۲۱ زندانی ایرانی در رأس الخیمه امارات آزاد شدند

در پی سفر امیرعبداللهیان به امارات و موافقت مقامات این کشور ۲۱ نفر از اتباع ایرانی زندانی در رأس ‌الخیمه عفو شدند و بزودی پس از طی مراحل اداری، به ایران باز می‌گردند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، در پی سفر اخیر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه  به امارات عربی متحده و موافقت حکام امارات و شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات عربی متحده، تعداد ۲۱ نفر از اتباع ایرانی زندانی در امارت رأس ‌الخیمه عفو شدند که بزودی پس از طی مراحل اداری، به کشور باز خواهند گشت.

آزادی ۱۵ زندانی ایرانی در امارات

پیش از این نیز ۱۵ زندانی ایرانی در امارات عربی متحده مشمول عفو شده و آزاد شده بودند.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان اول تیر ماه سالجاری و در ادامه سفرش به حوزه خلیج فارس و در مقصد چهارم این سفر به امارات عربی متحده رفت و ضمن دیدار با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات با عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات عربی متحده نیز در ابوظبی دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین به دبی نیز رفت و ضمن بازدید از سرکنسولگری ایران در دبی با جمعی از مدیران و روسای نهادهای ایرانی مستقر در امارات در باشگاه ایرانیان دبی دیدار و در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

این نخستین سفر دوجانبه امیرعبداللهیان به امارات عربی متحده بود. او پیش از این و در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به منظور انجام سفری کوتاه و برای شرکت در مراسم یادبود رئیس فقید امارات به این کشور رفت و پس از این سفر در توئیتی نوشت که صفحه جدیدی در روابط ایران و امارات گشوده شده است. 

امیرعبداللهیان بعد از رایزنی‌های اخیرش در ابوظبی با مقامات امارات در جمع خبرنگاران درباره پیگیری مشکلات ایرانیان حاضر در کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: «برخی از مشکلات در خصوص فعالیت و حضور ایرانیان در کشورهایی مثل کویت و امارات وجود دارد که اتفاق‌نظر داشتیم که به سرعت از طریق تشکیل کمیسیون کنسولی این مشکلات حل‌وفصل شود و از ظرفیت ایرانیان در راستای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی بین ۲ کشور بتوانیم استفاده کنیم».

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم اعلام کرده بود که حمایت کنسولی و قضایی از ایرانیان خارج کشور و رسیدگی به وضعیت آنان از جمله زندانیان، با جدیت توسط این وزارتخانه ادامه خواهد یافت.

اخیرا نیز با تلاش‌ و پیگیری وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سفارت ایران در کویت و با همکاری پلیس بین‌الملل، ۱۱ زندانی ایرانی که در کویت زندانی بودند، در قالب موافقتنامه انتقال محکومان بین دو کشور، به ایران منتقل شدند. انتقال این زندانیان نیز پس از سفر اخیر امیرعبداللهیان به کویت صورت گرفت.

 حمیدرضا دهقانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه نیز ششم تیر ماه از آزادی هفت زندانی ایرانی در قطر خبر داد و گفت: هفت زندانی کشورمان با همکاری مقامات ذیربط قطر امروز آزاد و به سوی کشورمان پرواز کردند. ۶ نفر از این هفت نفر چندی پیش به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های قطر بازداشت شده‌ بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =