خطراتی که سلامت افراد سیگاری را تهدید می‌کند

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد عمدتا افراد سیگاری از یک بیماری بالقوه جدی ریوی رنج می‌برند که از نظر فنی بیماری مزمن انسدادی ریه نیست.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به گفته محققان، در میان افرادی که حداقل یک پاکت سیگار در روز به مدت ۲۰ سال یا بیشتر می‌کشیدند، نیمی از آنها علائم تنفسی شدیدی از جمله تنگی نفس، سرفه‌های روزانه و خلط و کاهش توانایی ورزش داشتند، اگرچه در تست‌های تنفسی مورد استفاده خوب عمل کردند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای دور زدن سرطان ریه

محققان این وضعیت را "اسپیرومتری حفظ شده قرارگیری در معرض تنباکو" (TEPS) می‌نامند.

دکتر «پرسکات وودراف»، محقق ارشد و رئیس ریه در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «ما برای اولین بار TEPS را در سال ۲۰۱۶ توصیف کردیم. در حال حاضر هیچ درمانی برای TEPS وجود ندارد. البته در بسیاری از افراد با ترک سیگار بهبود می‌یابد، اما نه در همه.»

تیم تحقیق سعی کردند بیماران را با داروهای گشادکننده مجاری برونش که برای درمان بیماری مزمن انسدادی ریه استفاده می‌شوند، درمان کنند. او گفت که این داروها عملکرد ریه را بهبود می بخشد اما علائم را بهبود نمی بخشد.

وودراف گفت: «TEPS ممکن است به دلیل تولید غیرطبیعی مخاط باشد، بنابراین درمان‌هایی که می‌توانند مخاط را کنترل کنند، ممکن است بهترین درمان باشند. ما فکر می‌کنیم که این وضعیت نوعی برونشیت مزمن است.»

او خاطرنشان کرد که TEPS می‌تواند در افراد سیگاری تا ۳۵ سالگی رخ دهد. و محققان از پیش آگهی طولانی مدت این بیماری اطلاعی ندارند.

اما این مطالعه نشان می‌دهد که تعداد افراد مبتلا به بیماری ریوی مرتبط با سیگار بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم.

او افزود که این یافته‌ها بر نیاز به گسترش تعریف بیماری ریوی مرتبط با سیگار تاکید می‌کند تا بتوان درمان‌های جدیدی را توسعه داد.

منبع: مهر

انتهای پبام/

کد خبر: 1193085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =