طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اصلاح شد/ نارضایتی اغلب فرهنگیان از وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خود به بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) می‌پردازند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی لحظاتی قبل به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

خروج انحلال و ادغام دانشگاه پیام‌نور از دستور کار مجلس

موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قرار دارد.

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی اصلاح بند ک تبصره ۱ قانون بودجه ۱۴۰۲

گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری بلاروس در زمینه نظام ارتقای بازرگانی دو جانبه

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) ( اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس و تعداد ‌نمایندگان آن ها

گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح فهرست قوانین و احکام  نامعتبر در حوزه صنعت

بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اصلاح شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه)، ایرادات شورای نگهبان در طرح ساماندهی کارکنان موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم توسعه (طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت) را رفع و تصویب کردند.

کشاورزان استان های شمالی درگیر قطعی های مکرر برق هستند/ضرورت پرداخت پول گندمکاران

رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به اظهارات رئیس جمهور، گفت: وی در خصوص پرداخت پول گندمکاران بارها به رئیس سازمان برنامه و بودجه و سایر مسئولان مربوطه تذکر داده و اکنون پول در وزارت نفت رسوب کرده است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس قوه مقننه، اظهار کرد: شما هفته گذشته این موضوع را به صورت جدی پیگیری کردید؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه اما همچنان عنوان می کند که این پول باید تامین شود و این در حالی است که کشاورزان می خواهند برای کشت جدید اقدام کنند.

وی افزود: در این میان اکنون مشکل تامین کود نیز وجود دارد؛ متاسفانه رئیس سازمان برنامه و بودجه به این موضوع نیز توجه نداشته و این در حالی است که کشاورزان برای کاشت به کود احتیاج دارند.

نوروزی با انتقاد از اینکه برنج کشاورزان همچنان روی دستشان مانده و خریداری نشده است، تصریح کرد: استان های شمالی اعم از گلستان، گیلان و مازندران در بحث خرید گندم و برنج دارای مشکلات جدی هستند؛ همچنین در سال رشد تولید به دلیل قطعی های مکرر برق چاه های کشاورزان نیز از دسترس خارج می شود و این در حالی است که وزیر نیرو وعده داده بود یک روز در میان این اتفاق رخ دهد. با این شرایط چطور می شود امنیت غذایی را تامین کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: باید طی جلسه نظارتی موضوعات مربوط به کشاورزان در مجلس بررسی شود زیرا رئیس جمهور در این خصوص ۲ بار دستور داده اما اقدامی نشده است.

پول موجود در حساب وزارت نفت مربوط به طلب بانک ملت است

عبدالعلی رحیمی مظفری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: چند روز است که همکاران دائما از تریبون مجلس اعلام می کنند پول نقد رسوب شده و طلب کشاورزان پرداخت نمی شود، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول موجود در وزارت نفت مربوط به بانک ملت است که بابت آن وزارت نفت جریمه پرداخت می کند.

نماینده مردم سروستان و کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نفت به برخی شرکت ها بابت سرمایه گذاری که انجام داده اند جریمه پرداخت می کند، ادامه داد: برخی نمایندگان می گویند که پول در وزارت نفت رسوب شده و ملت نیز این صحبت ها را می شنوند. دوستان اگر می خواهند نظر دهند باید نظر آن ها کارشناسی باشد.

وی با بیان اینکه وزارت نفت بر روی موضوع نرخ ارز با بانک ملت اختلاف دارد و میزان برداشت از حساب وزارتخانه محل اختلاف است، تصریح کرد: در آینده همکاران در صحن می گویند چرا ناترازی گاز داری، چرا به پارس جنوبی رسیدگی نشده و چرا نتوانسته ایم صادرات کنیم.

مظفری با اشاره به اینکه رئیس جمهور در سفرهای خود هرکجا مشکلی مشاهده می کند می گوید وزارت نفت آن را جبران کند، تمام پرداخت های سفرها از کیسه وزارت نفت است، عنوان کرد: در تابستان مشکل برق داریم و اکنون در جایگاه های بنزین نیز مشکلاتی وجود دارد و زمستان در نیروگاه ها مشکل سوخت پیدا می کنیم، اگر می خواهید مطلبی بیان کنید پیشینه آن را ببینید تا متوجه شوید چه اتفاقی رخ داده است.

دولت باید بر اساس قانون خسارت دیرکرد طلب گندمکاران را پرداخت کند

احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت گفت: دولت بخشی از طلب گندمکاران را نگه داشته البته درست است که گرفتاری و مشکل دارد اما بر اساس قانون برنامه ششم توسعه اگر نتواند به موقع طلب گندمکاران را پرداخت کند باید خسارت دهد.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: زمانی که کشاورزان تسهیلات می‌گیرند اگر ۱۰ روز قسطشان را پرداخت نکنند باید خسارت دهند اما چگونه دولت خسارتی پرداخت نمی‌کند بنابراین بسیار ضروری است دولت هر چه سریعتر طلب گندمکاران را پرداخت کند و همچنین خسارت دیرکرد هم بر اساس قانون پرداخت شود.

نشست بررسی کنکور عصر امروز با حضور وزرای مربوطه و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری با اشاره به طرح یک فوریتی اصلاح قانون کنکور اظهار کرد: مدتی است که این طرح در نوبت رسیدگی است و مدتی است که زمانی آن نیز گذشته است و هر بار که ما درخصوص آن تذکر دادیم، گفته شد شورای انقلاب فرهنگی نظراتی در این خصوص دارد.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: من می دانم که شما نیز نسبت به این موضوعات حساس هستید و امروز چندصد هزار نفر جوان در آستانه کنکور نمی دانند که برای کنکور سال آینده براساس چه قانونی باید آزمون دهند و حق دارند که از الان تکلیف خود را بدانند و اگر خانواده این افراد را نیز لحاظ کنیم، چند میلیون نفر جمعیت منتظر تعیین تکلیف هستند و سوال من این است که آسیب دیدن سرمایه اجتماعی مگر به کجا ارتباط دارد؟ قطعاً یکی از مصادیق آن همین است.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس یازدهم تصریح کرد: اگر این طرح از ابتدا اشکال اساسی داشت، نباید در نوبت رسیدگی قرار می گرفت، اما حالا که گزارش کمیسیون به آن الصاق شده و آماده طرح است، باید تعیین تکلیف شود و صرف نظر از اینکه کدام نظر صحیح و یا غلط است، لازم است این موضوع روشن شود و با توجه به سوابق طرح یک فوریتی این موضوع می تواند در نوبت رسیدگی قرار گیرد.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: بحث گندم را که از هفته قبل مطرح بود پیگیری کردیم و ان شاء الله به زودی مطالبات پرداخت می شود.

وی با اشاره به جلسه امروز شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز بعدازظهر ساعت ۳ و نیم، جلسه این در این خصوص داریم و قطعا آنجا تصمیم گیری خواهد شد و در صحن مجلس در مسیر خود قرار خواهد گرفت و امروز بعدازظهر جلسه ای با حضور وزرای محترم و دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت و ان شالله تصمیم اتخاذ خواهد شد.

سهمیه‌بندی بنزین در مناطق محروم مردم را متضرر خواهد کرد

سلمان اسحاقی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهمیه‌بندی بنزین گفت: مشکل ما در کشور این است که قانون منطقه‌ای اجرا نمی‌شود و زمانی که قانون در مجلس تصویب می‌شود، مجری قانون دستورالعمل و آیین‌نامه‌های آن را برای کلان کشور به گونه‌ای می‌نویسد که مناطق محروم را متضرر می‌کند.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس ادامه داد: سهمیه‌بندی بنزین همان طوری که در کلانشهرها اجرایی و عملیاتی می‌شود، در مناطق محروم نیز مانند خراسان جنوبی نیز اجرایی می‌شود. همچنین در مورد سهمیه آرد نیز اگر بخواهیم صرفه‌جویی را مدنظر قرار دهیم، آن را به استان‌های محروم تسری داده و مردم این استان‌ها را با تهران یکی می‌بینیم.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور ورود خوبی به موضوع سهمیه‌بندی بنزین داشتند اما باید تأکید شود که در استان‌های محروم فاصله زیادی بین جایگاه‌های سوخت وجود دارد که باز هم مردم را متضرر خواهد کرد.

اسحاقی خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: موضوع سهمیه‌بندی آرد مردم استان‌های محروم را متضرر کرده و ناراحتی آنها را در پی داشته، نباید اجازه داد سرمایه اجتماعی در استان‌های محروم از بین برود بلکه باید آن را تقویت کرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر ضرورت تعیین تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که باعث حفظ سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، تأکید کرد.

عدم تخصیص حقابه سیستان سبب ایجاد کانون ریزگردها شده است/ ضرورت پیگیری جدی موضوع از سوی دستگاه دیپلماسی

مصطفی نخعی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با انتقاد از عدم برنامه ریزی در حوزه کنترل ریزگردها گفت: مردم از بی عملی در گذشته گلایه دارند، لذا قوه قضائیه باید به این موضوع رسیدگی کند، زیرا قوانینی در این حوزه وجود داشته، اما به دلیل ترک فعل ها اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس یازدهم ادامه داد: در این راستا بودجه ای پیش بینی نشده و دولت نیز اقدام موثر و مشخصی در این زمینه انجام نداده است. بر این اساس از کمیسیون عمران نیز درخواست می شود موضوع مذکور را از دستگاه های مربوطه پیگیری کند.

وی با بیان اینکه مردم در استان های مرزی از معضل ریزگردها دچار آسیب های فراوانی شده اند، تصریح کرد: این مهم در حالی است که حقابه مربوط به سیستان نیز علی رغم وعده رئیس جمهور به جایی نرسیده است، امیدوارم مسئولان مربوطه وعده های رئیس جمهور را دنبال کنند.

نخعی افزود: بهانه هایی که برای اختصاص حقابه سیستان بیان می شود و حتی به کارشناسان کشور اجازه بازدید داده نمی شود، قابل قبول نبوده و نیازمند پیگیری جدی تر از سوی دستگاه دیپلماسی است. کانون ریزگردهایی که به دلیل عدم تحقق حقابه شکل گرفته، مردم سیستان و بلوچستان شهرستان های مجاور مانند نهبندان و سربیشه را دچار گرفتاری های زیادی کرده است.

تدابیری برای کاهش قیمت بلیط اتوبوس اربعین اتخاذ شود

علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به نزدیک شدن ایام اربعین حسینی و لزوم توجه به زیرساخت های حمل و نقل، گفت: افزایش قیمت بلیط اتوبوس که عمدتا مورد استفاده قشر مستضعف است در این ایام قابل قبول نیست.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: لازم است تدابیری برای افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوس و کاهش قیمت اتخاذ شود.

عدم پرداخت پول گندم کاران از سوی برخی از مدیران غیر قابل قبول است

محمد وحیدی در نشست علنی امروز(دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت:  اگر اربعین یکی از مصادیق مهم « واعدوا لهم من استطعتم من قوة» شهدای مدافع حرم در راس آنها سردار دلها حاج قاسم عزیز با خون پاک خویش این مسیر نورانی در عصر حاضر تجلی بخشید و بر قدرت و قوت جبهه مقاومت اسلامی افزوده و بعنوان رسانه ای پر قدرت و حقیققی تما دنیا را متوجه این حرکت بسیار نجات بخش در بشریت امروزی نموده است.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: اربعین از راه می رسد و دوباره رستاخیر خیره کننده  ای از اجتماع بزرگ در کمال اخلاص و ایثارگری با وحدت مثال زدنی در محبت امام حسین (ع) شکل می گیرد. این ثروت بی نظیری است که دنیا از آن بی بهره است و باید بر آن آثار هنری بسیاری تولید گردد.پیام اربعین در مسیر ظهور معنا پیدا خواهد کرد و مقدمه ای است که همه جامعه را حسینی و مهدوی خواهد نمود.عاملان قرآن در آن عزت می یابند و قدرت جبهه مقاومت اربعینی مانع از تکرار بر نیزه رفتن قرآن ناطق خواهد شد.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان بزرگترین نهاد انقلابی افتخارآفرین برخاسته از مردم و کنار مردم که ضمن مبارزه دایم با دشمنان در سازندگی، خدمت ومحرومیت زدایی در صف اول قرار دارد و ریاست محترم مجلس شورای اسلامی با هوشمندی و کمک به دولت در خدمتگزاری و محرومیت زدایی در بودجه سنواتی با تقویت قرارگاه امام حسن (ع) زمینه اجرای پروژه های بزرگی را در محرومیت زدایی در بخش رفع تنش آبی در روستاهای کشور، راه های روستایی، آموزش، بهداشت و مسکن محرومین فراهم نموده اند و امیدواریم با رویکردی که دولت و مجلس همواره در مسیر و تحت فرمایشات مقام معظم رهبری گام برمی دارند، اگر عده ای غافل و جاهل از داخل و خارج در پی ایجاد اختلاف و شهبه هستند در این زمان حساس بدانند تمام مردم این کشور در یک کشتی هستیم و اجازه مرزبندی و جداسازی را نمی دهیم .

وحیدی گفت: جوانان این مرز و بوم پسران و دختران مسلمان و مومن این کشور همه باهم همدل و همسو هستند و اجازه چند قطبی سازی را در جامعه نخواهیم داد. در این مسیر از ریاست محترم مجلس  که بیان در رفتار و کردار خویش همدلی و ایجاد اعتماد عمومی را سرلوحه قرار داده و تمام تلاش را برای انجام وظایف قانونی مجلس معطوف داشتند و اولویت اقتصاد و معیشت مردم و برنامه پنج ساله هفتم را سرلوحه امور مجلس قرار دادند، کمال تشکر را دارم.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای آنکه با اقتدار نیروهای ناکارآمد را غربال نموده و موتور وزارت را باقدرت روشن نموده اید، تشکر کنم البته انتظار داریم با برخورد با مافیای خودور، زمینه واردات خودرو را  فراهم کنند و مقابل زیاده خواهان بایستند.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: انتظار داریم با محوریت قراردان برنامه سند تحول بنیادین در خصوص تغییر در ساختار مدیران ناکارآمد ستادی با گذشت چندین ماه با کمک دولت به عدم پرداخت دوساله پاداش بازنشستگان و صدور احکام رتبه بندی آنها و تحقق فوق العاده ویژه معلمان، خدمتگزاران و سرایداران و پایان دادن و زمینه سازی فوری برای حل مشکل مهرآفرینان و اصلاح احکام رتبه بندی معلمان را فراهم نموده وبه حفظ سرمایه معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان اهتمام ببخشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس خطاب به وزیر علوم و تحقیقات گفت: مواظب باشید شکل گیری سازمان سنجش جدید و تقویت بنگاه های دانشگاه های غیر دولتی و انتفاعی نانجامد. ضمن اینکه اثر کنکور ناشی از سوابق تحصیلی و تضعیف سازمان سنجش منجر نگردد که اعتماد مردم بر کنکور سراسری کاهش نیابد.

وحیدی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی بیان  داشت: چگونه به کشت قراردادی روی می آورید که پول گندم گندم کاران را نداده اید و وام های استان های خشکسالی را امهال ننموده اید و از رنج و درد کشاورز و دامدار نکاسته اید. در این خصوص ایجاد شایعه کمی اعتبار پیش بینی شده در بودجه برای پرداخت مبلغ گندم کاران از سوی برخی از مدیران غیر قابل قبول است. رییس سازمان برنامه و بودجه عوض شده ولی دولت که تغییر نکرده است. در بودجه ۱۰۴ همت قطعی برای این موضوع منظور شده است و بندهایی هم در بودجه پیش بینی شده است که اگر قانون بودجه اصلاح نشد باید چوبش را کشاورز نخورد. آیا تامین نان مردم وظیفه دولت نیست که باید پول گندم را بدهد. چه داخلی و چه وارداتی باشد. اگر خرید خارجی بود باز هم عده ای می گفتند که دولت دولت پول ندارد؟

وی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: وقتی بصورت رسمی حسابی اعلام می شود و حساب های متعددی برای خرید فیلترشکن ها در فضای مجازی باز می گردد وهزاران میلیارد تومان از سرمایه های مردم در این مسیر جابجا می شود، این منفعت برای چه کسانی است؟  شما هم اکنون خلاف آنچه در زمان رای اعتماد گفتید، رفتار می کنید. شما بایستی توان خود را بر ارتباطات صحنه بین المللی و تمرکز بر سرورهای می گذاشتید نه  اینکه با فیلترشکن صورت مسئله ها را پاک کرده و فشار را بر مردم وارد کنید.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس خطاب به وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: چرا برای کاهش ارزش پول ملی فکری نکرده اید؟ شما محور اقتصاد و دولت هستند و مواظب باشید مولدسازی هم به میدان جدیدی برای منفعت طلبی ها تبدیل نشود.

تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری را لغو کنید

علی رضائی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دولت برای گرانی‌های بی سابقه تدبیری بیندیشد، فشار بر روی مردم طبقه ضعیف و متوسط سنگینی می کند.

نماینده مردم کنگاور و صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دولت و وزارت آموزش و پرورش نیروهای پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی را هر زودتر تعیین تکلیف نمانید. این افراد سالها زحمت کشیدند و در واقع برای این دو گروه حق ایجاد شده است، هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند تا از بلاتکلیفی خارج شوند.

وی خطاب به وزیر علوم و رییس سازمان سنجش، تصریح کرد: تاثیر قطعی معدل را لغو کنید موجب تبعیض و نابرابری است، دانش آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه یافته امکان ترمیم معدل را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن وضعیت تعاونی مسکن نیروی انتظامی کنگاور و حوزه علمیه صحنه را تعیین تکلیف کنند، از ۲۶ سال قبل حدود ۹۵۰ خانوار با جمعیتی برابر ۴ هزار نفر با نگرانی این موضوع را پیگیری می‌کنند ولی متاسفانه مسئولان قبل با اهمال کاری بی توجهی داشتند از وزیر محترم و رییس سازمان ملی زمین و مسکن دعوت می کنیم حضوری در منطقه تشریف ببرند و مشکل این دو گروه را حل کنند. همچنین احداث زیرگذر جاده پر ترافیک کنگاور-تویسرکان ضروری است چرا بی توجهی می شود.

رضایی بیان کرد: آقای رییس جمهور، در اسرع وقت دستور فرمایید پول گندم کشاورزان پرداخت شود، کشاورزان زحمتکش برای خرید بذر، کود و سم در تنگنا هستند و از طرفی بدهکار سیستم بانکی می باشند و بانک ها هم از نزول بهره بانکی نمیگذرند، بابت تاخیر در پرداخت، خسارت پرداخت کنید.

وی افزود: آقای مخبر چرا نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عزیز کشوری، لشکری و تامین اجتماعی با شاغلین و اجرای کامل رتبه بندی معلمان اقدامی نمی کنید؟ عدم پاسخگویی و شفافیت موجب نارضایتی و اعتراض است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ایراد طرح ساماندهی کارکنان دولت را برطرف کنید، تاکید کرد: رهبر عزیز و فرزانه انقلاب هفته گذشته در دیدار با مجمع عالی فرماندهان سپاه فرمایش کردند سپاه بزرگترین سازمان غیرتروریستی دنیا است علت ترس دشمنان از سپاه مردمی بودن، ایمان قوی، آمادگی رزمی پاسداران سپاه و مجهز شدن به آخرین تکنولوژی روز دنیا است ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سپاه انتظار می‌رود روز به روز به این آمادگی اضافه شود و از عزت و اعتبار و نام آوری و دشمن هراسی سپاه تقدیر و تشکر می کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در پایان از نماینده پیشکسوت و پر سابقه حوزه انتخابیه آقای سلیمانی بخاطر زحمات و تلاش چهار دوره نمایندگی و رشد و تعالی حوزه انتخابیه از طرف مردم از همین تریبون تقدیر و تشکر می کنم.

پذیرش صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری حقوق و تکالیف متقابل ایجاد می‌کند

احمد علیرضابیگی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس قوه مقننه گفت: ورود ظاهرا از روی دلسوزی ایشان در موضوع استیضاح وزیر کشور موجب پیامدهای آتی خواهد شد؛ از آنجایی که انگیزه اصلی استیضاح مبتنی بر نوع نگاه و سوء مدیریت وزیر کشور بوده و سبب تحمیل هزینه‌های بسیار به کشور شده است، و مشکلاتی که اکنون توسط نمایندگان مطرح می‌شود که بیشتر معلول هستند، لازم است به استحضار نمایندگان برسانم در جلسه امروز استیضاح کنندگان با رئیس مجلس سرانجام برخی از نمایندگان به تعیین حکمیت برای موارد اختلافی راضی شدند.

نماینده مردم  تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس ادامه داد: یعنی برطرف کردن اختلافات که حتماً دخالت نمایندگان در انتصابات را تداعی خواهد کرد، نتیجه این خواهد شد که دولت مدعی شود از سوی نمایندگان در انتصابات تحت فشار قرار دارد.

وی در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه تصریح کرد: در تاریخ ۵ تیر ماه ۱۴۰۲ اعلامیه پذیرش صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری صادر شده است و مطابق آن در تاریخ ۶ تیر ماه۱۴۰۲ طرح دعوا علیه دولت کانادا در این دیوان مطرح شده است.

علیرضابیگی در این راستا افزود: از آنجایی که پذیرش صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری برای جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها که این صلاحیت را پذیرفته‌اند، حقوق و تکالیف متقابل ایجاد می‌کند لذا از نظر ماهوی در حکم عهدنامه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: شورای نگهبان بر تفسیر اصل ۷۷ قانون اساسی ماهیت حقوقی را مقدم بر شکل می‌داند لذا با این اوصاف چرا پذیرش صلاحیت دیوان به تصویب مجلس نرسیده است. آیا تمهیدات لازم برای مقابله با دعاوی متقابل احتمالی سایر کشورها در نظر گرفته شده است، آیا تمهیدات لازم برای احتمال عدم پیروزی در دعوا مطرح شده و در نظر گرفته شده است. بر اساس اصل ۱۳۹ قانون اساسی صور دعاوی نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی خصوصاً در موضوعات بین‌المللی است.

اگر مصوبه شورا در مورد کنکور لغو نشد، ما به طرح مجلس اصرار خواهیم کرد

مرتضی محمودوند در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری درخصوص تعیین تکلیف برای لغو تاثیر معدل در نتایج کنکور گفت: این موضوع بر روح و روان دانش آموزان تاثیر منفی گذاشته و بلاتکلیفی باعث از بین رفتن تمرکز آنها شده است.

وی افزود: ما به عنوان خدمتگذاران مردم هیچ پاسخی به دانش آموزان که ثروت اصلی کشور هستند، نداریم و لازم است هر چه سریعتر نتیجه قطعی در این خصوص اعلام شود و دلسوزان کشور در این باره تصمیم گیری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: این موضوع را از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی پیگیری کردیم و ایشان تعیین تکلیف مسئله را به جلسه عصر امروز موکول کردند و اگر لغو مصوبه شورا در جلسه امروز حاصل نشود، ما بر طرح مجلس اصرار خواهیم داشت.

ضرورت نظارت جدی وزیر راه و شهرسازی بر بازار اجاره بهای مسکن

علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با اشاره به طرح ایده حذف دانشگاه پیام نور در برنامه هفتم گفت: انحلال دانشگاه پیام نور با چه توجیحی می خواهد انجام شود؟ ۴ هزار نیروی شرکتی و هزاران نفر کارمند و عضو هیات علمی در این دانشگاه فعالیت می کنند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس یازدهم ادامه داد: بدون شک دانشگاه پیام نور در برخی از شهرستان ها پیشانی پیشرفت و توسعه تلقی می شود، لذا طرح این ایده در برنامه هفتم توسعه موجب بروز دغدغه برای مردم، دانشجویان و فعالان این دانشگاه شده است که نیازمند رسیدگی به آن است.

وی تصریح کرد: اکنون فصل جابجایی مستاجران فرا رسیده، اما مستاجران خانه به دوش هستند؛ باید به وزیر راه و شهرسازی تذکر داده شود که به صورت جدی بر بازار اجاره بهای مسکن نظارت کند.

اغلب فرهنگیان از وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی ناراضی هستند

سیدمحمد پاک مهر در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: بسیاری از فرهنگیان از وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی گلایه‌مند هستند در حالی که این طرح پس از ۱۴ سال انتظار فرهنگیان و با حمایت تمام و کمال نمایندگان مجلس با رأی ۹۶.۵ درصدی تصویب شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس ادامه داد: این چه شیوه‌نامه و آیین‌نامه اجرایی است، اغلب فرهنگیان از نحوه اجرای رتبه‌بندی شکایت دارند و به جای اینکه پس از ۱۴ سال انتظار راضی باشند اما شاکی هستند و به حقشان نرسیده‌اند، از وزیر آموزش و پرورش انتظار داریم به این مطالبه فرهنگیان توجه جدی داشته باشد.

دولت حلال تورم افسار گسیخته و مشکلات معیشتی مردم باشد

 قدرت الله حمزه شلمزاری در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مرداد ماه ) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، با سلام درود خدمت همکاران و ملت شریف ایران و عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته دفاعی که باعث عزت، عظمت و امنیت ملت شریف ایران و تقدیر از تمام  عزیزانی که در این جبهه افتخار آفرین تلاش و کوشش دارند؛ گفت: خداوند در کلام خود می‌فرماید، «وَأَطِیعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِیحُکُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ» اطاعت از خداوند و رسول خدا و و حدت دو عامل پیروزی هستند، اختلاف و نزاع شما را از درون پوک ساخته و از بیرون بی آبرو می‌کند، ایجاد تفرقه بلایی بزرگ است که سابقه طولانی دارد.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیا، کوهرنگ و دهستان دستگرد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساس تفرقه نشات گرفته از خودخواهی انسان‌ها است، اختلاف و تفرقه عامل هلاکت و مایه قهر و غضب خدا و رسول است؛ تفرقه افکنی کار انسان‌های منحرف و از خدا بی خبر است، مقام معظم رهبری می فرماید؛امروز  یک سیاست قطعی رسانه‌ها معاند جمهوری اسلامی ایران و معاند اسلام این است که واقعیت‌ها را تحریف کنند و مشغول به این کار هستند. به صورت مداوم در تحریف واقعیت‌ها و دروغ پردازی در حال انجام اقداماتی هستند

وی افزود: خبرهای مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها آمیخته می‌کنند و در مورد انقلاب هر چه می‌توانند چهره انقلاب و امام را و فعالیت ۴۰ سال اخیر را مخدوش می‌کنند، جهاد تبیین یک فرضیه قطعی و فوری است و هرکس که می‌تواند باید اقدام نماید.

حمزه شلمزاری اضافه کرد: با شروع کار دولت سیزدهم در سیاست خارجی کشور مان دو نگاه شامل توسعه روابط کشورهای همسایه نگاه به شرق در دستور کار دولت قرار گرفت که در زمینه روابط با همسایگان اقدامات اساسی صورت گرفته است که نمود آن را سفرهای متعدد دولتمردان به کشورهای همسایه و بالعکس می‌توان مشاهده کرد، البته این مسئله به معنای قطع ارتباط با کشورهای غرب نیست در برجام هم فعال هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در روابط منطقه‌ای، یادآور شد: جمهوری اسلامی تلاش کرد حضور قوی در سازمان‌ها و پیمان‌ها منطقه‌ای داشته باشد که شاخص ترین آنها عضویت ایران در پیمان شانگ‌های و سازمان اقتصادی اوراسیا است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم  تاکید کرد: در زمینه نگاهی به شرق مهم ترین  اقدام صورت گرفته تلاش برای عملیاتی کردن سند جامع مشارکت راهبردی ایران و چین است،از جمله تلاش برای تکمیل حلقه مفقوده کریدور شمال_جنوب است که سرانجام پس از سال‌ها انتظار عملیات راه آهن رشت -آستارا به منزله حلقه مفقوده کریدور شمال _جنوب با حضور ویدئو کنفرانسی روسای جمهور ایران و روسیه آغاز شد.

وی تصریح کرد:راه آهن رشت_آستارا قرار است با سرمایه گذاری مشترک ایران و روسیه اجرا شود، کریدور شمال_جنوب در واقع یک مسیر ترانزیتی است که شامل راه آهن و مسیرهای جاده ای می شود که ارتباط آسیای میانه به شمال روسیه و بنادر روسیه همچنین بندر بمبئی در هندوستان را با شمال اروپا کوتاهتر می کند.طول این مسیر ۷۲۰۰ کیلومتر است که با تکمیل آن مسافت در زمان، ۴۰ درصد و هزینه حمل بار ۳۰درصد کاهش می یابد و همچنین دسترسی ریلی ایران را به ۱۰ شهر روسیه تسهیل می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: کریدور شمال_جنوب از ۳ بخش شرقی،میانی و غربی تشکیل شده است که بخش شرقی یک مسیر جاده ای و یک مسیر ریلی دارد که کشورهای قزاقستان،ترکمنستان،ازبکستان و شرق روسیه را شامل می‌شود و مسیر راه آهن سرخس به بندر شهید رجایی متصل می شود.بخش میانی  که در واقع بخش دریایی ، ریلی است،یعنی بار از طریق دریا از بندر آستارا  به بندر انزلی انتقال می یابد و از طریق راه آهن بندر انزلی به رشت و به مسیر کریدور متصل می شود،در بخش غربی نیز  با تکمیل راه آهن رشت آستارا  ارتباط روسیه ،آسیای میانه،ترکیه و در نهایت اروپا با بندر  شهید رجایی ،بندر امام خمینی و  چاه بهار برقرار می شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها یادآور شد: از این بنادر کالا از طریق دریا به هند و چین و بالعکس منتقل می شود،این مسیر جایگزین مسیر ۱۶ هزار کیلومتری کانال سوئز است،در کنار آغاز این پروژه مهم باید به چند نکته اشاره کنم؛ شروع و اجرای این طرح ها بخشی از سیاست های  خارجی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم مبنی بر نگاه به شرق است و جمهوری اسلامی ایران سعی دارد برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا از ظرفیت های کشورهای همسایه استفاده کند و اجرای طرح های این چنینی ضمن استفاده از ظرفیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی  به منزله گذرگاه شرق به غرب که می تواند درآمدی برابر با صادرات نفت برای کشور از طریق ترانزیت کالا ایجاد کند و می‌تواند یک بازار چند صد میلیون نفری برای کالاهای ایرانی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: شایان ذکر است، بهره برداری از کریدور شمال_جنوب نقش فراوانی در برقراری امنیت در کشورهای منطقه دارد چون منابع اقتصادی همه کشورها که در این مسیر قرار دارند منوط به وجود امنیت است و فضای منطقه به سمت ثبات و پایداری می رود،مسئله بسیار مهم  زمان بهره برداری این پروژه ها می باشد چرا که یکی از آفت های پروژه های ملی و حتی داخلی دیر به بهره برداری رسیدن آنها است.بنا بر این در مورد پروژه راه آهن رشت _آستارا این حساسیت باید بیشتر باشد،زیرا جمهوری اسلامی به اندازه کافی در راه اندازی و بهره برداری پروژه ها عقب افتادگی دارد.

وی در ادامه افزود:در بحث خدمات داخلی نیز کارهای قابل توجهی انجام گرفته ،از جمله احیای کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل که باید با جدیت بیشتر ادامه داشته باشد،واردات خودرو،فیبر نوری ،کشاورزی ،آب و فاضلاب،گاز،راه،بهسازی روستاها،درمان و آموزش ،هسته ای و دفاعی که باعث افتخار  ملت ایران است.

حمزه شلمزاری در پایان خاطر نشان کرد: دولت محترم باید نسبت به کنترل تورم، معیشت مردم،رتبه بندی معلمان،تبدیل وضعیت نیروهای غیررسمی، سختی کار رانندگان عزیز،همسانسازی بازنشستگان ،خودرو و اشتغال جوانان هم عنایت ویژه ای داشته باشد،از سربازان امام زمان در اداره و سازمان اطلاعات سپاه و وزارت کشور  برای شناسایی و برخورد قاطع  با تیم های تروریستی که قصد خرابکاری در عاشورای حسینی و اربعین را داشتند،تقدیر و تشکر می کنم.

مردم تا کی باید در حسرت استفاده از خودروهای باکیفیت جهانی باشند

عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر بهداشت و درمان گفت: در اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کمترین سهمیه به محرومترین منطقه جغرافیایی کشور اختصاص یافته است. همچنین بیمارستان ایرانشهر با داشتن بالاترین نرخ زاد و ولد در کشور از داشتن حداقل امکانات محروم است.

نماینده مردم ایرانشهر، سرباز، دلگان، فنوج ، لاشار، بنت، آشار و آهوران در مجلس یازدهم در تذکری دیگر خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: دستور شما برای اضافه شدن پرواز به فرودگاه ایرانشهر روی زمین مانده است، همچنین سیستان و بلوچستان دارای کمترین شاخص ها از نظر راه روستایی است و تا کی باید مردم این استان منتظر تحقق آرزوهای به ثمر نشسته مردم سایر بخش های کشور شوند؟

وی در تذکر دیگر خود و درخصوص  پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: مطالبات گندمکاران استان با وجود نزدیک شدن به فصل جدید کاشت گندم، پرداخت نشده است. همچنین از وزیر جهاد می خواهم به قطب خرمای منطقه ایرانشهر، فنوج توجه کند که می تواند به سرمایه ای برای کشور و منطقه تبدیل شود.

درخشان در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: معلمان خرید خدمتی و نهضتی با وجود سال ها خدمت، حیران و سرگردانند و لازم است هر چه سریعتر به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی با انتقاد از عدم واردات خودروهای دست دوم با وجود مصوبه مجلس گفت: واردات این خودروها هنوز ابلاغ نشده است و مردم تا کی باید در رویای استفاده از خودروهای باکیفیت و استانداردهای جهانی باشند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط سخت معیشتی مردمان استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: زنان و مردان سختکوش سیستان و بلوچستان دیگر در زیر بار هزینه ها کمر راست نمی کنند و نمی توانند از چاله های عمیق هزینه های زندگی بیرون بیایند و دولت کدام برنامه را برای برون رفت از بحران معیشتی و افزایش قیمت ها در پیش گرفته است؟

وی در تذکر پایانی خود خواستار اجرای اصل ۶۴ قانون اساسی و افزایش تعداد نمایندگان استان سیستان و بلوچستان شد و تاکید کرد: کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مدت ها روی این موضوع زحمت کشیده و لازم است موضوع افزایش ظرفیت نمایندگان مورد توجه قرار گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی به داد کشاورزان برسد

سیدعلی موسوی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: می‌خواهم از منطقه محرومی بگویم که بیکاری در آنجا بیداد کرده و محصولش گوجه و کشمش است، امروز خبر دادند قیمت گوجه پایین آمده و کشاورز ورشکست شده است، کشاورزان در این منطقه با مشکلات کمبود آب، گرانی کود و سم مواجه هستند؛ وزیر کشاورزی کجا هستید. پول خرید تضمینی محصولات کشاورزی را پرداخت کنید. کمیسیون کشاورزی به داد کشاورزان برسید.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه وضعیت گندمکاران امروز بحرانی است، عنوان کرد: پول گندمکاران را پرداخت کنید، از هم اکنون تذکر می‌دهم که مشکل کشمش نیز مانند گوجه‌فرنگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس باید به داد کشاورزان برسند، افزود: از شما درخواست دارم به داد کشاورزان و بیکاران برسید.

فعالیت معادن در روستای سنتی گلپایگان موجب تخریب بافت قدیمی آن می‌شود

سیدمسعود خاتمی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجازه احداث دو معدن را در یکی از روستاهای قدیمی شهرستان گلپایگان دادید و هم اکنون این معادن در حال فعالیت هستند. با توجه به اینکه این روستا قدیمی و سنتی بوده، انفجارهای مکرر بافت این روستا را تخریب می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه فعالیت معادن در اطراف روستای قدیمی و سنتی گلپایگان که ثبت باستانی شده موجب از بین رفتن بافت قدیمی آن می‌شود، ادامه داد: فعالیت‌ها در معادن موجب تخریب قنوات شده و همچنین غار ۳ هزار ساله این منطقه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت در معادن اطراف روستاهای گلپایگان موجب نارضایتی مردم منطقه شده است، خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها بافت کشاورزی منطقه را از بین می‌برد لذا لازم است هنگام صدور مجوز فعالیت معادن بافت مناطق نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

دولت برنامه ای برای مهار تورم و بهبود معیشت مردم تدوین کند

 بهروز محبی نجم آبادی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری خطاب به دولت گفت: لازم است برنامه ای برای مهار تورم به ویژه در حوزه کالاهای اساسی در جهت بهبود معیشت مردم عزیز از سوی دولت اتخاذ شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم افزود: وضعیت معیشتی برخی کارمندان به ویژه در وزارت کشور و حوزه راه و شهرسازی مناسب نیست، لازم است اقدامات سریع و عاجل صورت گیرد.

وی در تذکری خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: از ایشان براساس دستور صادر شده و قول های داده شده راه اندازی فرودگاه سبزوار، روکش آسفالت راه های شریانی و اصلی و روستایی درخواست دارم. همچنین از وزیر آموزش و پرورش نیز درخواست دارم مسائلی که در حوزه وزارتخانه ایشان وجود دارد تعیین تکلیف کند.

محبی نجم آبادی افزود: تعیین تکلیف معلمان مهرآفرین، تعیین تکلیف حقوق نیروهای زحمتکش خدماتی، پیگیری رفاهیات برای معلمان، پرداخت معوقات معلمان به ویژه بازنشستگان از جمله موضوعاتی است که باید در حوزه آموزش و پرورش به آنها توجه شود.

ضرورت توجه ویژه دولت به اقشار ضعیف جامعه/طرح رتبه بندی به صورت کامل اجرا شود

حسن رزمیان مقدم در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به دولت، گفت: افزایش حقوق کارمندان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی و پرداخت معوقات بازنشستگی فرهنگیان، اجرای کامل رتبه بندی معلمان، رسیدگی به امور رفاه و زندگی قشر آسیب پذیر دستور و تلاش ویژه می طلبد، اقشار ضعیف که جمعیت کثیری از جامعه هستند در عسر و حرج به سر می برند و اگر امروز به آن ها توجه نشود فردا دیر است.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر نفت، ادامه داد: از اجرای بزرگ ترین پروژه گازرسانی به روستای محروم و مرزی شهرستان درگز و تبدیل وضعیت ایثارگران تشکر می کنیم و از رئیس جمهور خواستار اجرای مصوبه هیات دولت مبنی بر اجرای پروژه راه درگز هستیم.

رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات گندمکاران زمان تعیین کند

رحمت اله نوروزی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳۰ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: ۱۳۰ همت از یارانه حامل های انرژی باید به خزانه واریز شود و این یک بحث کارشناسی است.

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مجلس تاکید دارند که مطالبات کشاورزانی که محصول آن ها از خردادماه برداشت شده باید پرداخت شود و از طرف کمیسیون در این خصوص مکاتبات زیادی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرمنده کشاورزان هستیم و نمی دانیم باید چه پاسخی به آن ها بدهیم، عنوان کرد: اقساط وام های کشاورزان باقیمانده و آن ها قصد دارند بدهی خود را پرداخت کنند اما نمی توانند و بدقول شده اند. کشاورزان از مجلس و دولت انتظار مساعدت دارند.

نوروزی گفت: انتظار داریم رئیس جمهور برای پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار زمان مشخص کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1194843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =