بُرد بزرگ چلسی با خرید یک بازیکن

آمار و ارقام نشان می‌دهد که هاورتس و مانت نتوانسته‌اند بر بازی هجومی تیم جدید خود تأثیر بگذارند.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، عملکردهای چلسی در بازار نقل و انتقالات با مالکیت تاد بولی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته اما به نظر می‌رسد ستاره جدید آنها کول پالمر خرید فوق‌العاده هوشمندانه‌ای بوده است.

بیشتر بخوانید:

چلسی و نیوکاسل علاقه‌مند به جذب وینگر برزیلی بارسلونا

چلسی این هافبک تهاجمی را به مبلغ ۴۰ میلیون پوند پس از فروش میسون مانت به منچستریونایتد و کای هاورتس به آرسنال با مجموع ۱۲۵ میلیون پوند خرید. پالمر به خوبی جای خالی آنها را پر کرده و باعث شده خط حمله چلسی که برای گلزنی تقلای زیادی می‌کرد تماشایی شود. این بازیکن ۲۱ ساله تاکنون ۴ بار موفق به گلزنی شده و همین تعداد پاس گل را در ترکیب آبی‌های چلسی ثبت کرده است. او اخیراً نقش مهمی در پیروزی بر برنلی و تاتنهام داشت و در مقابل آرسنال نیز تأثیرگذار بوده است. او در بازی مهیج ۴-۴ در استمفوردبریج مقابل منچسترسیتی فوق‌العاده بود و با گلزنی از روی نقطه پنالتی به باشگاه سابق خود، یک امتیاز شیرین به چلسی اعطا کرد.

مرد منچستریونایتد در این فصل با مصدومیت دست و پنجه نرم کرده و هشت بازی و تنها ۴۰۱ دقیقه در لیگ برتر حضور داشت. اما مانت هنوز بهترین فرم خود را به هواداران جدیدش نشان نداده چرا که گل یا پاس گلی ثبت نکرده است. او همچنین فقط ۵ موقعیت ایجاد کرده که ۹ موقعیت کمتر از پالمر است و میانگین کمتر از یک موقعیت در هر ۹۰ دقیقه را دارد. مانت به اندازه رقیب خود جلو نمی‌رود و تکل‌ها و دوئل‌های بیشتری را برده است. او همچنین پاس‌های کمتری در نیمه‌های حریف نسبت به پالمر انجام می‌دهد که نشان می‌دهد اریک تن‌هاخ از او در بازیسازی عمیق استفاده می‌کند. اما مانت هنوز به خوبی در نقش جدید خود جا نیافتاده و پاس‌های بسیار کمتری را انجام داده؛ میانگین ۲۰.۶۵ در مقایسه با ۴۲.۱ پاس پالمر در ۹۰ دقیقه.

داستان مشابهی برای هاورتس پیش آمده که از زمان پیوستن به آرسنال با مبلغ ۶۵ میلیون پوند، تنها یک گل پنالتی و یک پاس گل زده است. او ۹ موقعیت در مقابل ۱۴ موقعیت پالمر ایجاد کرده و یک دریبل را تکمیل کرده که نشان می‌دهد نمی‌تواند مانند مرد چلسی با دویدن‌های خود تیم را به جلو ببرد. مرد سابق بایر لورکوزن مانند مانت است که در تکل‌ها موفق است و وقتی در عمق بازی می‌کند دوئل‌ها را می‌برد. اما مربی دیگر این دو بازیکن سابق چلسی را به عنوان گلزن یا نیروی خلاق در نظر نمی‌گیرد. در واقع، مانت و هاورتس هنوز فرصت بزرگی برای تیم‌های جدید خود ایجاد نکرده‌اند. و این جای تعجب نیست زیرا مرد آرسنال در فصل گذشته در چلسی تنها ۵ موقعیت بزرگ خلق کرد و هافبک یونایتد فقط سه فرصت چلسی ایجاد کرد.

خلاقیت و توانایی پالمر باعث شده که گرت ساوتگیت او را برای اولین بار به تیم بزرگسالان انگلیس دعوت کند.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1206717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =