وزیر صمت: مردم باید در تامین سرمایه سهیم باشند

وزیر صنعت، معدن تجارت با بیان اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان نباید صرفا به دنبال روش‌های دولتی بمانند و باید به دنبال سهیم کردن مردم، از راه بازار سرمایه و دیگر بازارها برای تامین سرمایه باشیم، گفت: به دنبال این هستیم با مطالعه و بررسی، پیشنهادهایی در حوزه تامین مالی طراحی شود تا هم برای بخش صنعت و هم بانک‌ها و تامین کنندگان مالی، جذاب و قابل قبول باشد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عباس علی آبادی درباره نشست برخی تولیدکنندگان با ریاست جمهوری و بروکراسی زائد در کشور، اظهار کرد: بروکراسی پدیده جدیدی نیست و سالهاست که انتظارات تولیدکننده گان و صنعتگران با قواعد و بروکراسی همخوانی ندارد، چون تولیدکننده به دنبال ساده‌ترین راه برای تجارت است و گاهی این شرایط برای آنها سخت می شود. اما رسیدگی به امورات صنعت و رفع این مشکلات در دستور کار دولت است.

بیشتر بخوانید: 

زمینه‌سازی خودروسازان بخش خصوصی برای گرانفروشی

به گفته این مقام مسئول، فرآیند رشد، بلوغ و افول صنایع یک فرآیند طبیعی است. ممکن است صنعتی بعد از رشد و بلوغ، برای احیا و تطبیق خودش با فناوری‌های نو و شرایط زمان اقدام نکند، به زنجیره افول بیفتد. بنابراین صنایع باید خودشان را تطبیق دهند، اما بعضا هم سرمایه در گردش ندارند یا واگذاری‌ها در خصوصی سازی به درستی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ در همه کشورها دائم خود را با اوضاع جهانی، سرمایه گذاری‌های روز و مسیرهای تازه وفق می‌دهند تا با شرایط تطبیق پیدا کنند، تصریح کرد: ما هم سعی داریم با برپایی جلسات دائمی و ارتباط با مجریان و مسئولان، انجمن‌ها، نهادها و دانشگاه‌ها، نبض صنعت را در دست داشته باشیم.

علی آبادی با بیان اینکه سرمایه گذاران در ورود به حوزه صنعتی قبل از هر چیز باید به فکر نظام تامین مالی باشند، گفت: البته در شرایط استثنایی با تامین وجوه، در مقیاس‌های بزرگ فرایندهای پیچیده و ریسک‌های بزرگی دارد. به دنبال این هستیم با مطالعه و بررسی، پیشنهادهایی در حوزه تامین مالی طراحی شود تا هم برای بخش صنعت و هم بانک‌ها و تامین کنندگان مالی، جذاب و قابل قبول باشد.

وزیر صنعت، معدن تجارت در یک برنامه رادیویی، با اشاره به اینکه در صنعت نیازمند تحولات بزرگتری هستیم، اظهار کرد: برای عبور از مشکلات پیش رو باید به لایه های عمیق تری برسیم و اقدامات اساسی تری برای ادامه فرایندها انجام دهیم که البته برخی مسایل بین صنایع مختلف مشترک بوده و برخی دیگر به طور ویژه باید بازبینی شود که ما به عنوان هدایتگر می‌توانیم پیشنهادهایی ارائه دهیم.

علی آبادی با تاکید به اینکه صنعتگران و تولیدکنندگان نباید صرفا به دنبال روش‌های دولتی بمانند و باید به دنبال سهیم کردن مردم، از راه بازار سرمایه و دیگر بازارها برای تامین سرمایه باشیم، گفت: توجه ما صرفا به روش‌هایی از جمله بانک‌ها هستند؛ البته بانک‌ها در همه دنیا در تامین مالی نقش دارند، اما نباید تنها راه باشند. برای جلب سرمایه گذاری‌های مردم و شریک کردن آنها در منافع باید گام برداریم و وزارت صمت نیز زمینه این همکاری‌ها را فراهم خواهد کرد تا تامین سرمایه به درستی انجام پذیرد. در دنیا روش‌های تامین مالی بسیار پیشرفته و جدید است. البته در داخل هم اقدامات خوبی انجام شده، اما در مقایسه با دنیا بیشتر متکی به روش‌های سنتی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1192952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =