طوفان الاقصی| حزب‌الله: یک پایگاه ارتش اسرائیل را هدف قرار دادیم / تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

در حالی وارد پانزدهمین روز نبرد طوفان الاقصی می‌شویم که حملات هوایی و بمباران مناطق مسکونی غزه بی وقفه از سوی صهیونیست ها ادامه دارد که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۵۰ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، ٰرژیم صهیونیستی در پانزدهمین روز عملیات طوفان الاقصی مناطق مختلف نوار غزه را آماج حملات هوایی خود قرار داد که براساس گزارش‌های اولیه 10 نفر در این حملات شهید شدند. تنها در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به 6باب منزل مسکونی در شمال نوار غزه، ٨ نفر شهید و  ٤٥ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:

طوفان الأقصی| هشدار رژیم صهیونیستی درباره بمباران بیمارستانی دیگر / حمله حزب‌الله به ۵ مقر صهیونیستی دیگر در شمال فلسطین اشغالی

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه نیز هشدا داد:  اگر سوخت و تجهیزات پزشکی وارد غزه نشود، بیمارستان‌ها به گورستان تبدیل می‌شود.

وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 352 نفر و زخمی شدن 669 نفر دیگر در تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی نوار  غزه طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

وزارت بهداشت غزه روز جمعه (28مهرماه)  اعلام کرد که تعداد شهدای تجاوزات صهیونیستی به غزه به  4137 شهید افزایش یافته است.

این وزارتخانه افزود: بیش از 13 هزار نفر در این حملات مجروح و بیش از 1000 نفر  مفقود شده است که بیشتر آنها کودک هستند.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه 7 بیمارستان به طور کامل از خدمت رسانی خارج شد.

در مقابل مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف حمله موشکی خود قرار می‌دهد که جدیدترین آن هلاکت سه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی و زخمی شدن چهار نظامی دیگر در حمله موشکی تلافی جویانه مقاومت از جنوب لبنان به یک یگان پیاده ارتش رژیم اشغالگر در نزدیکی پادگان «برانیت»  بود.

کاربران می‌توانند تحولات مهم شنبه  (29 مهرماه)  پانزدهمین روز «طوفان الاقصی»  در اراضی اشغالی فلسطین را در این خبر دنبال کنند:

*****************************************

ابومجاهد: دشمن را غافلگیر می‌کنیم/ برای تمامی سناریوها آماده‌ایم

  ابومجاهد سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد: نبرد طوفان الاقصی مظهر  و تجسم وحدت بین طرفهای محور مقاومت است.

مقاومت  برای همه سناریوها آماده است و دشمن را با هر آنچه برای مقابله در توان دارد؛ غافلگیر خواهد کرد.

طرح و ایده ایجاد «وطن جایگزین» برای فلسطینیان در صحرای سینای مصر با اجماع کامل  فلسطینی‌ها «مردود» است.

 آغاز عملیات زمینی دشمن در غزه به معنای شعله ورساختن نبرد در چندین جبهه خواهد بود که تجسم وحدت میدان‌های نبرد را نشان خواهد داد.

هدف قرار گرفتن دکلها و برجهای نظامی اسرائیل به دست مقاومت لبنان

 المنار لبنان ویدیویی از هدف قرار دادن محل استقرار نظامیان صهیونیست در تعدادی از سایت‌ها و دکلهای رژیم صهیونیستی را در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی منتشر کرد.

در این ویدیو نیروهای حزب الله دکلها و برجهای مراقبت «زرعیت» ،«رامیا» و «حانیتا» را با شلیک موشک و راکت هدف قرار می‌دهند.

جان کربی: در کنار اسرائیل هستیم

 جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد یافتن و آزاد شدن دو گروگان آمریکایی، نتیجه تلاش سخت شرکای ما در منطقه بود و ما از نقشی که قطر در این زمینه ایفا کرد؛ تشکر می‌کنیم .

جان کربی افزود: ما همچنان در کنار اسرائیل ایستاده‌ایم  تا اطمینان حاصل کنیم که  ادوات و سلاح های مورد نیاز را برای مقابله با حماس  در اختیار دارد.

بن سلمان: با کوچ اجباری فلسطینیان در غزه مخالفیم

 محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به نخست وزیر کانادا  تاکید کرده است کشورش به هیچ وجه سیاست کوچ اجباری فلسطینیان در غزه را نخواهد پذیرفت.

هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره کمبود تجهیزات پزشکی و سوخت  

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت غزه:

- ما نمی توانیم به تهدیدات دشمن مبنی بر تخلیه بیمارستان ها پاسخ دهیم و در کنار بیماران به وظیفه انسانی  خود عمل خواهیم کرد و  به این وظیفه پایبند هستیم.
- ما از جامعه جهانی می خواهیم، این رژیم  اشغالگر را مهار  و تهدیدهای او را متوقف کند و از مراکز درمانی و شهروندانی که به این مراکز مراجعه می کنند؛ محافظت کند.
-  46 نفر از  اعضای کادر پزشکی شهید شده اند و دشمن صهیونیست ده ها  دستگاه آمبولانس و  بسیاری از مراکز بهداشت را هدف قرار داده است.
 تیم های پزشکی به صورت میدانی و در روی زمین و کف راهروهای بیمارستانها به مجروحان خدمات رسانی می کنند و امکان مراقبتهای لازم پزشکی در بسیاری از موارد وجود ندارد و  این خطر بزرگی است.
-تا چند ساعت دیگر  با کمبود دارو و سوخت فاصله داریم و این امر باعث توقف خدمات رسانی خواهد شد و اگر  تجهیزات پزشکی و سوخت وارد غزه نشود، بیمارستان ها به گورستان تبدیل خواهند شد.

درخواست حماس از آنروا: تسلیم اسرائیل نشوید

جنبش حماس از مسئولان آنروا خواست در برابر تهدیدهای رژیم صهیونیستی برای تخلیه پنج مدرسه که آوارگان در آن پناه گرفته‌اند، تسلیم نشود.

پیام ماکرون برای حزب الله لبنان

 امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد کشورش  برای جلوگیری از تشدید تنش  پیام هایی «کاملا مستقیم» برای  حزب الله لبنان  ارسال کرده است.

 ماکرون افزود: در نشست صلح مصر شرکت نخواهم کرد، اما  بعید نیست طی روزها یا هفته های آینده به خاورمیانه (غرب آسیا) سفر کنم.

وی تصریح کرد قطر نقش بسیار مهمی در آزادی دو گروگان آمریکایی در دست حماس ایفا کرد.

نماینده فرانسه در سازمان ملل در  گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کرد: ما در تلاش هستیم تا از گسترش دامنه درگیری ها  به کرانه باختری و جنوب لبنان جلوگیری کنیم.

حملات موشکی سنگین مقاومت به شهرک اشغالی «سدیروت»

مقاومت اسلامی فلسطین در پاسخ به جنایات مستمر اشغالگران علیه مردم غزه شهرک صهیونیست نشین سدیروت را آماج حملات راکتی خود قرار داد.

تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو/ گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه فرانسه و قطر

کاخ سفید اعلام کرد که بایدن در تماس با نتانیاهو طرحها برای وارد کردن کمکهای بشردوستانه به نوار غزه از طریق مصر را بررسی کرده است.

وزیران خارجه قطر و فرانسه هم درباره اوضاع فلسطین گفتگوی تلفنی انجام دادند.

از سوی  دیگر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا بدون تشکر از اقدام بشردوستانه جنبش حماس در آزادی دو اسیر زن آمریکایی در اظهاراتی طلبکارانه مدعی شد بیش از دویست گروگان در نوار غزه هستند که همه باید آزاد شوند. وی هیچ اشاره ای به اسارت هزاران اسیر فلسطینی دربند اشغالگران و ضرورت آزادی آنها نکرد.

گذرگاه رفح باز شد

ایست بازرسی رفح در مرز مصر و غزه برای رساندن کمک های بشردوستانه به ساکنان فلسطینی باز شد.

براساس این گزارش اولین محموله از کمک‌های مردمی از این گذرگاه راهی نوار غزه شد.

رسانه های دولتی در غزه گفته‌اند کاروانی که قرار است وارد شود شامل دارو، تجهیزات پزشکی و مقدار محدودی غذا خواهد بود.

اولین کاروان امدادی شامل ۲۰ کامیون است که هم اکنون از گذرگاه رفح عبور می‌کند.

دفتر رسانه‌ای غزه می‌گوید که انتظار دارد آنروا کمک‌های بشردوستانه را در مناطق مختلف نوار غزه توزیع کند.

پیش از این سفارت آمریکا اعلام کرده بود این گذرگاه در ساعت ۱۰ به وقت محلی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه باز خواهد شد.

افزایش شمار شهدای فلسطینی به ۴۳۸۵ نفر

 وزارت بهداشت فلسطین در تازه‌ترین آمار اعلام کرد که آمار شهدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه به ۴۳۸۵ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۱۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر هم زن هستند. 

۱۳۵۶۱  نفر در حملات مداوم جنگنده‌های رژیم مجروح شدند.

بنابر گزارش وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ۷۰ درصد قربانیان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به غزه زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند.

حزب‌الله: یک پایگاه ارتش اسرائیل را هدف قرار دادیم

جنبش حزب‌الله اعلام کرد که رزمندگانش، با موشک و سلاح‌های مناسب، پایگاه رویسات العلم ارتش رژیم صهیونیستی را در تپه‌های کفرشوبای اشغالی در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که یک موشک ضد زره از سمت لبنان به برعام در مناطق همجوار (با فلسطین اشغالی) شلیک شده است.

تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک یارون در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

منابع محلی گفته‌اند که صهیونیست‌ها در حمله به مناطق جنوبی لبنان از بمب‌های فسفری استفاده کرده‌اند.

همچنین شورای جنگ رژیم صهیونیستی جلسه محرمانه خود را در مقر فرماندهی ارتش در جنوب فلسطین اشغالی برگزار کرد.

کد خبر: 1202902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =