری هرچه باشکوه تر راهپیمایی اربعین استفاده کنیم.
 
 رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند اذعان داشت: تا کنون کمیته‌های چندگانه ستاد اربعین منطقه آزاد اروند با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوزه های عمرانی و زیرساختی اقدامات خوبی در شلمچه و مسیر حرکت زوار انجام داده اند. امسال با هماهنگی و وفاقی که فی مابین ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند و ستاد بازسازی عتبات عالیات ایجاد شده، مواکب جدید توسعه پیدا خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پایان افزود: افراد متقاضی که توانمندی احداث موکب دارند با هماهنگی و معرفی ستاد بازسازی عتبات عالیات می توانند اقدام به این مهم کرده تا با توسعه هر چه بیشتر خدمات رسانی بتوانیم سال های آینده نیز، راهپیمایی های هرچه باشکوه تری را در ایام اربعین حسینی برگزار نماییم.

خبرنگار: رانیا مرشدی

انتهای پیام/

کد خبر: 1189499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =