مدارس کدام استان‌ها سه‌شنبه ۱۴ آذر غیرحضوری خواهد بود؟

با توجه به تداوم آلودگی هوا و تشدید آلاینده‌های جوی، جلسه اضطرار کارگروه آلودگی هوا پیش از ظهر امروز تشکیل و احتمال می‌رود مدارس فردا سه‌شنبه (۱۴ آذرماه) به صورت غیرحضوری برگزار شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با استمرار آلودگی هوا و تشدید آلاینده های جوی و عدم بارش باران،‌ جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا پیش از ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

زمان آلودگی هوا به جای مدارس ادارات تعطیل شوند

بر همین اساس و با توجه به عدم تغییر در شاخص‌های آلودگی هوا، پیش‌بینی می‌شود که مدارس تهران فردا نیز همانند روزهای شنبه،‌ یکشنبه، دوشنبه هفته جاری جاری تعطیل باشد.

مدارس البرز تعطیل شد

معاون ‌عمرانی استاندار البرز گفت: براساس تصمیم کارگروه اضطرار و آلودگی هوای البرز فردا مدارس مقطع ابتدایی در ۲ شیفت صبح و عصر به استثنای طالقان بصورت غیر حضوری فعالیت خواهند کرد.

همچنین بر اساس تصمیم این کارگروه فردا همه مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها در هر دو شیفت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس و دانشگاه‌های اصفهان تا پایان هفته غیر حضوری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: فعالیت مدارس و دانشگاههای اصفهان و برخی شهرستان‌ها روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ آذر ماه بدلیل تداوم آلودگی هوا غیرحضوری است.

منصور شیشه‌فروش اعلام کرد: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همه مقاطع تحصیلی در نواحی ۶ گانه آموزش و پرورش اصفهان و مناطق آموزش و پرورش فلاورجان، پیربکران، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین شهر، برخوار، مبارکه، زرین شهر و فولادشهر سه

شنبه و چهارشنبه چهاردهم و پانزدهم آذرماه به صورت غیرحضوری خواهد بود.

وی ادامه داد: در شهرهای کاشان و آران و بیدگل نیز همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در روزهای یاد شده غیرحضوری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا ، مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی در این مناطق همچنان تعطیل است.

شیشه فروش گفت: مادران شاغل که دارای فرزند مقطع تحصیلی ابتدایی، پیش دبستانی و مهدکودک هستند، مادران باردار و کارکنان دچار بیماری قلبی، تنفسی، ریوی و زمینه‌ای می توانند به صورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: اجرای طرح زوج و فرد تردد خودروها از درب منزل در شهر اصفهان همچنان برقرار است و پلیس نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می‌نماید.

وی با تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توسط نهاد های مسوول به منظور کنترل منابع آلاینده، از شهروندان خواست تا همچنان از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

شیشه فروش گفت: هرگونه فعالیتی که منجر به آلودگی هوا شود از جمله خاکبرداری، انجام عملیات عمرانی، آتش زدن بقایای گیاهی همچنان ممنوع است.

وی افزود: اداره کل محیط زیست استان همچنان نسبت به تداوم پایش واحدهای آلاینده و مقابله به منابع آلاینده اقدام و همچنین بر توزیع سوخت پاک در جایگاه‌ها نظارت خواهد کرد.

مدارس اصفهان برای پنج روز پیاپی به دلیل شدت آلودگی هوا غیر حضوری شد.

مدارس مقطع ابتدایی شهر ‌اراک ‌فردا غیرحضوری شد

در روز سه شنبه 14 آذر ماه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اراک تعطیل خواهند بود و کلاس‌های درس دانش آموزان مقطع ابتدایی این شهر در نوبت صبح و عصر به صورت غیرحضوری تشکیل می‌شود و بر این اساس مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز ملزم هستند با درخواست مرخصی مادران این گروه موافقت کنند.

سایر دانش آموزان مقطع متوسطه که دارای پرونده پزشکی درخصوص بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی و ریوی هستند می‌توانند ضمن هماهنگی با مدرسه در کلاس درس حاضر نشوند.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی شهر اراک که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌گردد و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، استفاده از ماسک و مصرف مایعات، میوه و سبزیجات به‌منظور کاهش اثرات سوء آلودگی هوا توصیه می‌گردد.

برخورد پلیس راهور با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی، تشدید شده و اعمال قانون لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پُرتردد شهر اراک مستقر و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کنند.

فعالیت تمامی کوره‌های آجرپزی، معادن، کارگاه‌های عمرانی دارای گرد و خاک و واحدهای تولیدی آلاینده مجاور شهر اراک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهر اراک اعم از مدارس و ورزشگاه‌ها ممنوع و ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان ملزم هستند با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را در خصوص رعایت ممنوعیت‌ها اعمال نمایند.

تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت شهر اراک در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

مدارس ۷ شهر آذربایجان شرقی تعطیل شد

در پی تداوم آلودگی هوا مدارس تبریز ( نواحی پنجگانه، خسروشاه، باسمنج  و سردرود) و شهرستان اسکو ( اسکو، ایلخچی و شهر جدید سهند) در تمام مقاطع تحصیلی در شیفت‌های صبح و بعد از ظهر سه‌شنبه غیرحضوری است.

کد خبر: 1209366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =