بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیسی خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی شد

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و برکناری حسین سلاح‌ورزی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در نامه ای خطاب به حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور نکاتی را درباره انتخابات اتاق بازرگانی ایران و انتخاب سلاح ورزی مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

ابهامات لایحه دو فوریتی تشکیل وزارت بازرگانی رفع شد

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: در حالی که شواهد غیرقابل‌انکاری در مورد رد صلاحیت آقای حسین سلاح‌ورزی وجود دارد اما انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران، اخیراً در یک فرایند غیرقانونی اقدام به برگزاری انتخابات با حضور فرد مذکور کرده است که مطابق با نتایج آن، آقای سلاح‌ورزی به عنوان رئیس جدید اتاق بازرگانی کشور انتخاب شده‌است. این درحالی است که رد صلاحیت فرد مذکور توسط وزارت اطلاعات، به‌طور صریح در نامه‌ حراست وزارت صمت خطاب به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اطلاع داده شده است‌ اما اتاق بازرگانی در تخلفی آشکار به این نامه‌ بی‌توجهی کرده است!

 در این نامه عنوان شده است: مشخص نیست چگونه ممکن است آقای سلاح‌ورزی از نزدیکان به حزب کارگزاران سازندگی با پرونده قضایی در شعبه 5 دادسرای ناحیه 32 و با سابقه گم شدن 1500 میلیاد تومان در دوره نایب رییسی ایشان در اتاق بازرگانی، به عنوان ریاست اتاق بازرگانی ایران انتخاب شود و حیثیت دولت انقلابی را زیر سوال ببرد. دقیقا با چه حجتی، بی‌لیاقتی و بی‌تعهدی منجر به ارتقا می‌شود؟تخلفات آقای سلاح‌ورزی صرفاً به فساد مالی محدود نمی‌شود و شواهد موجود به روشنی نشان از سابقه فعالیت ایشان در تبلیغ و نشر شایعات فتنه پاییز 1401 علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و در حال حاضر نیز رسانه‌های معاند فارسی‌زبان، به صورت ویژه از این فرد حمایت کرده و بر حضور وی در اتاق بازرگانی اصرار دارند.

در این نامه تصریح شده است: حال سوال اینجاست که چطور چنین فردی به‌عنوان ریاست اتاق بازرگانی جمهوری اسلامی ایران برگزیده شده است؟ دولت جمهوری اسلامی چگونه ممکن است خون شهدای امنیت را پایمال کند و فردی که با نشر شایعات در خون شهدای امنیت شریک است را به عنوان رئیس شاه‌راه اقتصاد خصوصی کشور تایید کند؟

در این نامه خاطرنشان شده است: همانطور که مستحضرید رییس اتاق بازرگانی در بسیاری از شوراهای عالی مهم کشور، از جمله شورای پول و اعتبار، شورای‌عالی بورس، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، هیئت واگذاری، شورای‌عالی مدیریت و برنامه‌ریزی اقتصادی و شورای‌عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 که تصمیمات مهم و راهبردی در امور اقتصادی کشور اتخاذ می‌کند، حضور دارد؛ لذا چه تضمینی وجود دارد شخصی که در یک فرایند کاملاً غیرقانونی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی انتخاب شده است و تخلفات اقتصادی و امنیتی متعددی دارد، در دوره ریاستش بر اتاق بازرگانی، اقدامی علیه امنیت اقتصادی مردم ایران انجام ندهد؟ چگونه ممکن است که از سوی ریاست مجلس و برخی از نمایندگان مجلس، همانند آقایان پورابراهیمی و تالارپشتی و برخی از اعضای تیم اقتصادی دولت، در فضای غیررسمی از فرد مذکور حمایت شود و با شرکت در همایش‌هایی که میزبانش آقای سلاح‌ورزی است، نسبت به حضور غیرقانونی ایشان در قامت رئیس اتاق بازرگانی رسمیت‌بخشی صورت پذیرد؟

در بخش پایانی این نامه آمده است: بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به طور جدی خواستار ابطال انتخابات اتاق بازرگانی و برکناری آقای حسین سلاح‌ورزی است؛ لذا از جنابعالی خواستاریم که هر چه سریع‌تر دستورات لازم را در این باره مبذول فرمایید و مستندات تخلفات ایشان را نیز جهت رسیدگی در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهید و همچنین برخورد جدی با انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی و معاونت حقوقی اتاق بازرگانی که به رد صلاحیت نهادهای‌مربوطه توجهی نداشته و انتخابات را با حضور نامزد فاقد صلاحیت برگزار کرده‌اند در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1193888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =