دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه‌ساز اشتغال جوانان می‌شود، از اینرو مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بیستمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه دراستان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، دکتر فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدعلی نادی خوراسگانی سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین سیدحامد علم الهدی مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تقریب مذاهب، دکترحبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان و نماینده وزارت بهداشت و دکتر غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان وبلوچستان در واحد زاهدان برگزار شد.

ساختار دانشی دانشگاه آزاد اسلامی متحول خواهد شد

دکتر نادی در این جلسه با تسلیت شهادت مظلومانه هموطنان عزیز در شاهچراغ شیراز به بیان ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: تأسیس دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در این استان باید در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

سرپرست معاونت علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی زمینه ساز اشتغال جوانان می‌شود، از اینرو مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی دارای مهارت هستند و به راحتی وارد بازار کار می‌شوند. 

وی بر لزوم راه‌اندازی مدارس عالی مهارت تأکید کرد و افزود: درخواست راه‌اندازی دو مدرسه عالی مهارت از سوی دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به سازمان مرکزی ارسال شده است که باید با تعریف رشته های کاردانی متناسب با نیازها به ایجاد اشتغال در استان کمک کرد. 

دکتر نادی به اهمیت حوزه توانمندسازی اشاره و تصریح کرد: انتظار داریم که استان سیستان و بلوچستان در حوزه صلاحیت حرفه‌ای به عنوان یک مرکزکلیدی در سطح استان نقش آفرینی کند.

دکتر مسعود اکبری زاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان همچنین در این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان وبلوچستان دارای شش واحد دانشگاهی، دو مرکز آموزشی و بیست و شش پردیس است. مجموعه دانشجویان استان در سال جاری 33 هزار و 168نفر است.

وی ادامه داد: 26 پردیس در استان سیستان و بلوچستان داریم که از این تعداد 24 پردیس فعال هستند. شهرستان چابهار با 5پردیس آموزشی بیشترین تعداد پردیس فعال را دارد. تعداد مدارس در سطح استان 22 مدرسه است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1194887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =