قیمت دلار از تحولات خاورمیانه تاثیر نگرفته است

کارشناس بازار سرمایه گفت: تحولات اخیر در خاورمیانه سبب نوسانات حداقلی در بازار ارز شده، اما این نوسانات تاثیری در نرخ ارز نداشته و همچنان قیمت دلار تقریبا به ثبات رسیده است.

حسین نصیری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به تحولات اخیر خاورمیانه و تاثیر آن در بازار ارز اظهار کرد: جنگ میان فلسطین و اسرائیل سبب ایجاد نوساناتی در بازار ارز کشور شد که انتظار می‌رفت تغییرات بیشتری در بازار ارز صورت بگیرد و روند قیمت‌ها صعودی شود.

بیشتر بخوانید:

احتکار سهام، عامل آشفتگی بازار بورس ایران است

وی با اشاره به بانک مرکزی توانسته است نرخ ارز را به ثبات برسند، افزود: دارایی‌های در اختیار بانک مرکزی نشان می‌دهد که دولت چقدر توانایی کنترل نرخ ارز را دارد. به صورت کلی ثابت نگهداشتن دستوری نرخ ارز در کوتاه مدت خللی در اقتصاد ایجاد نمی‌کند اما در بلند مدت می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی برای اقتصاد کشور شود.

کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه ثبات نرخ ارز سبب آسیب به اقتصاد خواهد شد، گفت: بانک مرکزی استقلال ندارد و ثابت نگه داشتن نرخ ارز یک سیاست غلطی است که در 30 سال گذشته شواهد نشان می‌دهد سبب آسیب‌هایی به اقتصاد شده است.

نصیری درباره قیمت دلار در آینده اظهار کرد: پیش بینی نرخ ارز باتوجه به تحولاتی که در حال رخ دادن است امکان‌پذیر نیست. ارزش پول ملی در حال کاهش است و مردم حتی باید انتظار تغییراتی در نرخ بنزین را نیز داشته باشند. در مجموع دولت نشان داده است که توانایی کنترل نرخ ارز را دارد.

وی به سرمایه‌گذاران این بازار توصیه کرد: با توجه به شرایط فعلی افراد بهتر است برای سرمایه‌گذاری به سراغ دارایی‌های ثابت همچون سپرده‌های بانکی بروند. طلا و صندوق‌های طلا نیز برای سرمایه‌‍گذاری انتخاب مناسبی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1205500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =