اعطای بورسیه استاد فرشچیان به ۵۰ درصد از پذیرفته‌شدگان/ هنرجویان نظام استاد-شاگردی وارد بازار کار می‌شوند  

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی استاد فرشچیان با تأکید بر اینکه بورسیه استاد فرشچیان امسال حتما اعطا خواهد شد، گفت: بیش از ۵۰درصد از هنرپژوهانی را که در نظام استاد-شاگردی جذب خواهند شد طبق آیین‌نامه‌ای که نگاشته شده بعد از فرآیند مصاحبه و آزمون عملی بورسیه خواهیم کرد.  

سجاد محمدیارزاده؛ رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: برای ورودی‌های جدید(که نتایج به زودی اعلام می‌شود) بعد از مصاحبه و انجام آزمون عملی از ۴۰ نفر ظرفیتی که در نظام استاد شاگردی جذب خواهیم کرد این امکان وجود دارد که تا ۲۰ نفر از این هنرپژوهان صلاحیت و شایسگی لازم برای بورسیه را داشته باشند. 

بیشتر بخوانید:      

پذیرش رسمی هنرپژوه در نظام استاد-شاگردی برای اولین بار در کشور/ ۴۰ دانشجو در ۴ گرایش نگارگری پذیرفته می‌شوند

 وی با تاکید بر اینکه دکتر طهرانچی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و استاد فرشچیان هر دو تاکید دارند که این بورسیه حتما به هنرپژوهان شایسته اعطا شود، ادامه داد: تأمین مالی این بورسیه بخشی بر عهده دانشگاه آزاد اسلامی بخشی بر عهده استاد فرشچیان و بخشی دیگر هم از طریق خیرین حوزه هنر خواهد بود. 

یارزاده خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰درصد هنرپژوهانی که در نظام استاد شاگردی جذب خواهند شد طبق آیین نامه ای که نگاشته شده بعد از فرآیند مصاحبه و آزمون عملی بورسیه خواهیم کرد. 

وی افزود: طبق نظر استاد فرشچیان اگر هنرپژوهان شایستگی لازم را داشته باشند این امکان وجود دارد که همه دانشجویان جذب شده در دانشکده هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان بورسیه شوند چرا که اینها در این وانفسای هنر چراغ نگارگری و مکتب استاد فرشچیان را روشن نگاه می‌دارند. 

رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی واحد استاد فرشچیان با تاکید بر اینکه بورسیه استاد فرشچیان امسال حتما اعمال خواهد شد، تصریح کرد: کسانی که در رشته نگارگری و در نظام استاد شاگردی پذیرفته میشوند طبق نظر استاد فرشچیان در وهله اول باید علاقمند و عاشق باشند از این رو ممکن است از ۴۰ نفر ظرفیت جذبی که داریم تنها ۴ نفر را بپذیریم چرا که اگر غیر از این باشد دانشجویان در ادامه این مسیر جا می‌زنند و نمی‌توانند ادامه دهند. 

وی خاطرنشان کرد: نظام اخلاقی در آزمون شفاهی ما مورد توجه قرار میگیرد و در صورت پذیرفته شدن میزان شهریه هنرجویان صفر و اگر شهرستانی باشند امکانات اقامتی هم برای آنان درنظر گرفته می‌شود.

امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه‌های هنری برای تضمین بازارکار هنرجویان بورسیه شده در واحد فرشچیان

یارزاده با اشاره به تضمین بازار کاری و معیشتی هنرجویان بورسیه شده ، تصریح کرد: در نظام استاد شاگردی رابطه استاد با شاگرد و بالعکس دقیقا همچون رابطه پدری و فرزندی است؛ بنابراین دانشگاه استاد فرشچیان در این نظام از هر آنچه که در توان داشته باشد برای فرزند خود دریغ نمی‌کند.

وی گفت: در راستای فراهم کردن شرایط بازار کار برای هنرجویان با اتحادیه‌های متعدد رشته نگارگری تفاهم نامه امضا کرده ایم تا پس از آموزش‌ها دانشجویان وارد بازار موثر کار شوند یعنی علاوه بر امرار معاش خود کارآفرین باشند و تعداد زیادی را هم بتوانند زیر پر و بال خود بگیرند. 

انتهای پیام/  


 

کد خبر: 1200153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =