آمادگی محور مقاومت برای پاسخگویی قاطع به رژیم صهیونیستی / عوامل آمریکا و اسرائیل مانع انتخابات رئیس جمهور در لبنان هستند

سندس الاسعد با بیان اینکه گروه‌های مقاومت منطق تهدید و ارعاب را نمی‌پذیرند، تصریح کرد: امروز محور مقاومت می‌خواهد به دشمن بفهماند که آماده مقابله با همه آنها و به ویژه رژیم صهیونیستی است و گرفتن انتقام خون رهبران شجاع و قهرمان خود را حق مشروع همه گروه‌های مقاومت می‌داند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، دکتر حسین امیرعبداللهیان در دور جدیدی از سفرهای خود به کشورهای منطقه هفته گذشته به سوریه و لبنان رفته و با مقامات این دو کشور دیدار داشتند. وزیر امور خارجه ایران در لبنان علاوه بر مقامات این کشور، با سید حسن نصرالله، «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین نیز ملاقات کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در بدو ورود خود به بیرون آمادگی جمهوری اسلامی برای کمک به حل مشکلات لبنان را اعلام کرده و از سایر کشورهای منطقه نیز خواست که در این زمینه با بیروت همکاری کنند. علاوه بر جنبه‌های سیاسی این سفر، دیدار وزیر امور خارجه با رهبران گروه‌های مقاومت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. به منظور بررسی ابعاد مختلف سفر وزیر خارجه به بیروت، گفتگویی با «دکتر سندس الاسعد» -روزنامه‌نگار و تحلیلگر لبنانی- انجام شد.

بیشتر بخوانید:

تجزیه سوریه همچنان هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی / بهبود جایگاه منطقه‌ای دمشق طرح دشمنان را خنثی خواهد کرد

متن گفتگو با «دکتر سندس الاسعد» بدین شرح است:

- وزیر خارجه ایران در دور جدید سفرهای خود به سوریه و لبنان آمده است. از نظر جنابعالی هدف این دیدارها چیست؟

ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی بسیار مشتاق حمایت از مردم مظلوم جهان از جمله مردم غرب آسیا بوده است. امروز تحولات منطقه را به ویژه با توجه به گسترش دایره استکبار جهانی و تلاش بی‌وقفه آن برای احیای گروه تروریستی داعش، تضعیف نیروهای مقاومت فلسطین، وادار کردن مردم یمن به تسلیم و تحمیل هژمونی رژیم غاصب صهیونیستی بر لبنان شاهد هستیم. از این منظر، سفر مذکور در جهت منافع مردم منطقه و برای اطمینان دادن به دشمن و در راس همه آنها واشنگتن است که ما آماده مقاومت و رویارویی هستیم و تسلیم فشارها و تحریم‌های وحشیانه آشکار شما نخواهیم شد.

- در شرایطی که رژیم صهیونیستی تهدید به ترور رهبران محور مقاومت کرده است، به نظر می‌رسد گروه‌های مقاومت بیش از هر زمانی آماده پاسخگویی به اقدامات اسرائیل هستند. تحلیل شما در این خصوص چیست؟

تصمیم به تداوم مقاومت در این زمینه بسیار تعیین کننده است. مقاومت و همه وابستگان آن، حاضر به سازش نیست و منطق تهدید و ارعاب را رد می‌کند. محور حامی مقاومت امروز می‌خواهد به دشمن بفهماند که آماده مقابله هستند. این حق مشروع همه گروه‌های مقاومت است که به دشمن حمله کنند و انتقام خون رهبران شجاع خود که به دلیل زیرکی و مواضع قهرمانانه مورد تکریم هستند را از دشمنان بگیرند. پیام مقاومت این است که حق پاسخگویی و بازدارندگی این مجموعه غاصب صهیونیستی را دارد.

- وزیر امور خارجه ایران در سفر خود به لبنان از آمادگی تهران برای ساخت نیروگاه برق در بیروت خبر داد. به نظر شما کمک‌های ایران می‌توان موجب بهبود شرایط اجتماعی لبنان شود؟

پیشتر نیز به تمایل جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن در حمایت از مقاومت از بدو تأسیس انقلاب اسلامی با تصمیم امام خمینی (ره) اشاره کردم. از آن سال تا جنگ 2006 و پس از آن، تهران در حمایت از لبنان در تمامی سطوح تردیدی نداشته است و در واقع به همین دلیل ایران همواره در محاصره و تحریم بوده است. دشمنان می‌خواهند لبنان حیاط خلوتی امن برای اشغال موقت باشد، اما ایران با جدیت این توطئه امپریالیستی را خنثی و بارها تاکید کرده که از حاکمیت لبنان و تقویت آن حمایت می‌کند. همه چیزهایی که در لبنان از آن لذت می‌بریم به لطف ایران است.

من شخصا در یک منطقه جغرافیایی بزرگ شدم که به دلایل سیاسی بدخواهانه از ابتدایی‌ترین خدمات محروم بود زیرا مردم آن تصمیم گرفتند در برابر دشمن مقاومت کنند. اما به لطف ایران خدمات متعددی دریافت کردیم و خود من در مدرسه‌ای وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره) بزرگ شدم. علاوه بر این، در حالی که برخی کشورها با لبنان چانه زنی می‌کنند و صرفا تحت شرایط تحقیرآمیز حاضر به ارائه خدمات به این کشور هستند، ایران هرگز وعهده‌های خود به مردم لبنان را زیر پا نگذاشته است.

ایران از مؤسسات آموزشی، بهداشتی و فرهنگی حمایت می‌کند؛ در حالی که برخی کشورها از برخی سازمان‌های غیردولتی مشکوک حمایت می‌کنند که همجنس گرایی، مفاهیم فمینیستی منحرف و انحرافات اخلاقی را ترویج می‌دهند. کسانی هستند که مشتاقند لبنانی‌ها را فقیر و گرسنه نگه دارند، در حالی که ایران در حال تأسیس مؤسسات، خدمات و پروژه‌های توسعه‌ای برای بازسازی و پیشرفت لبنان است.

- فکر می‌کنید مهمترین مانع بر سر راه انتخاب رئیس جمهور لبنان چیست و چه راه برون رفتی پیشنهاد می‌کنید؟

کسانی که مانع از انتخابات ریاست جمهوری لبنان می‌شوند، عوامل آمریکا و اسرائیل هستند. آنها رئیس جمهوری می‌خواهند که همدست استکبار جهانی باشد. آنها یک رئیس جمهور از نظر سیاسی ضعیف می‌خواهند که از آنها پیروی کرده و مقاومت را به چالش بکشد. راه حل این مسئله نیز این است که استکبار غربی دست از مداخله در امور داخلی لبنان بردارد و رهبران لبنان نیز هوشیار باشند و دست از خیانت و تبعیت از آمریکا بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =