تهران-ایسکانیوز: محمدرضا خباز معاون تقنینی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری از کشف 16 شرکت قلابی دریافت کننده ارز مرجع در سالهای 90 تا 92 خبر داد و گفت: بیش از 60 شرکت در سال 90،91 و 92 از بانک مرکزی ارز مرجع گرفته اند و اکنون که به دنبال تسویه آنها بودیم مشخص شده که 16 شرکت اصلا وجود خارجی نداشته اند.

وی با اعلام این خبر به ایسکانیوز گفت: کمیسیون اقتصادی دولت به دنبال مشخص کردن مقدار ارزهایی بود که از بانک مرکزی گرفته شده و تسویه نشده اند. در همین راستا ناچار شدیم که از بانک مرکزی اطلاعات شرکت هایی که ارز دریافت کرده اند بگیریم و مشخص شد که از میان 60 شرکتی که در سال های 90 تا 92 ارز مرجع گرفته اند ، 16 شرکت وجود خارجی ندارند. به طوری که از دستگاه ههایی نامه های دروغی و قلابی گرفته و از بانک مرکزی ارز دریافت کرده اند.

خبار در ادامه گفت: زمانی که آنسوی میز بودیم یکسری اطلاعاتی داشتیم، امروز که به این سوی میز آمده ایم، یکسری اطلاعاتی به دستمان می رسد که سرمان سوت می کشد.

وی ادامه داد: دزدیها و مفاسدی که در گذشته اتفاق افتاده یدرک ولا یوصف است. یعنی قابل درک هست، ولی قابل وصف نیست. هر بار که جلسه کمیسیون اقتصادی دولت برگزار می شود، از تخلفاتی باخبر می شویم که می خواهیم سر به بیابان بگذارم از این که در مجموعه ای با این حجم فساد عمر گذراندیم.

این نماینده مجلس هفتم و هشتم تاکید کرد: تخلفات و مفاسدی که در دولت قبل اتفاق افتاده به دولت یازدهم مربوط نمی شود و ما فقط در تلاش هستیم که اثار منفی آن را از بین ببریم. اما آنها که دزدی کرده اند هم باید در این دنیا و هم در آخرت جواب بدهند. اگر دولت یازدهم بخواهد بابت این مسائل از دولت قبل شکایت کند، نه یک شکایت، بلکه باید شکایت های فراوانی از تخلفات صورت گرفته بکند.
کد خبر: 119357

وب گردی

وب گردی