موکب سلامت دانشگاه آزاد زاهدان در مرز میرجاوه مستقر می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان با بیان اینکه امسال به دنبال این هستیم تا موکب سلامت را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه مرزی میرجاوه مستقر کنیم، گفت: در این موکب خدمات درمانی متنوعی از جمله معاینات پزشکی، توصیه‌های تغذیه‌ای، تزریقات، فشار خون، قندخون، تست کرونا و ... به زائران ارائه خواهد شد.

مهدی دولتی؛ معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به تشکیل ستاد اربعین در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی بسیج دانشجویی استان دو دستگاه اتوبوس و بالغ بر 80 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به همایش بزرگ پیاده‌روی اربعین اعزام شوند. 

اسکان روزانه ۳۰۰ نفر در موکب چذابه دانشگاه آزاد اسلامی/ خدمت‌رسانی به زائران تا ۲ روز بعد از اربعین ادامه دارد

وی ادامه داد: طبق فراخوان بسیج دانشجویی استان نیز دانشجویانی که تا به حال در همایش بزرگ اربعین شرکت نکرده‌اند در اولویت اعزام خواهند بود و در حال حاضر هم ثبت‌نام‌ها آغاز شده و علاوه بر وام، بسته‌های فرهنگی نیز برای این دانشجویان درنظر گرفته شده است. 

اربعین‌اولی‌ها در اولویت اعزام

دولتی با اشاره به راه‌اندازی موکب شهدای دانشگاه آزاد اسلامی در پلیس راه زاهدان، افزود: این موکب که همه ساله در این  مکان برپا میشود به زائرانی که قصد خروج از زابل و زاهدان را دارند خدمت رسانی می‌کند. 

وی تصریح کرد: پلیس راه زاهدان همه ساله محل توقف و استراحت زائران بسیاری است که نیاز به پذیرایی، فضای استراحت و خدمات بهداشتی دارند. در این موکب همکارانمان در دانشگاه آزاد اسلامی در سلف دانشگاه نسبت به تامین وعده‌های غذایی از جمله ساندویچ و نوشیدنی اقدام می‌کنند. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان با اشاره به مشارکت گسترده اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در همایش اربعین خاطرنشان کرد: هر ساله موکب سلامت را در این ایام و به ویژه ایام کرونا برپا می‌کردیم که امسال نیز به دنبال این هستیم تا موکب سلامت را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در منطقه مرزی میرجاوه مستقر کنیم البته این موکب را برخی سال‌ها مستقل راه اندازی کردیم اما بعضی سال‌ها هم محور علوم پزشکی بوده است. 

وی افزود: در حال حاضر در این خصوص تعیین تکلیف قطعی صورت نگرفته است اما ما اعلام آمادگی  و به دانشجویان هم اطلاع رسانی کرده ایم که با توجه به اینکه همایش اربعین امسال در تعطیلات تابستان برگزار می‌شود پیش بینی می‌کنیم با استقبال گسترده دانشجویان مواجه شود. 

دولتی ادامه داد: در این موکب خدمات درمانی متنوعی از جمله معاینات پزشکی، توصیه‌های تغذیه‌ای، تزریقات، فشار خون، قندخون، تست کرونا و... به زائران ارائه می‌شود و ما از ظرفیت اساتید و دانشجویان علوم پزشکی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران بهره می‌گیریم.  

وی خاطرنشان کرد: تعداد پزشکان و پرستاران مستقر در موکب سلامت فعلا مشخص نشده و همه ساله آمار متفاوت است اما معمولا حدود 10 نفر در این موکب به زائران خدمات رسانی می‌کنند که دو یا سه نفر از اساتید پزشکی و پرستاری هم آنان را همراهی می‌کنند. 

برپایی موکب شهیدمطهری بسیج دانشجویی زاهدان در مرز میرجاوه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان به موکب شهید مطهری بسیج دانشجویی واقع در مرز میرجاوه نیز اشاره کرد و گفت: صفر تا صد اقدامات و خدمات این موکب توسط بسیج دانشجویی و با همکاری هلال احمر صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به اینکه اغلب زائران مرز میرجاوه از پاکستان و یا افغانستانی های مقیم ایران هستند،خاطرنشان کرد: معمولا در این قسمت نیازی به اسکان نیست اما زائرسرایی متعلق به آستان قدس رضوی در این منطقه مرزی وجود دارد و در اختیار زوار قرار می‌گیرد. 

دولتی اضافه کرد: برای اربعین امسال برنامه داریم تا مسابقه خاطره نویسی و تجربه نگاری خادمین همایش بزرگ اربعین را برای اساتید، دانشجویان و کارکنان برگزار کنیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1193690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =