انتخاب رشته تحصیلی از استعدادِ فرد مهم‌تر است

مدیر آموزشگاه سرنخ یزد گفت: انتخاب درست در رشته تحصیلی، مهم‌تر از استعداد است و شکوفایی فرد را به دنبال دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش و کارگاه آموزشی توجیهی و تسریح و تسهیلگری فرایند انتخاب رشته با حضور محمدرضا دهقانی اشکذری، ریاست و کارآفرین برتر استان، ابوالفضل صادقیان، معاون آموزشی و مهارتی، حمید حبوباتی، هیات علمی و متخصص مغز و اعصاب، فرزاد فرهودی، هیات علمی گروه روانشناسی و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی یزد و محمد اکبرنژاد، مدیر آموزشگاه سرنخ و مشاور تحصیلی برتر و دانش آموزان رشته‌های تجربی، ریاضی و علوم انسانی در سالن آمفی تئاتر ساختمان سلطانی برگزار شد.

محمد اکبرنژاد، مدیر آموزشگاه سرنخ، انتخاب درستِ رشته تحصیلی را انتخاب تمام زندگی دانست و گفت: دانشجویان پس از گذراندن 2 یا 3 سال تحصیلی، شخصیت جدیدی برایشان شکل گرفته است.
محمد اکبرنژاد، کنکور را یک نقطه عطف و دگرگونی برشمرد و اذعان کرد: مهمتر از استعداد، انتخاب است و اگر انتخاب درست منجر به شکوفایی استعداد نشود، جز ضرر و اتلاف عمر چیزی عاید فرد نخواهد شد.

این مشاور تحصیلی برتر استان، انتخاب درست رشته تحصیلی را هم سو با استعداد فرد دانست و آن را مستقل از زرق و برق دیگران شمرد تا منجر به تاثیرگذاری شود.

 اکبرنژاد با هشدار به اینکه انتخاب رشته را جدی گرفته و سهل‌انگاری نکنید گفت: افراد با انتخاب بدشان سال‌های عمر خود را تلف کرده و باعث عدم اقناع و شوق در شعل خود شده‌اند این درحالی‌است که شغل ارمغان درآمد و پرستیژ و زندگی فرد است و شکل دهنده ازدواج، زندگی خانوادگی و سیاسی اوست.

وی با تاکید به خالی شدن صندلی دانشگاه با سپری شدن زمان اظهار کرد: با کم شدن تعداد دواطلبان قبولی راحت تر است اما انتخاب بر اساس هیجانات سبب افسردگی، بی تفاوتی و اختلالات روانی است.
محمد اکبرنژاد عامل مهم برای تصمیم‌های فردی را عقل، عواطف و احساسات برشمرد و گفت امروز دنیا مشتاق خلاقیت و بهره‌وری است و کسی که نقش و شخصیت با هم سازگار داشته باشد انسان خلاق و یگانه درشغل خود است.

این مشاور برتر انتخاب رشته استان، شغل‌ها را درجا یا میدانی، وابسته یا مستقل، ایستا یا پویا، سرمایه بر یا بدون سرمایه، حال نگر یا آینده نگر، انسان مخاطب یا غیر انسان مخاطب و پرریسک یا کم ریسک دسته‌بندی کرد و اذعان کرد: مشاورین تحصیلی باید مشاورین شغلی باشند.

وی ذوق؛ عشق، علاقه و کشش احساسی تعریف و شغل؛ زندگی دوم، درآمد و موقعیت اجتماعی دانست و گفت ذوق را کنار شغل می‌توان یافت اما شغل را در کنار ذوق به دشواری دست یافتنی است.
 مدیر آموزشگاه سرنخ در ادامه گفت: شغل را انتخاب کنید نه ذوق، تا در این دوران سخت اقتصادی سرافرازی را برای خود به ارمغان آورید.

محمد اکبرنژاد در پایان، این ده روز باقی‌مانده تا پایان انتخاب رشته را در صورت انتخاب درست، فرصت و برخورد احساسی، تهدید قلمداد کرد و دانشگاه آزاد اسلامی یزد را به واسطه داشتن اساتید کارآفرین و نوآور زمینه‌ای خوب برای ورود به بازار کار دانست.

انتهای پیام /

کد خبر: 1193975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =