آمادگی دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید/ اسامی سه موسسه فاقد مجوز آموزش عالی اعلام شد

«آمادگی دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید، تخصیص ۵۰۰ سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، «آمادگی دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید، تخصیص ۵۰۰ سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری و اعلام جزئیات زمان و اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی» مهم‌ترین خبرهای آموزش عالی در هفته گذشته بودند.

بیشتر بخوانید:

رشد ۱۷۵ درصدی موقوفات دانشگاهی جهان در ۲۸ سال گذشته

از دیگر خبرهای آموزش عالی هفته ایران و جهان در گذشته می‌توان به «عضویت وزیر بهداشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اعلام اسامی سه موسسه فاقد مجوز آموزش عالی و اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۲ » اشاره کرد.

مطابق هفته‌های گذشته، ایسکانیوز در گزارش زیر مهمترین و گزیده‌های اخبار آموزش عالی را در هفته‌ گذشته آورده است:

تخصیص پژوهانه به ازای میزان فعالیت‌های علمی اعضای هیات علمی

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم گفت: اعضای هیات علمی دریافت می‌کنند. این پژوهانه به ازای میزان فعالیت‌های اعضای هیئت علمی تخصیص داده می شود. در این آیین نامه این مجوز را به اعضای هیات علمی می دهیم که ۲۰ درصد پژوهانه را به فعالیت فرهنگی دانشجویان اختصاص دهند.

وزیر علوم بیان کرد: همچنین دستورالعمل انتخاب دانشجویان سرآمد تدوین شده و به دانشگاه ها ابلاغ می شود. هدف از این دستورالعمل ایجاد یک جریان علمی سازنده در دانشگاه ها است اعضای هیات علمی آن را مدیریت و دانشجویان در عین رفاقت، رقابت علمی می کنند. همچنین به افراد برگزیده امتیازاتی از جمله خوابگاه، استفاده از امکانات‌ رفاهی و تغدیه بسته به میزان موفقیت انها تخفیف می دهیم تا بتوانند به میزانی که فعالیت داشتند از مزایا برخوردار شوند.

آمادگی دانشگاه‌ها برای آغاز سال تحصیلی جدید

علی شمسی‌پور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: تمامی هماهنگی‌های لازم برای بازگشایی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و استقبال از دانشجویان از هر جهت انجام شده است.

وی افزود: وزارت علوم و دانشگاه‌ها با آمادگی کامل وارد سال تحصیلی جدید می‌شوند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم هم در خصوص زمان آغاز سال تحصیلی جدید گفت: با توجه به این‌که اول مهرماه تعطیل است آغاز سال تحصیلی برای دانشگاه‌ها از سوم مهرماه خواهد بود.

وی ادامه داد: البته برای ورودی‌های جدید دوره کارشناسی به‌دلیل این‌که دانشجو معلمانی که از طریق آموزش‌وپرورش قرار است پذیرفته شوند، چند برابر اضافه می‌شوند و بحث صلاحیت‌های علمی و مصاحبه علمی و گزینشی آنها مطرح است مجبور بودیم فرصتی به آن‌ها بدهیم تا آموزش‌وپرورش فرصت این مصاحبه علمی را داشته باشد.

تخصیص ۵۰۰ سهمیه امریه سربازی به محققان پسادکتری

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: پس از یکسال پیگیری‌های وزارت علوم اخیراً مقام معظم رهبری تصویب کردند تا سهمیه ۵۰۰ امریه سربازی در دوره پستاک اجرا شود و این موضوع برای اولین اولین بار در کشور اجرا شده است.

وی افزود: در کشوری که تعداد دانشجویان ارشد و دکتری زیاد است باید آئین نامه اجرایی قانون پیشگیری و مقابله با تقلب اجرا شود.

عضویت وزیر بهداشت در شورای عالی انقلاب فرهنگی 

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پیشنهاد رئیس جمهور و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، سیاستگذاری در این دو مقوله، هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و اهداف انقلاب، برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور است.

امکان حق التدریس دانشجویان دکتری در دانشگاه‌ها

محمد سلیمانی قائم مقام وزیر علوم گفت: جذب استعدادهای منطقه حتما در دستور کار قرار گیرد، حق التدریس دانشجویان دکتری درون دانشگاه ممکن است و می‌تواند به این دانشجویان کمک کند.

وی خطاب به روسای دانشگاه ها گفت: برنامه ریزی کنید تا هر استاد یک آزمایش تحقیقاتی داشته باشد، درآمد پژوهشی باید افزایش یابد و در بحث پژوهش تنگ‌نظری و اعمال سلیقه نباشد. حضور در صنعت را جدی بگیرید و ساماندهی کنید جلسات مرتب و متناوب با صنایع داشته باشید.

رئیس سازمان سنجش: حتی یک مورد تقلب سازماندهی شده در کنکور امسال نداشتیم

 عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش گفت: امسال توانستیم آزمون سراسری را در دو نوبت در فاصله شش ماه در سال برگزار کنیم. در قیاس با ۱۴۰۰ که حدود چند هزار تقلب احراز شد، امسال در آزمون دی و تیر حتی یک مورد تقلب سازمان دهی شده نداشتیم و گزارش‌هایی از سازمان بازرسی و حراست کل که در روند آزمون حضور مستمر داشت این مورد را تأیید می‌کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: نتایج نهایی کنکور را سعی می‌کنیم نیمه دوم مهر اعلام کنیم.

اعلام جزئیات اولین طرح منش استادی

محمدمهدی ذوالفقارزاده مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی وزارت علوم درباره طرح تعالی منش استادی (مهارت‌های ناب شاگردپروری) گفت: معاونت فرهنگی از سال ۱۴۰۰ این طرح را تدوین کرد، امسال به صورت محدود و آزمایشی برای دانشگاه های مراکز استان ها ویژه استادان نواستخدام اجرا می شود. از این طرح در شهرستان ها بسیار استقبال شده ولی دانشگاه های تهران زیاد استقبال نشد. این فراخوان ویژه اعضای تازه استخدام (سال ۱۴۰۱) است که برنامه آن از ۱۰ تا ۱۴ مهر در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

اعلام اسامی سه موسسه فاقد مجوز آموزش عالی

بر اساس اعلام مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت این وزارت، مجموعه «پردیس علوم و فنون ایرانیان»، مجموعه «غیردولتی غیرانتفاعی علوم تحقیقات ارس» و مجموعه «پژوهشکده پردیس دانشوران منشور» فاقد مجوز فعّالیت آموزشی از سوی شورای گسترش آموزش عالی بوده و هرگونه فعّالیت در سطح آموزش عالی و صدور مدرک دانشگاهی از طرف این مجموعه‌ها فاقد وجاهت قانونی است.

خبرهای آزمونی هفته گذشته

اعلام اسامی چند برابر ظرفیت آزمون کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

سازمان سنجش آموزش کشور اسامی ‌معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت ‌پذیرش رشته‌های دارای شـرایط خاص؛ دانشگاه غیرانتفاعی سوره و آموزشکده فنی و نقشه‌برداری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

کلیه داوطلبانی که اسامی آنان به‌ عنوان معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت پذیرش رشته‌های دارای شرایط خاص دانشگاه غیرانتفاعی سوره (کدرشته‌محل ۳۵۸۰ «مهندسی حرفه‌ای معماری») و آموزشکده فنی و نقشه‌برداری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح (کدرشته‌محل ۳۲۷۴ دوره شبانه «مهندسی تکنولوژی نقشه‌برداری») در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قرارگرفته است باید بر اساس برنامه زمانی تعیین شده و با همراه داشتن مدارک مورد نیاز اعلام شده از سوی دانشگاه مربوط، در تاریخ و ساعت تعیین شده برای انجام مصاحبه و سایر مراحل مختلف گزینش به نشانی‌های ذیل مراجعه کنند.

اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۲

آزمون کارشناسی ارشد رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۲ در روزهای ۴ و ۵ خردادماه ۱۴۰۲ با رقابت حدود ۶۹ هزار داوطلب برگزار شد.

اسامی پذیرفته شدگان آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد و متقاضیان استفاده از آئین نامه استعداد درخشان (با آزمون و بدون آزمون) سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ امروز ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

انتشار نتایج نهایی آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال ۱۴۰۲

آزمون دکتری تخصصی رشته‌های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ روز ۲۹ تیر ۱۴۰۲ در ۱۰ قطب کلان مناطق آمایشی علوم پزشکی برگزار شد.

پس از اعلام نتایج اولیه در ۲۰ مرداد ۱۴۰۲، اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره های دکتری تخصصی (Ph.D) رشته های داروسازی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. تمامی پذیرفته شدگان لازم است جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام، از تاریخ ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ به سایت اینترنتی دانشگاه محل پذیرش مراجعه کنند.

 آخرین مهلت ثبت نام آزمون زبان MSRT نوبت شهریور ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون زبان MSRT تا ساعت ۱۶ چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ فرصت داشتند تا نسبت به ثبت نام این آزمون اقدام کنند. آزمون زبان MSRT روز جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

حوزه‌های برگزاری در تقویم آزمون درج شده اند و داوطلبان توجه داشته باشند برگزاری آزمون در حوزه‌های اعلام شده در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد داوطلبان انجام می‌شود و در غیر این صورت ثبت نام انجام شده با اطلاع قبلی به تاریخ بعدی انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =