انسداد مرزها مسئله‌ای که در مقابل ورود اتباع غیرقانونی باید جدی گرفته شود / دولت دنبال تشکیل سازمان ملی مهاجرت

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: باید انسداد مرزها را مسئله ای جدی در نظر بگیریم، تا زمانی که این موضوع جدی در نظر گرفته نشود ما با مسئله ورود اتباع غیرمجاز همچنان همراه خواهیم بود.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره افزایش ورود اتباع غیر قانونی به کشور اظهار کرد: شرایط نامطلوب و تنگناهایی که در برخی کشورهای همسایه همچون افغانستان وجود دارد زمینه را برای ورود آنها به کشورما آماده کرده است.

بیشتر بخوانید:

دولت و مجلس در حال تدوین قانون جامع مقابله با اتباع غیرقانونی / قوه قضائیه هم برنامه‌هایی ارائه داد

جوکار ادامه داد: همچنین عدم حصارکشی و دیوارکشی در برخی مرزهای کشور باعث شده تا ورود مهاجران به‌راحتی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه باید انسداد مرزها را مسئله‌ای جدی در نظر بگیریم، گفت: تا زمانی که موضوع انسداد مرزها جدی در نظر گرفته نشود با مسئله ورود اتباع غیرمجاز روبرو خواهیم بود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به این سوال که مجلس چه راهکاری برای مقابله با این مشکل ارائه کرده تصریح کرد: مجلس، طرح قانونی در این باره دارد و در کنار آن دولت نیز لایحه‌ای را برای تشکیل سازمان ملی مهاجرت ارائه کرده است که پس از تصویب آن در صحن مجلس بسیاری از مشکلاتی که در حال حاضر با آنها روبرو هستیم، برطرف خواهد شد.

جوکار همچنین در خصوص تعداد جمعیت مهاجرن اتباع در کشورمان بیان کرد: طبق آمار بیان شده تعداد اتباع حاضر در کشور ما حدودا ۵ میلیون نفر هستند، که بخشی از این افراد مجوز دارند و بخش بیشتر آنها فاقد مجوز هستند که تعداد دقیقشان هنوز مشخص نیست.

کارآموز خبرنگاری: مهدیه حسن نائینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1201537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =