آفریقای جنوبی از درخواست ایران برای عضویت در بریکس حمایت کرد

وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی در دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: آفریقای جنوبی از درخواست ایران برای عضویت در بریکس حمایت می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی که برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوست بریکس به آفریقای جنوبی سفر کرده، امروز (سه‌شنبه) سوم مرداد ماه با خانم «خومبودزو وانتشاونی» وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی دیدار و در خصوص راه‌های گسترش بیش از پیش روابط دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان: آفریقا برای حفظ استقلال‌ سیاسی تعصب دارد

در این دیدار احمدیان با ابلاغ سلام‌های گرم و صمیمانه رئیس جمهور ایران خطاب به «رامافوز» رئیس جمهور آفریقای جنوبی، احترام ویژه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به نلسون ماندلا به عنوان نماد مبارزه با تبعیض نژادی را یادآور شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اشتراک مواضع ایران و آفریقای جنوبی در خصوص تحولات خاورمیانه بر گسترش همکاری‌های دو کشور در همه حوزه‌ها به ویژه مقابله با تروریسم و افراط گرایی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه آمریکا با اتخاد سیاست یکجانبه گرایی و اعمال تحریم‌های ظالمانه، نظام آپارتاید را همچنان حفظ کرده، تعامل و همکاری کشورهای مستقل برای مقابله با این روند خطرناک که بدیهی ترین حقوق انسانی را پایمال کرده، اجتناب ناپذیر خواند. 

احمدیان، برگزاری پانزدهمین اجلاس کمسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی در آینده نزدیک را گام مثبتی برای توسعه مناسبات دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد با سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به ایران سطح روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی گسترش یابد.

در این دیدار خانم خومبودزو وانتشاونی وزیر ریاست جمهوری آفریقای جنوبی با ابراز خرسندی از سفر احمدیان به آفریقای جنوبی و پذیرش دعوت این کشور برای شرکت در نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوست بریکس، بر همکاری دو کشور در همه حوزه‌ها به‌ ویژه حوزه انرژی تأکید کرد.

 وی ابراز امیدواری کرد در پاسخ به دعوت طرف ایرانی در رأس هیأتی متشکل از مسؤولان نهادهای ذیربط، به‌ ایران سفر کند. 

خانم خومبودزو وانتشاونی، همچنین تصریح کرد که آفریقای جنوبی از درخواست ایران برای عضویت در بریکس حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1191274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =