موافقت نمایندگان با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف/ دستور مخبر برای واردات برنج خلاف قانون اساسی است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درخواست تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امورخیریه موافقت کردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد که مواردی کاری آن به شرح زیر است:

گرانی مرغ «رئیس بانک مرکزی» را به مجلس کشاند

سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان و راور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد ارزیابی اثر فعالیت پتروشیمی‌های متانولی بر منابع بخش عمومی

گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امورخیریه کشور

گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی در مورد استفاده از آبهای آلوده و غیرمتعارف در کشت محصولات کشاورزی

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رد تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در خصوص نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی دوغارون

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران

انتخاب رئیس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی با پیشنهاد هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی

بررسی سوال از وزیر ارتباطات در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت

قرار است سوال محمدرضا پورابراهیمی داورانی از زارع پور مبنی بر اینکه دلیل ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه‌های عملیاتی از جمله توسعه ارتباطات و فناوری، توسعه بسترها و شبکه‌های مخابراتی، تأمین زیر ساخت‌های استفاده از اینترنت و نظارت بر عملکرد اپراتورها چیست؟، پرسیده شود.

عنوان مجلس انقلابی جز با همکاری شورای نگهبان ممکن نبود

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تاسیس شورای نگهبان با فرمان حضرت امام (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی گفت: شورای نگهبان نهادی ریشه دار در تاریخ معاصر ایران از زمان تصویب اصل تراز اول قانون اساسی مشروطه تا امروز است و وظیفه حفاظت از قانون اساسی و احکام مبین اسلام را عهده دار است.

وی افزود: امام در توصیف اهمیت این شورا فرمودند؛ تشخیص شورای نگهبان میزان است و همه باید آن را بپذیریم، که رهبر معظم انقلاب در مورد این شورا بیان کردند که شورای نگهبان مطمئن ترین دستگاه برای حفاظت و حراست از نظام اسلامی است. لازم می دانم به عنوان یکی از اعضای مجلس یازدهم از همکاری و هم افزایی بی شائبه یکایک اعضای محترم شورای نگهبان به ویژه ریاست محترم آن شورا تقدیر و تشکر کنم، زیرا که خود از نزدیک شاهد تلاش بی وقفه اعضای محترم و بدنه کارشناسی آن شورا برای تسریع در تصویب بسیاری از قوانین به نفع مردم بوده ام.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: اگر مجلس یازدهم به دلیل تصویب قوانین کارآمد و لازم مفتخر به دریافت عنوان مجلس انقلابی از سوی رهبر معظم انقلاب شده است، این افتخار جز با همکاری صمیمانه و همراهی شورای محترم نگهبان ممکن نبود.

دکتر قالیباف همچنین فرا رسیدن ماه حزن و اندوه ماه محرم الحرام را به همه دوستداران اهل بیت (ع) تسلیت گفت و افزود: امیدوارم همه مردم عاشورایی ایران و عاشقان پرچم سرخ اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر جهان بتوانند از خان گسترده عزاداری بر مصیبت های حسینی متنعم شوند و برای خود و دیگر همکارانم در مجلس از همه، التماس دعای ویژه دارم. باشد که با دعای شما و کرم بیکران این خاندان، بتوانیم خدمتگذار مخلص این مردم عاشق اهل بیت عصمت و طهارت باشیم.

نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی وضعیت بازار سرمایه امروز برگزار می‌شود

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایطی که در کشور اتفاق افتاده و تصمیماتی که به نظر ما تصمیمات غیرراهبردی دولت در فضای اقتصادی کشور است، آثار منفی خود را در بازار سرمایه گذاشته و میلیون‌ها نفر از ذینفعان بازار سرمایه در کشور اثرات منفی آن را مشاهده کرده‌اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تصمیماتی در خصوص وضعیت مرتبط با نرخ خوراک واحدهای تولیدی پالایشگاه‌های پتروشیمی در کشور و مسائل مربوط به تعرفه‌های صادراتی از جمله این تصمیمات دولت هستند.

وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اهمیت موضوع امروز جلسه و نشست فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت برنامه‌ریزی برگزار می‌شود، درخواست می‌کنم شما نیز در این نشست شرکت کنید تا تصمیمات مهمی برای پیگیری مطالبات مردم در فضای عمومی کشور اتخاذ شود.

پورابراهیمی بیان کرد: شاخص بازار سرمایه به شاخص قبل از سال ۱۴۰۱ بازگشته و عملاً در بازده منفی در سال ۱۴۰۲ قرار داریم که این مسئله قطعاً به صلاح کشور نیست و باید برای آن تصمیم‌گیری شود. البته اقدامات خلافی نیز انجام شده که در قالب اعمال ماده ۲۳۴ و ارجاع پرونده آن به دستگاه قضایی در دستور کار کمیسیون قرار گرفته است.

تعهدات وزارت ارتباطات محقق نشده است

محمدرضا پورابراهیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به سوال خود از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نکته اصلی بنده بر تکالیف وزارتخانه ای است که در حوزه های مختلف ماموریت دارد. وزیر در روز رأی اعتماد برنامه ای ارائه کرد که برنامه شما را امروز در صحن آورده ام تا نمایندگان بدانند در برنامه چه چیزهایی گفته اید و ارزیابی کنیم تا امروز چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس یازدهم ادامه داد: در کمیسیون اقتصادی به دلیل اهمیت موضوعات مربوط به اقتصاد دیجیتال در کشور که یکی از ظرفیت های مهم نظام اقتصادی کشور در دنیا محسوب می شود، در دنیا از این ظرفیت برای رشد نرخ اقتصادی استفاده می کنند. از این رو سوالاتی مطرح کردیم، شما گفتید باید در این زمینه برنامه و اقداماتی داشته باشیم. در این زمینه برنامه ای در کمیسیون ها و صحن ارائه کردید تا تکمیل زیرساخت ها رقم بخورد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق برنامه ها بازه زمانی یک ساله در نظر گرفتید، بیان کرد: دو سال از عمر دولت سیزدهم می گذرد، اما عملکرد شما در شاخص های مرتبط با ماموریت های شما به کمترین میزان به نسبت رشدی که باید انجام می شده است، بود. نبود سند ملی و نقشه راه توسعه اقتصاد دیجیتال، عدم التزام به اپراتورها، بانک ها و شرکت ها نسبت به اجرای قانون استفاده حداکثری از توان داخلی، نبود سند اولویت های صادراتی دانش بنیان، ضعف کیفی زیرساخت های ارتباطی برای ورود به عصر تحول دیجیتال در سه شاخص تاخیر پایین، اتصال انبوه و پهنای باند؛ این موارد مطالب خود وزیر است.

پورابراهیمی اظهار داشت: در حال حاضر درخصوص وضعیت عمومی کشور باید گفت مردم رضایتی از شاخص های ارتباطی ندارند. شاخص های اینترنت روستایی وضعیت مطلوبی ندارد. تلفن ثابت نیز مورد اعتراض اکثر نمایندگان است. نمایندگان تاکید دارند تلفن ثابت در مناطق حوزه انتخابیه آنها مشکل دارد. سوال این است که شما تعهد کردید ظرف یک سال شاخص ها را بهبود ببخشید، چگونه می توانیم آثار آن را در حوزه میدانی ببینیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در دوران کرونا باید از ظرفیت های ارتباطی بیشتر استفاده می کردیم، اما شاهد بودیم در حوزه آموزش چالش اصلی در مناطق مختلف به خصوص در مناطق حوزه انتخابیه بنده وضعیت اسفباری داشته ایم. بسیاری از کلاس های درسی به دلیل عدم تقویت زیرساخت ها تشکیل نشد.

فرصت ۳ ماهه وزیر ارتباطات برای عمل به تعهدات

در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان سوال محمدرضا پورابراهیمی داورانی نماینده مردم کرمان و راور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص دلیل ضعف عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه های عملیاتی از جمله توسعه ارتباطات و فناوری، توسعه بسترها و شبکه های مخابراتی، تأمین زیر ساخت‌های استفاده از اینترنت و نظارت بر عملکرد اپراتورها از پاسخ ارائه شده توسط زارع پور به صورت مشروط قانع و به منظور عمل به تعهدات فرصت ۳ ماهه ای به وی داده شد.

پورابراهیمی گفت: آنچه که وزیر پشت تریبون گفت براساس آنچه بود که در کمیسیون صنایع و معادن اعلام کرد، گلایه من این است که به تعهدات عمل نشده و وزیر اعلام کرد شاخص ها به صورت عملی و میدانی آن چیزی نبوده که واقعیت داشته است.

رئیس کمیسیون اقتصادی عنوان کرد: اگر در صحن علنی اجرای شاخص ها را تعهد کند تا ۳ ماه به وزیر فرصت می دهیم، سوال بعدی من در دستور کمیسیون صنایع و معدن قرار دارد و در مرحله بعد در صورت عدم عمل به تعهدات آن را به رأی می گذاریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز، با بیان اینکه ان شاءالله آقای وزیر براساس صحبت های خود و توضیحات ارائه شده توسط شما عمل می کند، گفت: مجددا خارج از این سوال درخواست می کنم شبکه ملی را با اولویت پیش ببرید و دنبال کنید.  

براساس این گزارش روح اله عباس پور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح گزارش سوال نماینده کرمان و راور از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس، سؤال فوق‌ در جلسه رسمی دوشنبه مورخ  ۱۰/  ۰۵/ ۱۴۰۱‌کمیسیون با حضور نمایندگان محترم عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده  و وزیر محترم مطرح‌ و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سؤال کننده از پاسخ های ارائه شده  وزیر، کمیسیون قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده  و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

ساز وکارهایی برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که تحریم شدند طراحی شد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور ضمن عرض ادب و احترام خدمت نمایندگان و همچنین عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه محرم، گفت: از ریاست مجلس و هیات رئیسه و نمایندگان عزیز کسب اجازه می کنم در بخش نخست عرایضم یک نماهنگ ۴ دقیقه از گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در ۲۲ ماه گذشته تهیه شده و پخش خواهد شد که بخشی از سوالات مطرح شده و سوال مدنظر هم در این نماهنگ پاسخ داده شده است و بعد از آن نیز در بخش دوم عرایضم را با جزئیات بیشتر بیان خواهم کرد.

وی افزود: همانطور که دوستان مستحضر هستند از کابل ها و فیبرهایی که در اعماق خلیج همیشه فارس و دریای عمان کشیده شده و همچنین حوزه فضایی ماموریت ما است به همین سبب نیز اسم این نماهنگ از کف اقیانوس تا اوج آسمان نامیده شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: در نخستین بخش تصاویر بازدید رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای وزارت ارتباطات را ملاحظه می فرمایید، ما برای اولین بار جزایر خلیج فارس را با فیبر نوری در ۲ ماه قبل به سرزمین مادری متصل کردیم بیش از ۱۵۰ کیلومتر کابل کشی در زیر دریا انجام شد و الحمدالله در حال حاضر نیز سرعت دسترسی به اینترنت در این جزایر برای مردم عزیزمان افزایش پیدا کرده است و ارتباطات پایدار شد و این مهم نیز برای اولین بار توسط شرکت های ایرانی انجام گرفته است.

این عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: ۶۰ سایت نسل پنجم در این مدت راه اندازی شده که در تصاویر ملاحظه می فرمایید و برای اولین بار رکورد ۶.۵ ترابایت در ثانیه برای ترافیک داخل شکسته شد که حاصل استفاده مردم از سکوهای داخل در یک سال گذشته است، ساز وکارهای مختلفی را برای دور زدن دسترسی به سایت ها و سرویس هایی که آمریکایی ها تحریم کردند طراحی شده است.

زارع پور عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار سایت و سرویس های پرکاربرد را برای IP های ایران ممنوع کردند که ما سازوکاری را طراحی کردیم تا برنامه نویسان و نخبگان بتوانند از این سرویس ها بدون نیاز به ابزارهای فیلترشکن استفاده کنند.

زارع‌پور گفت: برای کاهش کینگ و تأخیر بازی‌های رایانه‌ای ویژه گیمرها راه‌اندازی شد، الان شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی مورد اقبال قرار گرفته و بیش از ۴۰ میلیون نفر در ماه از این پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنند که تمام زیرساخت‌های آن را وزارت ارتباطات تأمین کرده است و اتصال متقابل را راه‌اندازی کردیم. پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد ابتدای دولت به ۶۲ درصد رسیده است. در یک دهه گذشته حدود ۲۳ درصد و در طی کمتر از دو سال ۱.۵ برابر آن مدت کار شده است و الان به این عدد رسیده است. خدمتی را برای اینترنت سالم برای کودکان و نوجوانان راه اندازی کردیم. شرکت ملی پست قریب به ۳۵۰ میلیون مرسوله را در اقصی نقاط کشور جابه‌جا کرده است و بخش‌های گوناگون دیگر مانند پست بانک با بیش از ۶۰۰ باجه جدید در روستاها راه‌اندازی کردیم. ۴۳۰۰ روستا در نقاط کوهستانی و صعب‌العبور به شبکه ملی اطلاعات وصل شدند. پنجره ملی خدمات دولت هوشمند راه‌اندازی شده که بیش از ۱۵ میلیون نفر کاربر فعال دارد و بیش از ۳ هزار خدمات دولتی از این طریق به مردم عزیزمان از یک درگاه واحد ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: پروژه فیبرنوری در حوزه کسب و کارها را شروع کردیم که در یکصد شهر کارهای عملیاتی شروع شده و دنبال این هستیم که تا پایان امسال ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گیرند و در حال حاضر ۳.۵ میلیون نفر خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند که این عدد باید به ۸ میلیون نفر برسد.

وی بیان کرد: سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص ملی در این مدت از ۶.۴ درصد به ۷.۵ درصد رسیده و نقطه پایانی حوزه فضایی است که کار مشترک ما و دستگاه‌های لشکری و کشوری است که الحمدالله ما رکورد تعداد پرتاب فضایی را ۷ پرتاب طی این ۲۲ ماه داشتیم که ماهواره‌های عملیاتی متعددی داشتیم که برای اولین بار جمهوری اسلامی به تصاویر ماهواره‌ای با دقت یک متر رنگی دسترسی دارد و حرم حضرت امیرالمومنین (ع) نیز با ماهواره خیام تصویربرداری شده و تصویر مدینه منوره و مکه مکرمه نیز انجام شده است.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: تا آنجایی که از دستمان برآمده است همان‌طور که تعهد داده بودیم کار کردیم و الحمدالله دستاوردهای خوبی حاصل شده است اما در بعضی حوزه‌ها متأسفانه آمارهایی که از گذشته ارائه شده بود، آمارهای درستی نبود.

زارع‌پور یادآور شد: در جلسات رأی اعتماد و کمیسیون عرض کرده بودم که تا پایان ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه‌ متصل می‌کنیم اما آمار رسمی که وزارت ارتباطات در آن موقع ارائه کرده بود این بود که ۹۰ درصد روستاها به شبکه متصل هستند و ما در بررسی‌هایی که یک ماه اول داشتیم و در جلساتی که با شما دوستان عزیز برگزار کردیم؛ متوجه شدم که این آمار، آمار دقیقی نیست و حدود ۷۹ الی ۸۰ درصد متصل هستند. این ۱۰ درصد یعنی ۴ هزار روستا به آمار اضافه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بنده خود را برای ۳۵۰۰ روستا آماده کرده بودم اما تبدیل شد به ۷۵۰۰ الی ۷۶۰۰ روستا و الان که در خدمت شما هستم بیش از ۴۳۰۰ روستا به شبکه متصل شده‌اند و ان‌شاء الله در محضر شما قول می‌دهم که تا پایان سال هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نخواهد بود که دسترسی پرسرعت به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات نداشته باشند.

وی گفت: در حوزه توسعه زیرساخت‌های ارتباطات در هر ۴ لایه کارهای بزرگی صورت گرفته است، اکنون پروژه بزرگ فیبر نوری کسب و کارها را در حال انجام است که این کار باید ۱۰ سال قبل انجام می‌شد اما به دلیل سختی کار و به دلایل مختلف متأسفانه پشت گوش انداخته شد و آن را شروع کردیم و در حال حاضر نیز بیش از ۳.۵ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: در یکصد شهر کار در حال انجام است و در همه استان‌ها ما اپراتور دوم مشخص کردیم و تنها به شرکت مخابرات ایران بسنده نکردیم که انحصار ایجاد نشود و در بعضی جاها سرویس خوبی به مردم ارائه نمی‌دهد و همه دوستانی که با بنده ملاقات داشتید از عملکرد شرکت مخابرات ناراضی بودید و ما برای این شرکت رقیب درست کردیم. در همین استان کرمان اپراتور دوم را معرفی کردیم و اکنون نیز در حال انجام کار است و شبانه‌روزی در یکصد شهر عملیات فیبرکشی و حفاری شروع شده و این کاری که در کشورهای دیگر ۷ الی ۸ سال طول کشیده است، تا پایان دولت ۸۰ درصد خانوارها را تحت پوشش قرار می‌دهیم و یک کار بسیار بزرگی که زیرساخت توسعه کشور در ۳ الی ۴ دهه آینده خواهد بود.

زارع‌پور ادامه داد: در حوزه ارتباطات روستایی آماری که پیش از این ارائه شده بود، آمار دقیقی نبود اما ما کار را با سرعت شروع کردیم با وجود اینکه دو برابر آنچه که انتظار داشتیم پیش روی ما بود. بنده با علم به اینکه در بعضی از استان‌ها مخصوصاً کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و مناطق سخت و کوهستانی عقب‌ماندگی وجود داشت و مورد غفلت واقع شده بود اما در این مدت بیش از ۷۰۰ سایت جدید و روستای جدید در سیستان و بلوچستان و بیش از ۳۳۰ روستای جدید در استان کرمان و استان‌هایی بودند که عقب‌ماندگی داشتند. بنده خودم را وزیر همه جای کشور می‌دانم و حتی بعضاً در حوزه انتخابیه‌ای که مربوط به استان خودم است کار را نگه داشتم چون بالای میانگین کشوری بودند و اعلام کردم اول همه جای کشور را به میانگین کشوری برسانیم و پس از آن نیز همه را تکمیل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: استان کرمان در زیرساخت‌ها مشکل داشت، کار بسیار بزرگی در این مدت انجام شده و بیش از ۳۳۰ روستای جدید را به شبکه متصل کردیم و میانگین استان را از ۷۰ درصد به ۸۰ درصد رساندیم و تا میانگین کشوری تا ۹۰ درصد راه داریم. همه روستاهای کشور را امسال تمام خواهیم کرد.

وی گفت: در طی ۴ سال دولت دوازدهم فقط ۲۰ روستا در حوزه انتخابیه آقای پورابراهیمی به شبکه متصل شده بود اما در کمتر از دو سال ۶۲ روستا به شبکه متصل شده است و ۷۰ روستای دیگر باقی مانده است که تا پایان سال انجام خواهد شد.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: باید مراجعه کنید به مراجع جهانی که هر ماه سرعت اینترنت را اعلام می‌کند و همین شب گذشته نتایج ماه ششم میلادی اعلام شد که سرعت اینترنت همراه در ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۸ مگابیت بر ثانیه بوده و الان به ۳۵ مگابیت بر ثانیه رسیده است که این نیز بر اساس همین مرجع جهانی است و رتبه ۶۵ را از لحاظ سرعت اینترنت در بین ۱۹۰ کشور داریم. مرجع این عدد را که ما رتبه آخر در سرعت اینترت داریم را بفرمایید، رسیدگی خواهیم کرد.

زارع‌پور ادامه داد: در حوزه ارتباطات ثابت نیز افزایش سرعت داشتیم اما رتبه ۱۴۰ را دارا هستیم. حدود ۱۰ سال در حوزه ارتباطات ثابت غفلت شده بود که متأسفانه نه منابع لازم فراهم شده بود و نه عزم و اراده‌ای برای انجام این کار وجود داشت که با پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها این عقب‌ماندگی جبران خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در یکصد شهر کار را شروع کردیم که الان در حدود ۴۰ الی ۵۰ شهر که سرویس اینترنت از طریق فیبرنوری به مردم ارائه می‌کردیم سرعت تا هزار مگابیت بر ثانیه است یعنی ۸۰ برابر سرعت میانگینی که مردم در حال حاضر استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر میانگین سرعت اینترنت ثابت ما حدود ۱۲ مگابیت بر ثانیه است و سرعت‌هایی نزدیک به هزار را به مردم ارائه می‌دهیم. این چشم‌اندازی است که ما دنبال می‌کنیم تا بتوانیم بهترین‌ها را برای مردم عزیزمان فراهم کنیم. در گذشته نسبت به زیرساخت‌های داخلی کشور غفلت شده بود. زمانی که با استفاده مردم از سکوهای داخلی مواجه شدیم، مشاهده کردیم شرایط و زیرساخت‌های داخلی مهیا نیست. رکورد تاریخی ۶.۵ ترابیت بر ثانیه یعنی بیش از مصرف اینترنت را در سال گذشته ترافیک تولید داخل داشتیم البته این قله بوده است و میانگین حدود ۶۰ درصد ترافیک مصرفی مردم داخلی و ۴۰ درصد خارجی بوده است و هیچ محدودیتی برای تأمین پهنای باند اینترنت خارجی نداریم.

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: کار بزرگی در حوزه اینترنت انجام شده است و زیرساخت‌های ارتباطی کشور برای پذیرایی از میلیون‌ها ایرانی که دوست دارند از زیرساخت‌های داخلی استفاده کنند، فراهم شده است. در مورد اینترنت نیز مسیرهای ورودی کشور را متنوع کردیم که اگر از یک مسیری اینترنت قطع شد، شرکت‌ها را متنوع کردیم تا مشکل جدی به وجود نیاید. تمام مشکلات حوزه کرمان و تک تک شهرهای کشورمان را حل خواهیم کرد.

پژمان فر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی شد

در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و حسن شجاعی نماینده مردم ابهر از سوی هیات رئیسه به عنوان کاندیداهای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ در اجلاسیه چهارم معرفی و اعلام شدند.

در نهایت با رأی نمایندگان نصرالله پژمانفر با ۱۱۵ رأی موافق از مجموع ۲۲۵ رأی ماخوذه به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ انتخاب شد.

رأی مثبت مجلس به تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف

نمایندگان در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان محترم (مذکور در ذیل گزارش) برای تحقیق و تفحص از « درامدها، نحوه هزینه کردآن و موقوفات رها شده سازمان اوقاف و امور خیریه» با ۱۷۰ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع ۲۰۹ نماینده حاضر در جلسه با تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف موافقت کردند.

براساس گفته احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی گزارش نهایی کمیسیون فرهنگی درباره این موضوع به شرح ذیل است:

در اجرای ماده (۲۱۲) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، ابتدائاً اطلاعات واصله از سازمان اوقاف و امور خیریه در مورخ ۱۴۰۱/۱/۱۵ و ۱۴۰۱/۳/۲۳در اختیار متقاضیان تحقیق و تفحص قرار گرفت و نظر به اظهار مورخ ۱۴۰۱/۲/۲۱ متقاضیان مبنی بر عدم کفایت اطلاعات ارائه شده کمیسیون، موضوع درجلسه رسمی مورخ ۱۴۰۱/۳/۲۲ ‌کمیسیون که با حضور ۱۵ نفر حاضرین از نمایندگان عضو کمیسیون، متقاضیان تحقیق و تفحص مطرح و پس از استماع نظرات طرفین، ضرورت انجام تحقیق و تفحص در محورهای ذیل به تصویب رسید.

محورهای تحقیق و تفحص:

- چرا موقوفات بسیار زیاد واقفین بدون برنامه رها شده استبرنامه سازمان در نذورات چند صد میلیارد تومانی مردم در بقاع متبرکه چیست.

۱- گزارشی از مصادیق، میزان و نحوه سرمایه گذاری اوقاف طی ۵ سال اخیر، از محل اعتبارات دولتی و موقوفات و بقاع متبرکه و سایر ۲- گزارش از مصادیق، میزان و نحوه هزینه کرد حق النظاره و حق التصدی که به شکل متمرکز در دست ریاست سازمان قرار می گیرد و طی ۵ سال گذشته ۳- گزارش مبسوط از رقبه ها و موقوفاتی که سالیان سال است به ثمن بخس در اختیار افراد ذی نفوذ و غیر مرتبط قرار گرفته است. ۴- گزارش مبسوط از میزان مبالغ موجود در حسابهای بانکی ادارات کل و سازمان که ماه ها است در بانک ها رسوب یافته است ۵- گزارش از نحوه و چگونگی هزینه کرد حفظ عین و علت افزایش آن و مصادیق هزینه کرد آن ۶- گزارش از نحوه و چگونگی نظارت بر عملکرد هزینه ای اعتبارات غیر دولتی اوقاف طی ۵ سال گذشته ۷- گزارش شیوه قیمت گذاری موقوفات جهت واگذاری به اشخاص اعم از مشارکت، اخذ پذیره یا اجاره و یا سایر ۸- گزارش از نحوه، مصادیق و میزان هزینه کرد نذورات مردم در بقاع متبرکه طی ۵ سال گذشته ۹- ارائه گزارش عملکرد در خصوص احیاء دهها میلیارد تومان موقوفات رها شده در کشور ۱۰- گزارش از نحوه، مصادیق و میزان هزینه کرد عایدات موقوفات کشور طی ۵ سال گذشته ۱۱- گزارش از مصادیق و میزان وصول عایدات موقوفات در اختیار دولت و در صورت عدم وصول علت عدم وصول آن چیست ۱۲- گزارش از اعمال مدیریت طی ۵ سال اخیر جهت کاهش نارضایتی مردم از عملکرد صف و ستاد سازمان اوقاف ۱۳- گزارش از موقوفات و املاک سایر مواردی که بصورت ترک تشریفات در کمیسیون املاک در سطح کشور و بویژه استان تهران که به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده همراه با نام اشخاص حقیقی و حقوقی و مستندات کارشناسی شده آن طی ۵ سال گذشته ۱۴- گزارش از میزان کمک های بلاعوض به سازمان ها، نهادهای فرهنگی مذهبی و علمی طی ۵ سال گذشه ۱۵- باغ موقوفه مدرسه علمیه سعدیه رامیان و موقوفات استان گلستان و نحوه هزینه کرد درآمدهای آن ۱۶- شفاف سازی موضوعات مالی ۱۷- عدم پاسخگویی مدیران اوقاف به دستگاه های مختلف 

جلیل میرمحمدی نماینده متقاضیان تحقیق و تفحص با بیان اینکه تلاش کردیم طی ۲ سال و نیم گذشته کار به تحقیق و تفحص نرسد، گفت: با توجه به جلسات متعدد و مکرر با رئیس سازمان اوقاف و وزیر فعلی و سابق ارشاد نتیجه ای حاصل نشد و متاسفانه مسیر اوقاف به گونه ای پیش می رود که نارضایتی مردم در حال افزایش است.

وی ادامه داد: برخی افراد در سازمان اوقاف با سلب مالکیت از مردم، اموال مردم را تصرف می کنند و در این زمینه شفافیت و اطلاع رسانی مناسبی برای هزینه کرد عواید حاصل از موقوفات وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: شاید ده ها هزار میلیارد تومان وقف حدود ۳۰ الی ۴۰ سال رها شده است و بعضا اوقاف به صورت بی رویه موقوفات را اجاره و پذیره می دهد که نارضایتی مردم به ویژه مستاجرین اوقاف را به دنبال داشته است.

وی یکی از موارد غیرشفاف در سازمان اوقاف را عدم شفافیت میزان واگذاری موقوفات دانست و اظهار کرد: در این حوزه موقوفات به مجموعه و افرادی واگذار شده که جای سوال دارد و به برخی که اهلیت دارند، واگذار نشده که لازم است در این زمینه اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد.

میرمحمدی یادآور شد: اوقاف هیچ برنامه ای برای موقوفات رها شده ندارد، زمین های مرغوبی که وجود دارد هیچ برنامه ای برای آن وجود ندارد و اراده ای برای تبدیل به احسن کردن آن در اوقاف نیست.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس اضافه کرد: امروز اوقاف در حوزه هایی سرمایه گذاری می کند که هیچ ارتباطی به وظیفه ذاتی او و اساسنامه آن ندارد. امروز آقای رجایی نماینده استان اصفهان عنوان می کند که اداره اوقاف اصفهان برای ساخت یک نیروگاه هزینه هنگفتی را با دریافت کمک از سایر نهادها سرمایه گذاری کرده که این پروژه پیشرفتی نداشته و نه اصل پول برگشته و نه این پروژه پیشرفتی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین آقای کوهساری نماینده رامیان در خصوص موقوفه حوزه علمیه سعدی در رامیان که بزرگترین باغ موقوفه شمال کشور است را مثال می زند که چرا ورود به این حوزه با وجود متولی خاص انجام می شود. نباید اجازه دهیم این کار انجام شود.

میرمحمدی تصریح کرد: حتی چندین بار از وزیر و رئیس سازمان اوقاف دعوت به عمل آورده شد ولی رئیس سازمان اوقاف یک مرتبه به دلیل ناهماهنگی که انجام شد وارد مجلس هم نشد و این سازمان پاسخگوی نمایندگان مجلس نیست. پاسخگوی نمایندگانی که می خواهند حرف مردم را به سازمان اوقاف منتقل کنند.

این نماینده مردم تاکید کرد: به دلیل برخی مدیریت های غلط مردم از وقف دلزده شده و در خصوص موقوفاتی که به صورت ترک تشریفات واگذار شده نیز پاسخی وجود ندارد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان این تحقیق و تفحص را امضا کرده اند، گفت: عدم پاسخگویی رئیس سازمان اوقاف یکی از دلایل نارضایتی مردم و نمایندگان آن ها از این سازمان بوده، برای نمونه اتفاقی که در حوزه انتخابیه آقای شمس الدین حسینی رخ داد و ۲ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند اتفاقی بود که ۲ ماه قبل توسط نماینده مربوطه تذکر داده شده بود لذا انتظار داریم با رأی مثبت نمایندگان به این طرح تحقیق و تفحص زمینه بازگشت اعتماد مردم به این امر خیر فراهم شود.

برگزاری آزمون کانون وکلا برخلاف قانون و تفسیر به رأی است/ مقابل قانوندانان قانون‌شکن می‌ایستیم

سیدشمس الدین حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش شور دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مورد طرح تأمین مالی  قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور گفت: در سال‌های اخیر و دهه گذشته از جمله مشکلات ما، مشکل تولید بوده، رشد اقتصادی ما پایین بوده به این دلیل در تمام این سال‌ها، شعار سال به نوعی دربردارنده موضوع تولید بوده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کمیسیون ویژه جهش تولید، زمانی که به موضوع رسیدگی کردیم دو مانع بر سر راه تولید وجود دارد که یکی از آنها فضای نامناسب کسب و کار و دیگری شیوه‌های ناکارآمد تأمین مالی است.

وی افزود: در خصوص فضای کسب و کار دو قانون به تصویب رساندیم؛ یکی از آنها اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و دیگری قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته اما باید از اینجا به قانون‌شکنی نهادهایی مانند کانون وکلا و عدم همکاری مرکز وکلا اشاره کنم که در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند، برخلاف آنچه ما مشخص کردیم به صورت غیرقانونی آزمون برگزار می‌کند که این موضوع را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود و از آنها سلب صلاحیت می‌نماییم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

حسینی با بیان اینکه کمیسیون ویژه جهش تولید در این خصوص نشستی را برگزار می‌کند، تصریح کرد: برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رأی است، باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود، مقابل این مسئله می‌ایستم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود، همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند کسب و کار شکل بگیرد و اجازه نمی‌دهند جوان‌های پاک و غیور به کارکرد نهادهای انقلابی علاقمند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: از این تریبون استفاده و اعلام می‌کنم اگر می‌خواهید مشکل تولید برطرف شود باید این قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند و به هر جایی که متکی هستند، کنار بروند.

مجلس با تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را بررسی کرده  و در نهایت با ۱۷۰ رای موافق با آن موافقت کردند.

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، محورهای  این تحقیق و تفحص را به شرح زیر قرائت کرد:

۱-چرا موقوفات بسیار زیاد واقفین بدون برنامه رها شده است، برنامه سازمان در نذورات چند صد میلیارد تومانی مردم در بقاع متبرکه چیست؟

۲- گزارشی از مصادیق، میزان و نحوه سرمایه گذاری اوقاف طی ۵ سال اخیر، از محل اعتبارات دولتی و موقوفات و بقاع متبرکه و سایر

۳- گزارش از مصادیق، میزان و نحوه هزینه کرد حق النظاره و حق التصدی که به شکل متمرکز در دست ریاست سازمان قرار می گیرد و طی ۵ سال گذشته

۴- گزارش مبسوط از رقبه ها و موقوفاتی که سالیان سال است به ثمن بخس در اختیار افراد ذی نفوذ و غیر مرتبط قرار گرفته است.

۵- گزارش مبسوط از میزان مبالغ موجود در حسابهای بانکی ادارات کل و سازمان که ماه ها است در بانک ها رسوب یافته است.

۶- گزارش از نحوه و چگونگی هزینه کرد حفظ عین و علت افزایش آن و مصادیق هزینه کرد آن

۷- گزارش از نحوه و چگونگی نظارت بر عملکرد هزینه ای اعتبارات غیر دولتی اوقاف طی ۵ سال گذشته

۸- گزارش شیوه قیمت گذاری موقوفات جهت واگذاری به اشخاص اعم از مشارکت، اخذ پذیره یا اجاره و یا سایر

۹- گزارش از نحوه، مصادیق و میزان هزینه کرد نذورات مردم در بقاع متبرکه طی ۵ سال گذشته

۱۰- ارائه گزارش عملکرد در خصوص احیاء دهها میلیارد تومان موقوفات رها شده در کشور

۱۱- گزارش از نحوه، مصادیق و میزان هزینه کرد عایدات موقوفات کشور طی ۵ سال گذشته

۱۲- گزارش از مصادیق و میزان وصول عایدات موقوفات در اختیار دولت و در صورت عدم وصول علت عدم وصول آن چیست؟

۱۳- گزارش از اعمال مدیریت طی ۵ سال اخیر جهت کاهش نارضایتی مردم از عملکرد صف و ستاد سازمان اوقاف

۱۴- گزارش از موقوفات و املاک سایر مواردی که بصورت ترک تشریفات در کمیسیون املاک در سطح کشور و بویژه استان تهران که به اشخاص حقیقی یا حقوقی واگذار شده همراه با نام اشخاص حقیقی و حقوقی و مستندات کارشناسی شده آن طی ۵ سال گذشته

۱۵- گزارش از میزان کمک های بلاعوض به سازمان ها، نهادهای فرهنگی مذهبی و علمی طی ۵ سال گذشته

۱۶- باغ موقوفه مدرسه علمیه سعدیه رامیان و موقوفات استان گلستان و نحوه هزینه کرد درآمدهای آن

۱۷- شفاف سازی موضوعات مالی

۱۸- عدم پاسخگویی مدیران اوقاف به دستگاه های مختلف درآمدهای اوقاف و امورخیریه و نحوه هزینه کرد آن در سطح کشور؟

دستور مخبر برای واردات برنج خلاف قانون اساسی است

 جبار کوچکی نژادارم ساداتی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: اخیراً واردکنندگان برنج خارجی به معاون اول رئیس جمهور برای واردات یک میلیون تن برنج نامه زده‌اند که آقای مخبر با آن موافقت کرده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در فصل برداشت برنج و با توجه به اینکه محصول سال گذشته برنجکاران روی دست کشاورزان مانده است، دستور مخبر برای واردات برنج با هیچ قوانینی سازگار نیست.

وی افزود: واردات برنج با بند (۱۳) اصل (۳) قانون اساسی که بر خودکفایی محصولات کشاورزی تأکید دارد، مغایر است. باید از کشاورزی محافظت کنیم و لازم است به دولت و معاون اول رئیس جمهور در این زمینه تذکر دهیم

سیستم اداری کشور با بی عدالتی مواجه است

علیرضا پاک فطرت در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) طی نطق میان دستور خودگفت: چند نکته به رئیس جمهور عرض می کنم و چند سوال از ایشان دارم که در این دوسال تلاش های زیادی جهت برقراری ارتباط با کشورهای مستقل و همسایه داشت  و ضمن تشکر با بابت این زحمات  اما چرا هر روز مردم از بی عدالتی و افزایش قیمت خوراک رنج میبرند.

وی افزود: متاسفانه اختیارات در استان ها نیست و همه چیز در مرکز محدود شده ،اختیار بدون پول به چه درد می خورد ،قیمت ها پایدار نیست و فروشگاهها هم گران می‌فروشند هم کم فروشی میکنند در استان فارس اداره تعزیرات  ۱۰۰۰ میلیارد تومان در امد داشته  و کاش یک ریال از ان برای تجهیز تعزیرات صرف می شد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شیراز و فارس وضعیت اعتیاد آزار دهنده شده است و معضلات فرهنگی زیاد است و مسئولین برای عدم برخورد با این پدیده مشکل نبود بودجه را بهانه می کنند.

وی با انتقاد از بی عدالتی در ساختار اداری کشور گفت: سیستم اداری کشور مشکلات زیادی دارد و حقوق و مزایا به حد کافی پرداخت نمی شود و نارضایتی پرسنل  به مردم منتقل می شود در یک اداره چند نوع رابطه استخدامی وجود دارد که موجب بی عدالتی شده و جامعه را عصبانی کرده است.چرا حقوق پرسنل شرکتی در حداقل باشد ؟واسطه ها را حذف کنید و حقوق پرسنل شرکتی را عادلانه کنید

پاک فطرت تصریح کرد:در توزیع بودجه به استان فارس شاهد بی عدالتی هستیم و قطعی آب مردم را کلافه کرده،سرانه ورزشی به میزان نیاز مردم نیست،استادیوم ورزشی ۵۰ هزار نفری افتتاح شده است اما در عمل قابل بهره برداری نیست و با وجود جوانان با استعداد به دلیل بی توجهی از تیم های باسابقه فوتبال استان خبری نیست.

وی در پایان تاکید کرد:  کلانشهر شیراز حتی یک جاده کمربندی ندارد و جاده شرق شیراز با ۶۰ درصد پیشرفت سه سال است رها شده است و کسی پاسخگونیست و کشاورزان و گندم کاران استان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

قدرت خرید بازنشستگان کاهش پیدا کرده است/ یارانه افراد بدون توجیه قطع می‌شود

 محمدحسن آصفری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: گرانی‌ها بر مردم فشار وارد کرده و قدرت خرید آنها کم شده و قیمت کالاهای اساسی هر روز نسبت به روز گذشته تفاوت دارد، باید جلوی گرانی‌ها را گرفت، در سال مهار تورم این بازار آشفته قابل قبول نیست.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: حقوق بازنشستگان وضعیت خوبی ندارد و قدرت خرید آنها پایین است، نمی‌توان نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود. در حال حاضر ۸۰۰ هزار نفر از بازنشستگان کمتر از ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند. خواهش ما از دولت این است که موضوع دائمی شدن حقوق بازنشستگان که امضای نمایندگان را دارد، به مجلس برگرداند.

وی خطاب به وزیر اقتصاد افزود: موضوع بورس مسئله جدی است و مجدداً آشفته شده، نیاز است به این مسئله توجه ویژه‌ای شود زیرا مردم سرمایه خود را به بازار سرمایه آورده‌اند اما هر روز این سرمایه آب می‌رود.  

آصفری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم سرمایه خود را در حوزه مسکن ملی هزینه‌ کرده‌اند، ۱۰ هزار نفر از مردم اراک منتظر هستند اما پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی اراک متوقف شده و استانداری و وزارت راه و شهرسازی پیگیری نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: یارانه حق مردم است، به چه دلیلی بدون توجیه افراد، یارانه آنها را قطع می‌کنید و کسی نیز پاسخگو نیست، به دلیل داشتن خودروی پراید، یارانه بازنشسته فرهنگی را قطع کردند، اینگونه رفتارها قابل قبول نیست.

وی افزود: روز گذشته تعدادی از ایثارگران دوران دفاع مقدس به مجلس آمده بودند و گلایه داشتند که چرا تبصره ۳۸ مورد بی‌توجهی قرار گرفته، مگر امام خمینی (ره) نفرموده بودند اجازه ندهید پیشکسوتان ایثار و شهادت در پیچ و خم زندگی فراموش شوند.

بورس ۶۴ هزار واحد سقوط کرده است/ضرورت حضور مسئولان مربوطه در صحن علنی

سیدالبرز حسینی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به وزیر اقتصاد و تیم اقتصادی دولت، گفت: بورس در این روزها ۶۴ هزار واحد سقوط کرد و روزهای خوبی را سپری نمی کند. مردم نگران هستند و صدور بخشنامه ها و ورود برخی دستگاه ها به نرخ گذاری و همچنین تاسیس وزارت بازرگانی هم بازار را تحت تاثیر قرار داده، در این رابطه می طلبد مسئولان مرتبط با این حوزه در صحن حضور یابند و گزارش دهند.

وی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی افزود: کشوری مانند هلند با ۴۲ هزار کیلومتر مربع و ۱۷ میلیون جمعیت و نداشتن اراضی کشاورزی وسیع دومین تولیدکننده و صادرکننده محصولات کشاورزی است در حالی که ما با وجود یک میلیون و ۷۰۰ هزار کیلومتر وسعت، ۱۶ میلیون هکتار اراضی متعدد کشاورزی با مشکل مواجه هستیم.

نماینده مردم خدابنده در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات حوزه قیر، ادامه داد: متاسفانه حتی یک کیلو قیر به پروژه ها نرسیده ضروری است حل این مشکل در دستورکار قرار گیرد.

مسئولان پس از رسیدن به قدرت، دست از خدمت به مردم می کشند

کمال حسین پور در نشست علنی امروز (سه شنبه ۲۷ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به رئیس جمهور و وزرا عنوان کرد: آقای رئیس جمهور؛ بدانید و مسئولان نیز بدانند مردم خادم مسئولان نیستند، بلکه مسئولان خادم مردم هستند. با وجود مردم است که مسئولیت ها معنا پیدا می کند. درب اتاق مسئولان باید به روی مردم باز و روی آنها گشاده باشد و مردم حق عطاب و خطاب به مسئولان را دارند.

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس یازدهم تصریح کرد: مسئولان دولتی در هر سطحی که باشند، حق ندارند به مردم وعده و وعید داده و بعد فراموش کنند. هیچ مسئولی حق ندارد از جیب مردم و با پول بیت المال با محافظ در بین مردم حاضر شود، دفاتر و ماشین های لوکس داشته باشد و گره ای از مشکلات مردم باز نکند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید با مردم صادقانه گفت و گو کنند و مردمی بودن به ادعا کردن نیست. مسئولان باید در میان مردم حاضر شوند و به شعار دولت مردمی، عمل کنند. اگر ۱۰ درصد از انرژی که وزرا برای گرفتن رأی اعتماد از مجلس می گذارند را صرف خدمت به مردم کنند، مشکل مردم حل می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: وقتی مسئولی به یک صندلی می رسد نباید فکر کند که کار تمام شده، بلکه کار تازه شروع می شود. بسیاری از مسئولان دولتی برای رسیدن به یک جایگاه دست و پا می زنند، ولی پس از آنکه به جایگاه مذکور می رسند، خدمتی به مردم نمی کنند.

حسین پور خطاب به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی خواستار رسیدگی به وضعیت بحرانی بازار بورس شد و گفت: مردم باید در بازارهای مالی احساس امنیت کنند، انتظار داریم وضعیت بورس برای مردم تشریح شود تا بیش از این مردم متضرر نشوند.

وی همچنین از تلاش های صادقانه استاندار آذربایجان غربی بابت اقدامات عمرانی و دیپلماسی منطقه ای تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

کد خبر: 1190160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =