هفته دهم لیگ برتر فوتبال / باخت و سقوط پرسپولیس در برابر سپاهان

دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در شرایطی با پیروزی تیم اصفهانی به پایان رسید که این تیم نمایش بهتری از سرخپوشان داشت تا تیم یحیی گل محمدی روند نزولی اش را با شکست تکمیل کنند.

به گزارش گروه ورزش ایسکانیوز، تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در هشتاد و دومین ال‌کلاسیکوی ایران از ساعت ۱۶:۳۰ در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان به تقابل با یکدیگر رفتند.

بیشتر بخوانید

جانشین مدافع پرسپولیس در تیم ملی از ترکیه رسید

حواشی دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در چارچوب هفته دهم لیگ برتر به شرح زیر است:

*بازیکنان و کادرفنی تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با بدرقه هواداران خود هتل محل اقامت را به سمت ورزشگاه نقش‌جهان ترک کردند.

*مسیرهای منتهی به ورزشگاه نقش‌جهان از ساعاتی مانده به آغاز دیدار این ۲ تیم با ترافیک روانی همراه است و هواداران سرخ‌پوش و طلایی‌پوش در حال ورود به ورزشگاه هستند.

*کاروان تیم سپاهان در ساعت ۱۴:۴۰ و کاروان تیم پرسپولیس در ساعت ۱۵:۱۰ وارد ورزشگاه نقش‌جهان شدند که با استقبال گسترده هواداران همراه بود.

*با نزدیک شدن به زمان آغاز این دیدار، صندلی‌های هواداری ورزشگاه نقش‌جهان با سرعت در حال پر شدن بوده و بار ترافیکی مسیرهای منتهی به ورزشگاه افزایش یافته است.

*عروسک شیر نماد باشگاه سپاهان پیش از زمان گرم کردن بازیکنان ،جهت ترغیب هواداران سپاهان به ایجاد انگیزه و تشویق بیشتر وارد زمین شد.

* در فاصله یک ساعت مانده تا آغاز دیدار، جایگاه روبرو ورزشگاه نقش جهان توسط هواداران سپاهان تکمیل شده است و عده‌ای از هواداران در حال ورود به طبقه دوم ورزشگاه هستند.

*بازیکنان تیم‌های سپاهان و پرسپولیس با تشویق گسترده هواداران خود جهت گرم کردن پیش از دیدار وارد زمین مسابقه شدند و در این میان رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، احسان پهلوان و رضا اسدی به صورت جداگانه از سوی هواداران سپاهان تشویق شدند.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، هادی محمدی، رضا اسدی، محمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، میلاد زکی‌پور، محمد دانشگر، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و احسان پهلوان.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، علی نعمتی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سروش رفیعی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، دانیال اسماعیلی‌فر، شهاب زاهدی، سعید صادقی، گئورگی گولسیانی و محمد عمری.

داور: موعود بنیادی‌فر

دقیقه ۹: شوت رامین رضاییان پس از برخورد به پای مدافعان پرسپولیس با اختلاف از کنار دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه ۲۲: شوت سر ضرب شهاب زاهدی روی پاس زیبای سروش رفیعی را پیام نیازمند در آغوش کشید.

دقیقه ۳۳: ارسال دقیق زکی‌پور به پشت سر مدافعان پرسپولیس با ضربه سر رضاییان یک موقعیت خوب برای سپاهان خلق کرد، اما این بار ضربه مدافع - هافبک ملی‌پوش زردپوشان اصفهانی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۳۹: شوت محمد قربانی از فاصله دور را بیرانوند به راحتی در اختیار گرفت.

سپاهان نیمه دوم بازی را هجومی تر از نیمه اول آغاز کرد و در دقیقه ۴۸ محمدجواد حسین نژاد پس از اینکه چند بازیکن پرسپولیس را جا گذاشت توپ را به رامین رضائیان رساند که ضربه او را بازیکنان پرسپولیس دور کردند، پس از آن مجدداً موقعیت برای سپاهان شکل گرفت و میلاد زکی پور شوتی محکمی را به سمت دروازه پرسپولیس شلیک کرد که علیرضا بیرانوند به زیبایی توانست آن را مهار کند و توپ به کرنر رفت.

در دقیقه ۵۹ و روی غفلت قلب دفاعی پرسپولیس، توپ به شهریار مغانلو رسید که او در مصافی تک به تک به علیرضا بیرانوند نتوانست ضربه خوبی به توپ بزند و پس از برخورد توپ به بیرانوند توپ راهی کرنر شد. سپاهانی‌ها مجدداً روی دروازه پرسپولیس حمله ور شدند و روی سانتر زکی پور تو به فرشاد احمدزاده رسید و ضربه قیچی این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

پرسپولیس در نیمه دوم کاملاً فاز دفاعی گرفت و سپاهانی‌ها حملات متعددی را روی دروازه بیرانوند تدارک دیدند که در یکی از این صحنه‌ها و در دقیقه ۶۶ اشتباه عجیب خط دفاعی و دروازه‌بان پرسپولیس دروازه این تیم را تهدید کرد که توپ را کنعانی زادگان به بیرون فرستاد.

شوت فوق العاده زیبای اسدی و گل اول بازی برای سپاهان

در دقیقه ۷۰، محمدجواد حسین نژاد توپ را تا نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس آورد که توسط بازیکنان پرسپولیس سرنگون شد و روی یک ضربه کاشته رضا اسدی با شوت فوق العاده زیبا و غیرقابل مهار توانست به زیبایی دروازه پرسپولیس را باز کند تا حساب کار یک بر صفر به سود میزبان شود.

در دقیقه ۷۷ پرسپولیسی‌ها برای اولین بار در نیمه دوم به سمت دروازه سپاهان حمله ور شدند که شوت از راه دور محمد عمری را پیام نیازمند دور کرد.

در دقیقه ۹۰ و روی ارسال امید عالیشاه ضربه سر گئورگی گولسیانی به شکل خطرناک از بالای دروازه سپاهان به بیرون رفت.

سپاهان با این پیروزی پس از ۸ سال توانست پرسپولیس را در اصفهان شکست دهد. همچنین شاگردان مورایس با کسب این پیروزی ۱۵ امتیازی شدند و به رده پنجم جدول رسیدند و پرسپولیس هم با ۱۷ امتیاز و یک رده نزول در جایگاه سوم جدول قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1206195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =