دفتر یادداشت سریالی که از کلیشه‌ها دوری می‌کند / حضور آقای گیشه به جذب مخاطب کمک می‌کند؟

سریال دفتر یادداشت یکی از جدیدترین ساخته‌های شبکه نمایش خانگی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده است که این روزها با وجود بازی رضا عطاران و حسن معجونی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سریال‌های طنز و کمدی همیشه برای مردم جذاب بوده و هستند، به همین دلیل انتظار می‌رود رسانه‌های جمعی مانند تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی، در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند. تلویزیون که تکلیفش مدتهاست با مردم روشن شده و اگر سریال کمدی هم پخش می‌کند، آنقدر درصد مخاطب پایینی دارد که نمی‌توان روی آن حساب باز کرد. سینما هم به دلیل گرانی بلیت تقریبا از سبد فرهنگی خانواده‌ها حذف شده، البته فیلمی مانند «فسیل» رکورد فروش ۱۰۰ میلیارد را با احتساب بلیت ۶۰ هزارتومانی، شکسته. اما این نشان‌دهنده بازگشت طیف گسترده مردم به سینما نیست.

بیشتر بخوانید:

سریال نون‌خ نوروز و رمضان روی آنتن تلویزیون می‌رود / گمانه‌زنی‌ها درباره حضور بازیگر جدید

در این میان نقش شبکه نمایش‌خانگی به عنوان رسانه‌ای ظاهرا مستقل‌ پررنگ می‌شود. رسانه‌ای که حساسیت کمتری برای آن وجود دارد و همیشه محتوای کمدی‌اش اگر قابل قبول بوده، توانسته مخاطبان زیادی داشته باشد.

حالا بعد از مدت‌ها سریالی در ژانر طنز و کمدی ساخته شده در شبکه نمایش خانگی ساخته شده که با وجود پخش تنها دو قسمت، توانسته توجه زیادی از مخاطبان را به خود جلب کند.

سریال

سریال دفتر یادداشت یکی از جدیدترین ساخته‌های شبکه نمایش خانگی به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده است که این روزها با وجود بازی رضا عطاران و حسن معجونی توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده است.

این سریال، در واقع یک کمدی جنایی است و با توجه به ویژگی‌های شخصیت اصلی سریال یعنی کارآگاهی به اسم ایرج، داستان هم با رمزها و نشانه‌هایی پیش می‌رود.

ابتدای داستان شخصیت ایرج با آنالیز معمای یک ته‌سیگار و کشف راز این مسئله که می‌تواند متعلق به چه کسی در آسایشگاه باشد معرفی می‌شود و بعد از آن است که به موقعیت او به عنوان فردی آلزایمری پی می‌بریم. با ورود شخصیت حمید، رمز و رازها باز هم بیشتر می‌شود و جالب اینجاست که ما به عنوان مخاطب، با ایرج که حافظه‌اش را از دست داده همراه می‌شویم.

درباره کارگردان «دفتر یادداشت»

کیارش اسدی‌زاده به معنای واقعی این روزها در حال قدرت‌نمایی در شبکه خانگی است. پخش همزمان دو سریال «هفت» و «دفتر یادداشت» در دو دنیای کاملا متفاوت، اتفاق ویژه‌ای است که حالا مخاطبان را با توانمندی‌های این کارگردان جوان در دو مدیوم متفاوت مواجه کرده است.

سریال

اسدی‌زاده که فعالیت حرفه‌ای خود در سینما را با فیلم‌های اجتماعی همچون «گس» و «شکاف» آغاز کرد، آرام‌آرام به سمت جنسی از سینمای معمایی حرکت کرد که اوج آن را در اولین سریال خود یعنی «کرگدن» به نمایش گذاشت.

حالا او دو سریال را در دو فضای متفاوت، اما با یک وجه اشتراک کارگردانی کرده است؛ هم ملودرام «هفت» و هم کمدی «دفتر یادداشت» قصه‌ای جنایی دارند و از این منظر می‌توان شاهد روایتی پرکشش در هر دو بود.

آنچه کارگردانی کیارش اسدی‌زاده در «دفتر یادداشت» را خاص‌تر کرده هم تلاش او برای رسیدن به یک لحن متفاوت است؛ او از کلیشه‌ها فاصله گرفته و شیطنت‌ها و بلندپروازی‌های متعدد در کارگردانی همین تک قسمت ابتدایی از او شاهد بودیم.

به گزارش ایسکانیوز، رضا عطاران که به آقای گیشه معروف است حضورش در هر فیلم و سریالی فروش بسیار بالایی دارد حالا در سریال دفتر یادداشت بعد از ۱۰ سال در شبکه نمایش خانگی حضور پیدا کرده‌است، باید دید منتظر ماند و دید که «دفتر یادداشت» با حضور ستاره‌هایش می تواند از مخاطب خنده بگیرد. آن هم در دورانی که سریال های کمدی شبکه نمایش خانگی یا به شدت با ساختار گذشته خود فاصله گرفته‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =