نگرانی آمریکا از گسترش درگیری‌ها به ویژه در لبنان

لیندا توماس گرینفیلد سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد: ایالات متحده نگران احتمال گسترش بیشتر این درگیری‌ها در منطقه بویژه در لبنان است و نمی‌خواهد شاهد درگیری در آن باشد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز از سازمان ملل، لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره وضعیت فلسطین و نوار غزه افزود: ما همچنان نگران احتمال سرایت بیشتر این درگیری هستیم. به ویژه، ایالات متحده نمی خواهد شاهد درگیری در لبنان باشد؛ جایی که تشدید تنش، پیامدهای جدی برای صلح و امنیت منطقه و برای رفاه مردم لبنان خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

آمریکا بیش از ۲۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرد

سفیر دولت بایدن در سازمان ملل اضافه کرد: برقراری آرامش در امتداد مرز اسرائیل و لبنان از اهمیت بالایی برخوردار است و اجرای کامل قطعنامه 1701 شورای امنیت جزء کلیدی این تلاش است. یونیفل نقشی حیاتی در امتداد خط آبی ایفا می کند و انتظار داریم که همه طرف ها امنیت حافظان صلح را تضمین کنند.

این دیپلمات آمریکایی ادامه داد: ما از شورا می خواهیم که حمله حوثی ها(انصار الله) در دریای سرخ و خلیج عدن را محکوم کند و این حملات باید متوقف شود.

گرینفیلد ادامه داد: توقف درگیری‌ها در غزه بارقه‌ای از امید بود که صراحتا بدون رهبری قطر، مصر و ایالات متحده امکان‌ پذیر نبود.

او همچنین ادعا کرد: ایالات متحده عمیقا از افزایش شدید خشونت‌ها از سوی شهرک‌نشینان تندرو اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری نگران است. افراطی‌هایی که به غیرنظامیان در کرانه باختری حمله می‌کنند باید پاسخگو باشند و این خشونت‌ها باید متوقف شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که ایالات متحده از اسرائیل خواسته است تا هر اقدامی که لازم است برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان اتخاذ کند.

وی تصریح کرد: ما از طرفین می خواهیم از سخنان تحریک آمیز و نفرت انگیز پرهیز کنند. ما به راه کار دو کشوری نیاز داریم که در آن غزه و کرانه باختری تحت یک ساختار سیاسی متحد شوند. راه کار دو کشوری تنها ضامنی است که چرخه خشونت را برای همیشه متوقف می کن

سفیر آمریکا همچنان حماس را متهم به استفاده از غیرنظامیان بعنوان سپر انسانی کرد و گفت حماس بطور عمد غیرنظامیان فلسطینی را در معرض آسیب قرار می‌دهد اما این امر از مسئولیت اسرائیل برای حفاظت از غیرنظامیان مطابق با قوانین بشردوستانه بین‌المللی نمی‌کاهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1208794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =