برگزیدگان المپیادهای دانشجویی می‌توانند منتور دوره‌های بعد باشند

برگزیده پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور و دارنده نشان برنز این دوره از رقابت‌ها، گفت: باید همه ساله مدال آوران المپیادهای دانشجویی به عنوان منتور، شرکت‌کنندگان دوره‌های بعدی را هدایت و راهنمایی کنند و این مسیر دانشگاه آزاد را برای درخشش هرچه بیشتر در المپیادهای علمی آماده‌تر می‌سازد.

عارف شوتی؛ دانشجوی سال ششم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز که در پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور و در حیطه همگرایی علوم پایه صاحب مدال برنز شده است،در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه امسال دومین سالی است که در این دوره از رقابت‌ها شرکت می‌کند، اظهار کرد: از دوران دانش آموزی به شرکت در المپیادها علاقمند بودم و به همین دلیل در دوران دانشجویی هم این مسیر را دنبال میکنم ضمن اینکه شرکت در برنامه‌های فوق درسی از جمله المپیادها دانشجو را از تمرکز صرف بر فضای کلاسیک درسی خارج می‌سازد وتنوع مثبتی را ایجاد می‌کند. 

بیشتر بخوانید: 

لزوم بهره‌مندی از توان مشورتی نخبگان در دانشگاه آزاد اسلامی/ بزرگترین دغدغه‌ام اشتغال‌زایی است

وی در واکنش به این سوال که تفکر غالب جامعه بر این موضوع استوار است که قشر پزشکی کشور صرفا به درآمدزایی می‌اندیشند، گفت: واقعیت این است که همه اعضای یک جامعه به درآمدزایی می‌اندیشند و بی شک انگیزه هر فرد از داشتن شغل رسیدن به درآمد است و به نظر من آنچه که باعث شده این موضوع در اذهان مردم پررنگ شود؛ دامن زدن بیش از حد رسانه ها به این موضوع است و متأسفانه در چند سال اخیر هجمه‌ها افزایش هم یافته است.

شوتی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان علاقه مند به شرکت در المپیاد هستند اما از وضعیت درسی خود ابراز نگرانی می‌کنند باید بگویم که این موضوع قابل مدیریت است و در صورت داشتن برنامه منسجم هیچ خللی در تحصیل آنها پیش نمی‌آید. 

وی با تاکید بر اینکه باید همه ساله مدال آوران المپیاد به عنوان منتور شرکت کنندگان دوره های بعدی را هدایت و راهنمایی کنند، تصریح کرد: همواره برترین دانشجوها و رتبه های برتر کنکور در المپیادها شرکت میکنند و از این نظر هم سطح رقابتها بسیار بالاست و دانشگاه آزاد اسلامی برای درخشش در این رقابتها مسیر دشواری را در پیش دارد البته عناوین و رتبه های امسال بسیار امیدوار کننده و حتی بی‌سابقه بود.

برگزیده پانزدهمین المپیاد دانشجویی علوم پزشکی کشور با اشاره به اقدامات کم سابقه امسال در دانشگاه آزاد و در حمایت از برگزیدگان المپیاد اضافه کرد: همه ما برگزیدگان المپیاد علوم پزشکی درخواست تخفیف شهریه را از مسوولان در کنار سایر حمایت‌ها داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به جنبه آموزشی المپیادها در هر دوره بیان کرد: متاسفانه اغلب دانشجویان دانشگاه آزاد و حتی بسیاری از اساتید با این قبیل المپیادها آشنایی ندارند که لازم است آگاهی و اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

شوتی با بیان اینکه تقریبا تمامی داوران در این دوره از رقابتها از دانشگاه های سراسری بودند، خواستار این شد تا برنامه‌ریزی های لازم برای حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان داور در دوره های بعدی فراهم شود که قطعا برای دانشگاه آزاد اسلامی بسیار مفید خواهد بود. 

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1201671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =