سه پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در بین ۲ درصد دانشمندان برتر جهان

دانشگاه استنفورد فهرست دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی جهان را معرفی شد که در آن نام ۳ پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل مشاهده می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد ضعیفی زاده معاون پژوهش و فناوری این دانشگاه گفت: براساس پژوهشی که دانشگاه استنفورد و بر اساس شاخصها و داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام داده است، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی و افراد برتر حوزه های مختلف معرفی شده اند. شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی، انتشار حداقل پنج مقاله می باشد که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند.

ضعیفی زاده ادامه داد: در این گزارش که اخیرا منتشر شده است دکتر نورالدین قدیمی، دکتر الهام عزت زاده و مجید خیاط نژاد (دانشجوی مقطع دکتری) ۳ پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هستند که در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل افزود: در این فهرست، پارامترهای متعددی بر روی مقالات منتشره در پایگاه استنادی اسکوپوس از سال ۱۹۶۰ تا ۲۰۲۲ میلادی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به تعداد مقالات و تعداد ارجاعات به مقالات شامل یا بدون خوداستنادی نویسنده، تعداد مقالات تک نویسنده، درصد استناد نویسندگان به مقالات خود، رنکینگ دانشمندان در حوزه‌های تخصصی و معرفی حوزه تخصصی نویسندگان، اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: خیز علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در سالهای اخیر قابل ملاحظه بوده  بطوری که در سامانه علم سنجی واحد اردبیل رتبه دهم را احراز نموده و امیدواریم در اطلاعیه اعلامی توسط همین منبع برای دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز حائز مقام باشیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1201530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =